Kroniky

Lovci Veverek - Silvestry - Úsvitcony - Tangroby - Ostatní

Silvestry

2002 - Prokletý Gošum - 2003 - Carambal - 2004 - Brentrilad - 2005 - Blaidd a Unesená sestra - 2006 - Z pohádky do pohádky - 2007 - 16:58 - 2008 - O Slunovratu - 2009 - Zápisky o válce Adwerské - 2010 - Patnáct jich sednulo na rakev - 2011 - Stahují se mračna - 2012 - Vraždy v Podhvozdné
2013 - Hvězda nad Waelhamem - 2014 - Comedia dell'arte - 2015 - Nová naděje - 2016 - Svitky Bruce Partingtona - 2017 - Soumrak bohů -NOVÉ

Silvestr 2015 - Nová naděje

Úvod - Zápis z dobrodružství - Pozvánka - Přílohy

Perličky z dobrodružství
Galerie fotografií

Úvod

NNutno přiznat, že letošní ročník byl, co se počtu lidí týče, poněkud slabší. Přihlásilo se pouhých šest hráčů, ale i tak nám opět přibyla mladá krev (doslova). Dvě družiny tím pádem neměly smysl, což nakonec vyhovovalo úplně všem; hráči byli rádi, že si mohou zahrát se všemi kamarády, PJové mohli zaráz PJovat i spát a hlavně jsme letos nemuseli řešit tu nevyřeštilenou rovnici na rozdělování lidí do družinek. Nebyla letos ani bečka Kofoly, neb 50 litrů je na osm lidí opravdu mnoho, ale byl místo ní aspoň bar, u kterého se podávaly welcome drinky s paraplíčky. Guláš samozřejmě chybět nemohl. Jen se nám to letos vymklo z ruky, a přestože jsme chtěli dobrodružství trochu kratší, končili jsme v rekordním čase v osm ráno:)

Složení družiny

PJ Tgingol a PJ Edhel
Brenda - lidská lupička (Agi),
Irbis - lidská lupička (Kamila, Aglaja),
Mortis Mord - barbar šermíř (Daivd, Inurian),
Nicolas Trade - člověk čaroděj (Ještěrka, Seditta...),
Somne - člověk sicco (Zerafel) a
Tylluan - elfí lupička (Bára)
Nahoru

Zápis z dobrodružství

Prolog

Kdysi dávno na jednom vzdáleném pobřeží... Žily byly dvě sestry, mocné čarodějky. Ta starší a schopnější se jmenovala Adria, ta mladší a krásnější se zvala Kazeta. Adria se spolu s ostatními čaroději přidala ke skupině rytířů, kteří bojovali o tuto zemi proti drakům, a na kopí toho nejlepšího z nich, Cedrika Tryferu, vložila mocné kouzlo. Cedrik pak díky tomuto kouzlu porazil nejmocnějšího z draků, Faellskora Ničitele, a proměnil ho v bronzovou sochu, a protože věděl, že bez Adrii by to nedokázal (a také pro její krásu) si ji vzal za ženu, společně založili Waelham, stali se prvním králem a královnou a říká se, že dokud bude ve vládnoucím rodu jejich krev, zůstane Faellskor uvězněn.

Jako královnina sestra, oplývající ještě větší krásou, samozřejmě ani Kazeta nepřišla zkrátka. Snad všichni rytíři z Cedrikovy družiny se jí dvořili a až po dlouhé době se rozhodla jen pro jednoho z nich, pohledného a odvážného šlechtice Davida.

Klid však netrval dlouho; Cedrikova výbojná povaha jej lákala k dalším válkám, z nichž by jistě se svým kouzelným kopím vyšel vítězně. Pro to mu jej však Adria nedala. Kopí Cedrikovi vzala a uložila jej do bezpečí na svůj kouzelný letní zámeček, kde žila určila Kazetě, aby jej hlídala. Cedrik se v potají za Kazetou vypravil, a protože věděl, co na ni platí, začal se jí vemlouvat, obdivovat její krásu a půvab, aby od ní lstí kopí získal, avšak sám se do svých lstí zapletl a propadl jejímu kouzlu. Adria na jejich románek brzy přišla a v hněvu Cedrikovi kopí znovu vzala, zaklela Katetu, aby nemohla nikdy její zámek opustit, nestárla a musela tam kopí hlídat, dokud ji nepropustí, jejího milého Davida proměnila v bronzovou sochu, aby jí její hřích neustále připomínal, a zámek skryla svými kouzly, aby se tam už nikdo nemohl dostat. Nedlouho na to porodila Adria Cedrikovi syna a po několika letech náhle podlehla nečekané nemoci. A protože nebyl nikdo, kdo by věděl, jak se na Adriin letní zámeček dostat, zůstala tam nakonec Kazeta zapomenutá sama... A patnáct set let samoty udělá divy i těmi nejmocnějšími kouzelníky, natož pak s do sebe zahleděnou čarodějkou.

Co vyslechla Věra „Nepovídej“, šenkýřka v Hostinci U Lovkyně

No, ono se dá těžko říct, kolik jich vlastně je; někteří tvrdí, že jich je asi dvacet, ale na tuhle práci jich bylo kolem šesti... Ono se to dost těžko určuje, protože si všichni byli hrozně podobní... Takové ty tmavé pláště, tmavé vlasy, nic výrazného... Pár pěkných holek, lidi, elfky, co já vím... Určitě s nima byl aspoň jeden bouchač, takovej ten, co je můžete potkat dole v Přístavu... a jeden mladej hejsek, co proháněl každou sukni - zrovna ten večer jsem ho viděl, jak si vedl do pokoje jednu k... no, znáte to, „mladou podnikatelku na volné noze“. Že se vrátil s parádním cucflekem si prý všiml až další den. Dělali tady v hospodě takové ty běžné věci, zápasili v páce jednou skupinkou dobrodruhů a tak... A právě tady k nim prý přišel takový hobití obchodník a nabídl jim práci - aby šli do té hrobky a přinesli to kopí. A pak se ukázalo, že to vůbec není obchodník, ale prý měl něco společného s Novým Řádem. To nevím, jestli mu to odkývali nebo co, ale vím, že další den ráno šli - pšššt, nerad bych, aby mě někdo slyšel, jak to říkám - šli prý k panu Yerebashovi, šéfovi Přístavu, který po nich snad měl chtít to samé. Ono se o něm povídá ledacos, ale proč by měl chtít to kopí, to mi nejde do hlavy. Ale co vím jistě, že hned pak šli přímo do Citadely za Waelhamskou Orlicí, teda velitelkou stráží, že, a že to jí slíbili, že jí to kopí přinesou, aby ho mohla dát našemu císaři, kterýmu taky podle rodu právem patří.

Do té hrobky se museli dostat asi nějakým kouzlem a pak tam na ně čekaly zkoušky, co měly zjistit, jestli jsou to skuteční hrdinové. Znáš to „Ten, kdo za železné dveře míří, musí zodpovědět otázky tři! Jak se jmenuješ? Jaký je tvůj úkol? Jaká je tvoje oblíbená barva?" Haha... Né, zkouška síly, hbitosti, chytrosti, skromnosti a znalosti kuních pohádek. Fakt, prý ten architekt, co mu ta hrobka patřila, byl do těch kuních pověstí blázen. A všechny je prošli, takže to museli být skuteční hrdinové. A dostali se přímo k mrtvole toho starýho stavitele, a prý se tam někdo ocucával s tou jeho sochou, ale hlavně tam dostali kouzelný kompas, co je měl dovést k tomu zámku. Jenomže ta skutečná zkouška v hrobce přišla až teď protože jsme na... teda, protože v tu chvíli na ně vlítla banda šílených zabijáků, který najal Ye... jeden mafián z přístavu, co strašně smrdí rybinou. No, co ti budu povídat, po zuby ozbrojení, meče, kyje, šílení čarodějové a nekromanti, krollí berserkrové ze severu a záložní podpůrná skupina bardů. To byla bitka! Lítala krev, zuby, jiskry, blesky, kosti se lámaly, meče mizely, chcípaly prasata... teda jak prasata na jatkách... A jako zlatý hřeb, když jedna holka z té družiny, co ty zabijáky okopávala jak záhon brambor, ukopla hlavu jedné nepřátelské čarodějce, tak ta ... ehm, ZLÁ čarodějka vybuchla! BUUUCH! A to byl teda konec. A teď se mě neptej, jak to vím, ale úplně jistě vím, že z té družiny aspoň tři zemřeli, ta kopající holka, elfka, co s nima byla, a ten jejich studentík čaroděj. Ale místo, aby byli mrtví, tak se jim zjevili bohové, docela určitě bůh veselí a slavností a vína a bohyně temné propasti, kam odcházejí mrtví, a nabídli jim, že se můžou vrátit mezi živé. To je co? To se stává jenom skutečným hrdinům. No a protože jsou zase tady, tak to od těch bohů museli vzít, ne? A protože dostali, co chtěli, tak z hrobky zase mohli vylézt a jít hledat ten zámeček. Mimochodem, nevidělas' tady tu elfí čarodějku, co jsem tu s ní byla? Tu co vypadá, jako by ji přešla smrtka? ... A nevíš, kde se tady dají sehnat paličky na xylofon?

Odkud to vím? No to víte, slečno, naše kapitánka - ano Orlice, mi věří, tak mě nechala, ať ty hrdiny vyslechnu... Ne, neposlouchal jsem za dveřmi! Prý zjistili, že ten kouzelný zámeček čarodějky Adrii lítá kousek od zahrad ve Zlatém Městě a je neviditelný, ale ho snad díky nějaké magii byli schopní vidět. A hned na nádvoří bylo to Cedrikovo kopí, ale bylo chráněné nějakým kouzlem, takže si ho nemohli rovnou vzít a museli do toho zámku jít hledat, jak to kopí získat. Prý tam nebylo nic nebezpečného, jen ve sklepě něco zeleného hladového... Ale byla tam spousta zrcadel a každé zrcadlo byl portál, který vedl do jiného zrcadla, a bylo tam i zrcadlové bludiště a některá zrcadla po průchodu člověka úplně zdeformovala, že byl najednou malý a široký, nebo jedno zmenšovalo... prostě chaos. A to se nemůžete divit tomu, že se tam ta družina navzájem v těch zrcadlech poztrácela a trvalo dost dlouho než se našli... No, ale především tam prý žijí dvě sestry čarodějky, které se navzájem hrozně nesnáší. Jedna byla taková elegantní dáma, co se prý jmenovala Teta, a druhá byla taková zanedbaná a šílená, bydlela ve věži a říkala si Kazi. A obě dvě těm hrdinům slíbily, že jim to kopí dají, když tu druhou sestru zabijí. A obě dvě tvrdily, že jsou sestra čarodějky Adrii... Já osobně jsem nikdy nevěděl, že by měla mít sestru, ale té družině to nedalo a něco jim na tom nesedělo. A tak jim došlo, že ty dvě jsou vlastně jedna, co se po těch stovkách let zbláznila tak dokonale, že si myslí, že jsou dvě. Tudíž, kdyby j zabili, tak jim to nijak neprospěje. Prý tam ale našli nějaký vzkaz, co tam nechala přímo Adria, že k uvolnění toho kopí potřebují něco z její pokladnice, a tak nechaly ty dvě šílené čarodějky být a šli zrcadlo od zrcadla, až našli to správné, které do pokladnice vedlo. Ještě se prý kvůli tomu museli zmenšit, protože to zrcadlo, bylo napraskané, aby je ty praskliny nerozkrájely... nebo hledali to zrcadlo, co vedlo do toho zmenšovacího...? Já teď nevím, když se na mě tak, slečno, pěkně koukáte... Do pokladnice se ale nakonec dostali, dostali se i ven, očividně se zase zvětšili a to kopí získali. To jim zabralo asi celou noc, takže už bylo ráno a oni došli rovnou do Citadely, kde - hned potom, co jsme je s kapitánkou vyslechli - šli rovnou na audienci k císaři a to kopí mu předali, jak se sluší a patří. Očividně to všechno zvládli, jenom tedy kdybych tam byl já, tak bych u těch portálů trochu přemýšlel a do toho zvětšovacího portálu bych si hodil pár zlaťáků. A hned bych měl zlaťáky velikosti kola od vozu a už bych nemusel do smrti pracovat... nebo třeba diamant, kdyby se tam hodil... Slečno, kam jdete?

Epilog

PPane radní, mám tu pro vás jejich jména, jak jste si přál... Chcete všech jednadvacet, nebo jenom ty, co se na té akci podíleli? V tom případě, pane, Mortis Mord, zřejmě umělecký pseudonym, dělává ranaře pro zlodějskou gildu v přístavu, Nicolas Trade, původem z Annafordu, student na Adriině univerzitě, prý nijak zvlášť dobrý, Somne a Irbis, párek, co má na Starém Městě krámek se starožitnostmi, který funguje jako zástěrka pro prodej drog ve velkém, a Brenda a elfka Tylluan, hádám, že patří mezi zaměstnance těch dvou. Skutečně povedení „hrdinové“, můj pane. ... Měli společný byt na Starém Městě, který nedávno shořel - při potyčce s lidmi od mafiána Fouleho - a než se opraví, bydlí dočasně v Hostinci U Lovkyně. Opravy by měly být dokončené do týdne, ale prý jim někteří radní chtějí nabídnout lepší bydlení, když jsou teď „hrdinové“, které zná celé město. Jistě, naši lidé už je mají pod dohledem... Jistě, byla by to tragédie, kdyby se jim něco stalo...

Nahoru

Pozvánka

Kdysi dávno v jednom předalekém městě...

Zuří válka proti drakům. Lidé bojující o západní pobřeží byli draky zatlačeni do malé vísky Waelhamu, kde se do jejich čela postavil mladý hrdina Cedrik.

Během bitvy vybil hrozný dračí vládce FAELLSKOR NIČITEL celý kruh kouzelníků, kteří se ho svou magií snažili porazit, a nyní se chystá na poslední zdrcující útok proti lidem.

Jediná přeživší čarodějka, Adria, se vydává k Cedrikovi, aby na jeho kopí vložila mocné kouzlo, jímž by mohli Faellskora porazit - poslední naději lidí na vítězství a samotné přežití...

Letošní ročník se veze na vlně nestíhání, a tak doufáme, že jste vytrvali a v půlce prosince ještě nemáte naplánovaný Silvestr - respektive, že nás opět plánujete potěšit svou přítomností. Svedu to také na nestíhání a pojmu letošní pozvánku mírně civilněji než obvykle... Takže, děcka, zveme Vás na Silvestra! Letos vás bude mít na svědomí archivní duo ET nebo Thingol & Edhel.

Koná se to opět u Edhela doma (Uherské Hradiště, Zelný trh mezi kasínem a hodinářstvím) ve čtvrtek 31.12.2015. Protože už dopředu počítáme s tím, že jeden z PJů dojede později, nebudeme letos začínat hrát v 16:58, ale je to velice sympatický čas, kdy se můžete objevi t (kdo zazvoní přesně 16:58 Edhelova času, dost možná dostane nějaký bonus nebo sladkou odměnu:)). Doufáme začít hrát nejpozději v 7 hodin večer (a že se nám letos podaří kratší dobrodružství), takže také doufáme, že přijedete s hotovými osobáky atd. Afterparty letos není naplánovaná, ale vzhledem k tomu, že 1.1.2016 je pátek, tak se dost možná nějaká afterparty stane, žáleží, jak se nám všem bude chtít.

Jako obvykle zkusím sehnat hrnec guláše a bečku Kofoly a určitě tu bude minimálně nějaký čaj. Jakékoliv vlastní inicativy ohledně chlebíčků, zbytků cukroví, čehokoliv na ujídání během hraní atd. jsou vítány. Alkohol jsem se stále ještě nenaučil kupovat, takže ušlechtilé pití na půlnočtí přípitky, digestivy na podporu trávení guláše, dezinfekci do štamprlí nebo stylovou náplň do kožených lahví si v případě touhy zařiďte v rozumné míře vlastní.

Od loňska tu ubylo postelí, ale zase se zvětšila využitelná podlahová plocha pro spaní (a hraní), takže si s sebou dovezte karimatku a spacák a všechno co ke spánku potřebujete. Taky tu ubylo lžic a hlubších talířů, takže bych doporučil, aby si aspoň jeden do dvojce dovezl nějakou nádobu a lžičku, jinak budou dvojce taky fasovat nádobí společné. Pro oblíbenou pestrost samozřejmě uvítáme, když budete mít kostýmy, dobové propriety atd. A samozřejmě bude fajn, když si také alespoň do dvojce dovezete nějaké tužky, gumy, kostky a když budou v každé družině aspoň jedna pravidla. Jako obvykle dopředu hlásím, že od vás budu vyžadovat nějaký drobný příspěvek na materiál mezi stovkou až dvěma. (Z minulých ročníků víte, že dávám párové slevy, aby se mi to lépe počítalo; kdybyste byli liší, zkuste si do páru ulovit nějakého PJe, ale PJové obvykle platí nejvíc.)

Samozřejmě to nejdůležitější - chceme, abyste se při hraní bavili a vyhráli si. To znamená, že pořád hrajeme podle pravidel DrD 1.6, ale uvítáme hledání nových cest v pravidlech nepopsaných. Stejně jako loni si vytvořte postavu na 7. úrovni podle obvyklých pravidel (tj. jen rasy a povolání z pravidel, žádné magické předměty nebo zvířena krom níže zmíněných výjimek). Případně, pokud máte postavu z některého z předchozích hraní ve Waelhamu, můžete si vzít tu samou, což se Vám dost možná vyplatí. Podle povolání postavy můžete mít:

Válečník – přesnost u jedné zbraně +1

Hraničář – mimosmyslovou schopnost podle svého výběru a loveckého psa, chodec může mít chodecký meč a druid svou hůl.

Alchymista – magenergii odpovídající jeho úrovni, suroviny v ceně 450zl a 8 dní času v domácké laboratoři před začátkem hraní, které může využít na přípravu (co zbude,mu zůstane do hry). Nejsou povolené předměty s démonem nosičem. Z pravidel pro pokročilé si pyrofor před hrou vyrobit maximálně tři jedy a theurg si může vybrat, jestli bude mít astron, nebo elementální hůl (s magií, kolik do ní vloží).

Kouzelník – musí mít minimálně 4 kouzla z pravidel pro začátečníky a může mít jedno jednoduché kouzlo z pravidel pro experty (nebo dvě, pokud jde o kouzelnici a jedno z těch kouzel je lazebník:)). Kouzelnického přítele může mít podle vlastního výběru.

Zloděj – může mít zlodějské náčiní, lupič svůj klíč, sicco může mít síť nebo sítě, jejichž týdenní údržba nepřesáhne cenu 75 zlatých. Pro sítě ovšem platí, že "město" není celý Waelham, ale vybraná čtvrť (ať se siccové táží PJů).

Každá postava může mít do začátku 0-99 zlatých (hod k%) a rozumné množství nemagického vybavení. Kouzelníci a alchymisté mají základní licenci, která bude platit ještě 1-100 dní (hod k%) nebo tak dlouho, jak je na ní uvedeno, pokud je to postava z loňského dobrodružství. Doplňkové licence mohou mít za poloviční cenu ze svých peněz. Samozřejmě mohou risknout znalost či vlastnictví ve městě nedovolených kouzelných a magických předmětů, pokud nepovažují městské zákony za důležité. (Seznam zakázané a zpoplatněné magie najdete na stránkách Lovců Veverek v Hlídce hned vedle pozvánky).

Prosím vás, abyste si nebrali příklad z PJů, a co nejdřív se ozvali, že s vámi máme nebo nemáme počítat (nebo že se třeba stavíte v pátek na kus řeči a žvance). Když pošlete s "přihláškou" i osobák nebo aspoň základní informace o svojí postavě, dost nám ulehčíte práci. A úplně nejlepší bude, když zároveň odpovíte na náš kratičký dotazník, který nám - PJům pomůže lépe zacházet s vaší postavou:) (ten potřebujeme nejpozději před začátkem hraní, když vám budeme kontrolovat osobáky).

Případné dotazy, prosím, mně na email, do fóra na lovcoveveráckých stránkách nebo kdekoliv mě zastihnete:)

Těšíme se na VÁS
Dark Kult of Sun
PJové Thingol a Edhel

Dotazníček

1) Co dělá tvoje postava ve Waelhamu, když se zrovna neúčastní dobrodružství, které jí připravili PJové?

2) Jaký je vztah tvé postavy k dodržování zákonů a waelhamským pořádkovým silám (stráže, Pochodeň)?

3) Jaký typ společenských zařízení tvoje postava nejčastěji navštěvuje?

4) Věří tvoje postava v nějaké bohy? V jaké? (Buď můžete vypíchnout nějaké bohy z našeho panteonu - stránky Lovců Veverek - Svět - O bozích, nebo aspoň nastřelte směr - severští bohové, mocní duchové obývající vše živé, velký zlatý nuget...)

5) Jak moc se tvoje postava chlubí svými "hrdinskými" činy (nebo jak moc tím zaúkolovává ostatní)?

Nahoru

Přílohy

Waelhamská kometa
Waelhamská kometa
Waelhamská kometa zoom
Letošní jednostránkové vydání Waelhamské komety
x - zavřít Další
Mapa portálů v zámku
Mapa portálů v zámku
Mapa portálů v zámku zoom
Pokud jste na zámku měli pocit, že jste se mezi portály ztratili...
Modré plochy a čísla jsou zrcadla / portály, šrafování v přízemí je zrcadlové bludiště a šipky kam to vede... Uznejte, že přehlednější už to ani být nemohlo.
Předchozí x - zavřít

Nahoru


87300