Kroniky

Lovci Veverek - Silvestry - Úsvitcony - Tangroby - Ostatní

Silvestry

2002 - Prokletý Gošum - 2003 - Carambal - 2004 - Brentrilad - 2005 - Blaidd a Unesená sestra - 2006 - Z pohádky do pohádky - 2007 - 16:58 - 2008 - O Slunovratu - 2009 - Zápisky o válce Adwerské - 2010 - Patnáct jich sednulo na rakev - 2011 - Stahují se mračna - 2012 - Vraždy v Podhvozdné
2013 - Hvězda nad Waelhamem - 2014 - Comedia dell'arte - 2015 - Nová naděje - 2016 - Svitky Bruce Partingtona - 2017 - Soumrak bohů -NOVÉ

Silvestr 2009 - Zápisky o válce Adwerské

Úvod - Zápis z dobrodružství - Tichá pošta Andúneho družiny - Pozvánka - Mapa a přílohy

Perličky z dobrodružství
Galerie fotografií

Úvod

I přesto, že se několik ostřílených silvestrovských veteránů nemohlo zúčastnit, překonali jsme tento rok zatím největší počet lidí. I pokud nepočítáme externisty a batolata, zúčastnilo se letos 14 hráčů plus dva PJové, což je o člověka víc než v roce 2004. Kupodivu ani to ale nestačilo ke snězení veškerého guláše a vyprázdnění bečky Kofoly:). Postačilo to však obvyklé porci zábavy pod taktovkou despotických PJů Andúneho a Edhela, kteří si opět vydupali začátek v 16:58:) Vzhledem k tomu, že si zatím nikdo na jejich práci nestěžoval, můžeme soudit, že i tento Silvestr se vyvedl.

Letošního dobrodružství se zúčastnily takovéto družiny:
PJ Andúne
Magnus Pecunius - krollí bojovník (Baldrick...)
Marion - elfka lupička (Aglaja)
Mavor Taureó - elf druid (Thingol)
Nakor - lidský theurg (Milan)
Rufus Black - elf čaroděj (Istaron...)
Tylluan - hobití lupička
Vous - barbar čaroděj (Zerafel)
PJ Edhel
Alexa řečená Drtička - krollí bojovnice (Mirathea)
Brkoslav Trylka - hobití bojovník (Strnadan)
Derea vir Gedren - barbarka sicco (Šedák)
Elisa Doolitte - lidská chodkyně (Finderiel)
Lanaya - elfka chodkyně (Silwaniel)
Patlorád Marmeládový - hobití čaroděj (Ještěrka, Seditta)
Vixor - barbar šermíř (Rogalen, Cedron)

Nahoru

Zápis z dobrodružství

Každý rok se pokoušíme na Silvestr přijít s něčím novým, a tak jsme si uvědomili, že jsme naše nebohé hrdiny ještě nikdy neposlali do války. Nechtěli jsme však, aby jim v patách kráčely legie jejich spolubojovníků, a tak jsme je poslali na malou, nenápadnou misi. Abychom hráčům i postavám dobrodružství trochu okořenili, každý v družině měl jedinečnou roli, funkci, schopnosti nebo vědomosti. Byli to tak zvaní:
Tombraider – To byl jediný, kdo vlastně věděl, co a proč dělá. Jemu byl dán úkol, aby přinesl z tvrze na barbarském území kouzelnou zbraň proti nemrtvým.
Navigátor – To byl zase jediný z hráčů, který viděl mapu, a tedy věděl, kde jsou tábory přátel, nepřátel, ještě dalších nepřátel, kopce, řeka a ta tvrz, kterou Tombraider hledal.
Kryptograf – Tento hráč dostal do ruky šifrovací tabulku, znal klíčová slova obou znepřátelených stran i způsob, jakým své tajné zprávy schovávaly.
Etnolog – Protože kromě dvou „civilizovaných“ frakcí se války účastnila i třetí strana barbarů, byl v každé družině jedna osoba, která byla do detailu obeznámená s jejich zvyky a kulturou pomocí slavné příručky A B C o Kausech (k vidění níže v přílohách)
Dezertér – Do každé války se připletou lidé, kteří si dříve či později uvědomí, že byli ve špatnou dobu na špatném místě, zahodí stejnokroj a zmizí ve křoví. A protože ne každý hráč je militaristicky zaměřený, přidali jsme i tuto klidnější roli.
Hrdina – V každé válce také mezi ostatními vyčnívají hrdinové, které neznají jen jejich spolubojovníci, ale před jejichž jménem (a kyjem) se třesou a prchají nepřátelé. Role jako stvořená pro krolly v družině.
Špion – To byl voják z opačné strany než Tombraider, jehož cílem bylo v přestrojení se vmísit do nepřátelských řad a zabít jejich velitele, aby mezi ně vnesl chaos… Logicky tedy bylo v jeho zájmu s Tombraiderem spolupracovat.

A aby toho neměli hráči málo, rozhodli jsme se, že je naprosto náhodně (tedy až na Tombraidera a Špiona) namícháme ze znepřátelených stran tak, aby byly počty obou frakcí v družině vyvážené, a jejich hodnost jim určí hod kostkou… A budeme doufat, že budou schopní spolupracovat i přes rozdílné uniformy.

Tedy, toliko ke zdlouhavému uvozování. Když se ráno strhla u jistého brodu bitva mezi armádami Východního a Západního Adweru, do které se ještě přidali barbaři spolčení s nekromanty, nastal takový chaos, že se všechny postavy svým stranám ztratily a úplně náhodou se potkaly v jednom dolíku, kde měly společně svést souboj s příšerou symbolicky pojmenovanou Determinace. Všichni naštěstí úvod přežili a přemluveni Tombraiderem Dereou Vir Gedren a Špionem Lanayou se společně vydali pro zbraň proti nemrtvým v duchu hesla „Nepřítel mého nepřítele je můj přítel.“ (Zvláštní, že se v duchu toho samého hesla nepřidala jedna strana družiny k barbarům nebo Determinaci, aby tu druhou stranu vyřídila.)

Družina byla schopná přežít celý den a dostat se až k tvrzi v držení barbarů, a to přes to, že v jejich dokonalé spolupráci pár koleček skřípalo; Kryptolog Patlorád Marmeládový se choval velice podezřele a vůbec ne jako kapitán armády Východní Aliance, kterým byl, Etnolog Brkoslav Trylka zase jen troubil do útoku, a když už útočil, tak je trubkou (přestože měl halapartnu), a Dezertérka Elisa Doolitle zarputile odmítala příslušnost ke kterékoliv armádě a promenádovala se za nepřátelskou linií s kloboukem a košíkem plným květin (což deprimovalo především Lanayu).

Do tvrze se pro zbraň proti nemrtvým vydala Derea s Lanayou, obě magicky zneviditelněné, a přesně podle záškodnické příručky tvrz prošmejdily, vyřídily pár nemrtvých stráží, rozluštily šifru a získaly, co hledaly… I když byly trochu překvapené, když místo konvenčí zbraně našli podivné zařízení s hlásnou troubou a klikou. Ve zbytku družiny zatím Patlorád odposlechl šifrovanou zprávu od agentky Západního Adweru o tom, že místní západní velitel je tajně nemrtvý a spolupracuje s nekromanty. A zrovna, když se zprávou prošifrovával, se však zatím Hrdinka Alexa řečená Drtička shodla s Kartografem Vixorem, že Patlorád je až moc podezřelý, došla jim trpělivost a rozhodli, že z hobita vymlátí pravdu… Nebo aspoň duši. Udělali při tom takový rámus, že celý tábor barbarů byl hned na nohou a po zuby ozbrojený se hnal na družinu. Zatímco Patlorád, Brkoslav a Elisa se rozhodli takticky stáhnout do předem připravených pozic, Alexa a Vixor svedli s barbary svou poslední bitvu a hrdinně v ní padli.

Lanaya a Derea se kupodivu s přeživším zbytkem družiny šťastně shledaly (když zjistily, co se stalo, nevěřily vlastním očím, uším ani ostatním smyslům) a tou nejkratší cestou necestou se vydali do hlavního Západního tábora. Tam se nejdříve pokusili přesvědčit několik nižších velitelů, že podplukovník baron Barwyn de Tender je zlosyn, a následně na něj vyzkoušeli nově získanou zbraň proti nemrtvým. Ta samozřejmě selhala, protože byla účinná jen proti zombiím, kostlivcům, ghůlům a podobné slabší verbeži, ale situaci naštěstí zachránila Patlorádova vrána salvou bílých střel. Z nemrtvého velitele byl prach, družina neskončila před polním soudem, Derea úspěšně získala zbraň proti nemrtvým (která byla na konci dobrodružství zahozena v domnění, že stejně nefunguje), Lanaya úspěšně dopomohla k odstranění velitele nepřátelské strany (na jehož místo nastoupil velitel mnohem schopnější), Patlorád se dál tvářil tajemně a skrýval svou pleš, Elise se snad podařilo dojít do nějakých klidnějších končin, kde se neválčilo, a Brkoslav odtroubil konec dobrodružství.

Nahoru

Tichá pošta Andúneho družiny

Protože byly družiny složené z vojáků z nepřátelských stran. Začali jednotliví členové Andúneho družiny kout pikle, snažili se získat na svou stranu neutrálního dezertéra a podobně. Aby se nikdo nepovolaný nedozvěděl, co že spolu kují, používali papírky na tajné informace a téměř se pod nimi pohřbili. Tuto tichou poštu si nyní můžete přečíst. Bohužel se nedalo dost dobře zjistit, co kdy kdo napsal.

Rufus: Vousova vrána zůstane u nás. Moje jde dovnitř.
Mluv o mojí vráně jako o Vousově. My (postavy) si budeme vzájemně občas něco šeptat.
To, co jsi odehrál s Vousem jsem mu jakože přetlumočil. Jeho vrána špehovala ostatní. Zjistila něco?
PJ: Nic, co bys nevěděl, jen tlumočila Tylluan, co ví o tom artefaktu.
Rufus: Vrána půjde s něma.

PJ: Docela by tě zajímalo, proč chtějí ti západní jít na jih. Je to barbarské teritorium.

PJ: Hoď si procenťák a napiš mi, kolik ti padlo.
Tylluan: 49
PJ: Všimla sis tří plochých kamenů na sobě.

Marion: Našli asi můj znak z východu.

Vous: Vrána (neviditelná) špehuje Tylluan, jestli nemá šifrovací tabulku.
PJ: Má.
Vous: Může ji detailně prozkoumat?
PJ: Cca 700 písmenek v mřížce.

Mavor: Cestou jakože na záchod zakopu tu Trubku a označím si to místo.

PJ: Máš tam pořád toho havrana? Už má něco vyluštěné.
Vous: Přečte to havran? Když jo, ať počká na celou zprávu.

PJ: Nezapomeň, že je nechal uvěznit ten nekromant a ne barbaři. Ten je kvůli nějakým zvykům nepustí.

Na papírku je z druhé strany napsáno: Tylluan, pošli to Magnusovi a pak, Magnusi, Nakorovi
Marion: Pro Magnuse: Velitel, co ho máme zabít, bude opravdu v táboře, kde máme vrátit artefakt.
Nakor: Budeš spolupracovat, nebo jsi nestranný?
Nakor: Zápaďáci mi nabídli zakázku na jed, o které vám nemám říkat. Co vy na to?
Marion: Cože? Jakej má účel?
Nakor: Potřebují jed, který se dává do jídla.
Marion: Hmm... Ten by se nám taky hodil na zabití toho barona. Pomůžeš tedy nám? Namíchej jim nějakou blbost...

Magnus: Abych si to ujasnil, jaký je cíl naší cesty? Je třeba zabránit jim, aby získali ten artefakt?
Vous: Nemám žádné instrukce, asi záleží na nás, jak se rozhodneme.
Magnus: K čemu vlastně má sloužit?

Marion: Řekl mi to Mavor na začátku. On to jako jediný věděl => mně + kouzelníkům, já to pak řekla Tylluan.

Vous: Vrána kontroluje Marion pověřena úkolem dávat skrytě pozor na ty tři.

Rufus: Marion říkala, že pracuje pro Východní Adwer a má za úkol zabít Barwyna de Tender, a aby toho dosáhla, má pomoci Mavorovi s jeho úkolem. Chce proto, aby spolupracovali.

PJ: Od včerejška od té doby, co jste se prali s těma dvěma barbarama jsi neviděl Rufusova havrana.

PJ: Ale ten, kdo ten předmět vyrobil, musel být alchymista, protože nikdo jiný by nic takového nevyrobil. V té pevnosti by měla být laboratoř.

Rufus: Ten atentát, co vyzvěděla neviditelná vrána k začátku hraní, byla to Marion? Tylluan nechtěla nikoho zabít?
PJ: Ne.

PJ: Kolik tam máš magů?
Vous?: 35

Mavor: Než jsme odcházeli, tak jsem si tu trubku vykopal.

Magnus: Takže to o té kroužkovce byla dezinformace?
Vous: Kroužkovce? Jen to nebylo došifrované. Tedy v podstatě ano, stejně to nedávalo smysl.

Na vnější straně Marion: Podstrčím ti Z. láhev.
Uvnitř Marion: Zjistila jsem, že Nakor má vyrobit jed do jídla pro nás. Víš o tom něco?

Nakor: Je tam to, co potřebuju na ten váš jed.
Mavor: Tohle mi napsal Milan. Dle mého názoru chce tu trubku pro sebe.

PJ: Nevypadá jako obchodnice. To tetování vypadá jako svatební.

Vous: Vrána je pořád neviditelná.

PJ: Ráno povečeřela bledá tvář s koněm severně od kroužkovky.

Rufus: Pošlu vránu na blízký průzkum.

Rufus: Ahoj. Jak se máš?
Magnus: Docela v poho. Jen přemýšlím, co dál s nima.
Rufus: Nj, taky si říkám. Tohle skončí zajímavě.
Magnus: Myslím, že Marion nám pomože tu získat, ale pak bych ji zabil.
Rufus: Yep. Nelíbí se mi její spolupráce s... druhou stranou.
Mám tohle říct Vousovi?

Jeden z výsledků tiché pošty:
Marion si stěžovala Vousovi, že zjistila od Nakora, že Mavor si objednal jed do jídla. Tento jed chtěl po Mavorovi Vous.

Nahoru

Pozvánka

Krutý osud tomu chtěl, že když skonal starý král Adweru, Caelbren, počali se jeho syn Perthyn II. se svým strýcem Gwyrem Moudrým svářiti o to, který z nich by měl na trůn nastoupiti. Spor to byl veliký, až seznali, že rozumem jej nevyřeší, i sáhli po mečích. Leč nebyla to pře jen dvou mužů, když stanul takto synovec proti strýci, rozdělila se celá země; bratr stál proti bratru, syn proti otci, druh proti druhovi... Avšak to nejhorší mělo teprve přijíti...
roku 1991 Třetího Věku, Corwyn Raleigh, Zápisky o válce Adwerské

Pojď, chrabrý rytíři, hbitá lučištnice i ty moudrý čaroději

Vládneš-li ostrým mečem či přesnou kuší, znáš-li tajemství stezek nebo zákony magie, ať už jsi vznešený elf, obratný hobit nebo statný kroll, předstup a přidej k odvážným vojákům. Pojď s námi bojovat za sjednocený Adwer!

Místo a čas:

Již tradičně se bude hrát v domě Neteřím, v předposledním stavení v Jankovicích – č.p. 185. V okolí jsou hluboké lesy, v nichž se můžete ztratit, mělký rybník, vysoké kopce a točit se můžete na autobusové točně. Mobilní signály tu ani nehledejte.
Letošní Silvestrovské hraní se bude opět konat na přelomu měsíců Ziměna a Mrazna. Celé dění a hraní bude začínat ve čtvrtek 31.12. kolem poledne, přes noc se odehraje dobrodružství, a protože je 1.1. pátek, bude až do 2.1. pro zájemce afterparty naplněná dospáváním, dojídáním, možná filmem, společenskými hrami a jinými kratochvílemi.

Co s sebou:

Léty prověřená tradice praví, že vhod přijde papír s tužkou, pár kostek, občas pravidla a sem tam nějaká jejich znalost. Zcela nezbytnými jsou samozřejmě dobrá výdrž a nadšení a k zahození nejsou ani takové drobnosti jako spacák a karimatka nebo polštářek (i když u toho to s tím házením může dopadnout docela jinak). V rámci solidarity (a protože se nikomu nechce na brigádnické akce) jsme také zavedli drobný poplatek na dřevo a další nutnosti ve výši kolem padesátikoruny nebo o něco více, který budeme na místě vybírat. (Když to porovnáte s jakoukoliv jinou akcí podobného typu, jsme stále nejlevnější.)

Atmosféra:

Zvyk kostýmové téměř povinnosti pro pozvednutí morálky, ducha a veselí stále dodržujeme, proto je-li to ve vašich silách, přijďte v odění odpovídajícím dobovosti (starověk až novověk, trocha argumentace odůvodní cokoliv) nebo jinak fantasáckém. Pokud se někdo stále vymlouvá, že neví, jak si ho vyrobit, nechť se zeptá své maminky nebo PJe. Ke kostýmu samozřejmě patří i rozličné rekvizity, jako chladné zbraně, horká pečeně, zlodějské náčiní či jiné středověké nádobíčko, korbele, šperky, hudební nástroje, mučící nástroje, ostatky svatých, dobové stany (v nichž samozřejmě přespíte) a mnohé další, jež budou také vítány.

Strava:

Není letos ještě stoprocentně zajištěná, ale jednáme o neodmyslitelném Grgulu a výtvorech Strnadanovy vařečky náležících do zlatého fondu našich Silvestrů. Samozřejmě vítáno bude veškeré možné zbylé cukroví, chlebíčky a jiné pochutiny, které vám nabalí maminky, abyste se o ně s ostatními podělili. Pokud disponujete zásobou kvalitního čaje nebo přebytečným kafém (a máte potřebu je za dlouhých zimních nocí popíjet), určitě je vezměte také, uděláte tím radost i ostatním. Snad už není potřeba zmiňovat, že alkohol na Silvestrech alkohol nepodáváme. Dobrou zprávou budiž, že bečka Kofoly už je zajištěná, neboť nám jedna zůstala ze Strnadanovy a Šedákovy svatby:)

Pravidla:

Samozřejmě se i letos bude hrát podle pravidel DrDo verze 1.6 a vaše postavy budou na 6. úrovni. Nejsou dovoleny žádná neplavidlová povolání, rasy, zvířena, magické hračky a zbraně (mimo těch od vašeho povolání) ani kouzla. Vypracované dovednosti sice nejsou nutné, ale je dobré vědět, co přibližně vaše postava krom zvláštních schopností povolání a rasy umí. Samozřejmě jsou PJové rozumní lidé (či jiné bytosti) a při troše dobré vůle (v podobě chutných úpla... příplatků za kvalitnější služby) jsou nakloněni rozumné konverzaci. Přinejmenším stejně důležitým jako pravidla je samozřejmě roleplaing (neznáte-li stále tento termín, obracejte se na stejné osoby jako při tvorbě kostýmu), a to nejen při povídání si s ostatními členy družiny a jinými obyvateli světa, ale i při soubojích, vypjatých situacích, dojemných nebo romantických scénách... Je možné, že bravurně popsaný nebo zahraný útok bude mít lepší efekt, než několik šestek hozených na kostce. Postavy si samozřejmě můžete nekostkovat už doma (urychlí to začátek) a na místě je jen předložíte PJům ku schválení. Plánujeme letos rozdělit hráče do dvou družin, nad jejichž kroky budou letos bdít vaši známí ostřílení PJové Andúne a Edhel.

Výjimky k pravidlům:

Válečník: Může mít u jedné zbraně přesnost zbraně +1
Hraničář: Má mimosmyslovou schopnost podle poctivého hodu. Může mít psa (také podle poctivého hodu). Druid může mít hůl a chodec chodecký meč
Alchymista: Před začátkem má magenergii odpovídající jeho úrovni, navíc polovinu magenergie z úrovně minulé a surovin tolik jako magů. Do začátku má týden času, během nějž si může vyrobit, co uzná za vhodné. Případná nevyužitá magenergie z předchozí úrovně na začátku hraní propadá (je v táboře v bezpečí). (Množství alchymistovy magenerie a surovin je samozřejmě omezeno také kapacitou jeho truhly.)
Kouzelník: Má povolena všechna kouzla z PPZ (minimálně 4) a PPP, může mít 1 jednoduché kouzlo z PPE. Může mít přítele dle vlastního výběru.
Zloděj: Může mít zlodějské náčiní. Lupič může mít klíč.
Všichni: Nemagické vybavení můžete mít v podstatě jakékoliv, při jeho vybírání však mějte na paměti, že bojujete ve válce, a tudíž vybírejte s mírou (nikdo by s sebou nechtěl tahat kufr plný oblečení nebo skříň s laboratoří). Každá postava může mít vedle vybavení do začátku i 3k6 zlatých, 1k10 stříbrných a 1k10 měděných penízků.

Svou účast

či neúčast (ale hlavně tu účast) potvrďte spolu s uvedením základních údajů o Vaší postavě (rasa, povolání a cokoliv, co uznáte za vhodné) co nejdříve, nejpozději ale do 23.12. na uvedeném mailu, abychom vás stíhali spočítat, naplánovat jídlo, znásobit počet potvor a tak dále. Napadá-li vás někdo, kdo by se také mohl zúčastnit a my na něj mohli zapomenout, oznamte to na stejném mailu s mailovou adresou dotyčného nebo ve fóru a pravděpodobně mu pozvánku pošleme.

Veškeré informace

vám rádi poskytneme na uvedeném mailu nebo ve fóru na stránkách Lovců Veverek.

Dark Kult of Sun
Andúne, Edhel
Nahoru

Mapa a přílohy

Plán oblasti s vyznačenými tábory
Plán oblasti s vyznačenými tábory
Plán oblasti s vyznačenými tábory zoom
Plán oblasti s vyznačenými tábory
x - zavřít Další
Artefakt proti nemrtvým
Artefakt proti nemrtvým
Artefakt proti nemrtvým zoom
Artefakt proti nemrtvým
Předchozí x - zavřít Další
Deník Perise Archina - tvůrce artefaktu
Deník Perise Archina - tvůrce artefaktu
Deník Perise Archina - tvůrce artefaktu zoom
Deník Perise Archina - tvůrce artefaktu
Předchozí x - zavřít Další
ABC o barbarech - rukověť etnologa
ABC o barbarech - rukověť etnologa
ABC o barbarech - rukověť etnologa zoom
ABC o barbarech - rukověť etnologa
Předchozí x - zavřít

Nahoru


96110