Perličky

Lovci Veverek - Školní družina - Silvestry - Úsvitcony - Tangroby - Jiné

Silvestry

Silvestr 2004 - Brentrilad

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Účastnili se:
Beldor Bronzový štít - trpaslík bojovník
Boris Bodunov - trpaslík bojovník
Bard - člověk šermíř (Finglas)
Thorg - trpaslík bojovník (Fladrif)
Gorm - trpaslík bojovník (Fimbrethil)
Dworkin - elf druid
Richard - elf chodec (čteno po anglicku)
Nataša - barbarka čarodějka (Samanta)
Gwaihir - člověk šermíř
Kuňka - hobitka lupička (Strnadan)
Mateřídouška - hobitka chodkyně
Hrabě Drákula - kroll bojovník (Mirathea)
Salin var Drim - člověk čaroděj (Andúne)
PJ Jackyll (Edhel) a PJ Hyde (Thingol)

Dworkin: Já nejsu smažka. Ne! Já jsu smažka! Já jsu král smažek!

Dworkin: Já mám charismu, kdo má víc?
PJ Hyde: Ty máš nějakou novou holku?

Richard (zasažen šípem): Jak to asi bolí?
Dworkin: Bylas' někdy těhotná? Tak si to zkus představit.

Hrabě Drákula: Skoro mám chuť nebýti padouchem.

Polovička družinky čekala na určeném místě, kde měla sraz s neznámou CP. Místo CP se ale dostavil zbytek družinky, který měl být ve vězení.
Thorg: Co vy tady?
Bard: A co VY tady?! VY jste tu navíc.

Družinka potkala CP s Einstein-Newtonovou kosou.
Gwaihir: Jo Einstein… To byl ten, co vymyslel teorii relativity.
Kuňka: Hm… A Newton byl ten, co vymyslel to s tím jabkem.
Družina: Smích
Gwaihir (o Kuňce): Jo, biolog.
Kuňka: On byl biolog?

Dworkin: Jak dlouho tady asi budem?
Socha: No, to vám nemůžu přesně říct.
Dworkin: CaCa? (jako cca)
Socha: Koho?

Družinka se octnula na hradě, kde mají luxusní lázně.
PJ Jackyll: Šli jste do nějakých soukromých bazénků?
Nataša: Já mám soukromý.
Beldor: Já mám taky soukromý.
Boris: A já mám ten velký pro sebe.

Dworkin popisuje, jak se dostali do jiného světa (čili tohoto pro místní):
Dworkin: Byli jsme na lodi, pak se tam objevila taková… postava, no… špičatý klobouk… blesk sem, blesk tam… loď fžjúúú… samé prkno… no pak jsme byli na pláži, došli jsme do městečka, no kurňa…

Dworkin hovoří s nejmoudřejšími CP, které se starají o chod tohoto světa (a unikají mu některé informace):
Dworkin: To možná vy tady, sto let za opicema, ale my z mezisvětí! Pcha…

Dworkin hovoří s černým drakem:
Drak: To jsme probírali už u večeře.
Dworkin: Vy jste byl u večeře?! Já jsem večeřel s drakem?!

Na družinku zaútočil v podzemí stín:
Beldor: Nevidomý, co po nás chceš?!

Dworkin: Přicházíme v míru… Ne z Míru! V míru! (Pro mimohradištské: Mír = „kulturní zařízení s pochybnou pověstí“)

Z knihy, kterou drží Dworkin pravděpodobně vystoupila chtivá hrůza.
Salin (ukazuje na Dworkina): Tak teď jdu zase od něho!
Dworkin: Co děláte? Jdu k vám. (Aniž by cokoli tušil.)

Kuňka: Na to jste přišli až teď? O tom jsem celou dobu věděla.

Beldor (na Kuňku): Jsi vědec… nebo světec? … Né…
Kuňka: Ani jedno, zatím.
Beldor: Né, to… no… (myšleno věštec)

Jean Luk (silným francouzským přízvukem): Našlí jste tu čechrnou knichú?
Nataša (nakažena fr. přízvukem): Našlí.
Kuňka: A budem mu to vlastně říkat?
Nataša: Už jsme mu to řeklí.

Hawkeye (CP chodec): Vy vypadáte jako přejetí parníkem. Há… I když nevím, co to je.

Kuňka: Jé, to není vosk, to je banán!

Hawkeye: Vrahy neléčím.
Nataša: My nejsme vrazi, my jsme démoni.

Jacques: Umřel Jean Luk.
Kdosi: Cože, ten přiteplenej francouz?!
Jacques: Ne, to jsem já ty pako!

Jacques (Jean Lukův fr. přítel): Fy jste chtělí ukchrást žesló?
Nataša neviňátko: My ne, Jean Luk.

Nataša: Nebude vám vadit, když si tady rozdělám oheň?
Beldor: Jako na tom orlovi?

Nataša se pokoušela seslat neviditelnost na Kuňku, která kdysi předtím spadla do kanálu a nyní nehorázně páchne, ovšem kouzlo se nezdařilo:
Nataša: Tak můžu seslat „zmiz“ na tvoje šaty.

Nataša: A kdy se teda stala ta budoucnost?!

Družina přemýšlí o nějaké odměně pro orly:
Nataša: Víš, co by mohli udělat pomocníci? Mohli by vykopat jámu a přikrýt ji chrastím. Kdyby šel kolem mamut, aby tam spadnul. … Nebo by mohli postavit dřevěného koně, to je taky pěkný dar.

K družině, jež se nachází u zatím neaktivované brány pro přechod mezi světy, se blíží armáda. Jediný problém je, že si zatím nikdo není jistý, jak se brána spouští, a Boris (nebo Beldor?) přemýšlí, že by se šel s tou armádou vypořádat.
Nataša: Chceš spáchat harakiri? Tak zůstaň tu.

Pegas (letěl obhlédnout armádu a teď se vrátil): Myslím, že máte tak deset tisíc problémů.
Kuňka (řeší ovládání brány): Jo, jasně, bezva, ticho… Když je teda v tomhle rohu ten šestiúhelník..

Kuňka (opatřila si nové šaty): A já tam budu nahatá, protože tyhle jsou paralelní.

Na konci dobrodružství:
Kuňka: To není fér, PJ Hyde nám to prozradil už od prostředka!

PJové: Jak je Nataši? Jak asi - na kaši!

Nakonec pár hlodů z tvorby dobrodružství:

PJ Hyde: Král jedná podle zákona, ale má svého sicca.
PJ Jackyll: No jistě, kdo v dnešní době nemá svého sicca, nic neznamená.
PJ Hyde: No já ho třeba nemám.
PJ Jackyll: Však ty taky nic neznamenáš.

PJ 1 (za družinu): Ale jak to máme udělat?
PJ 2: Nějak to pořežte... Jste přece masoví vrazi.

PJ Hyde (směje se do didgeridoo): Kráva, která uvízla v trubce.

Hlavní kuchař: Tak já udělám valašskou bramborovou roládu.
PJ Jackyll: Já nevím, jaké to má ÚČ, OČ?

PJ Hyde (na hlavního kuchaře): Vem hroudu másla a seš vyčištěná.
Hlavní kuchař: No... Sním hroudu másla a jsem opravdu vyčištěná.

Nahoru

Silvestr 2005 - Blaidd a Unesená sestra

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Edhelova družina

Pod PJem Edhelem letos hráli:
Madla - hobití zlodějka (Strnadan)
Maira - lidská válečnice (Magdalene)
Niamh - lidská hraničářka (Gwaihir)
Thorgri - trpaslík válečník (Thorg z loňských ročníků; Fladrif)

Družinka je z valné většiny dámského složení a právě se vydává za úkolem.
Niamh: Máte někdo zrcátko, baby?

Družina přemýšlí, jak ulovit obrovského bílého vlka Blaidda:
Niamh: Co s ním uděláme? Samy čtyři baby…
Thorgri uraženě: Cože?!
Niamh: Ty nejsi jistá.

Niamh: Jak se rodí trpasličí děti?
Thorgri: S fousama.

Jak zahnat hlad:
Thorgri: Uvaříme Blaidda!

Niamh: Jaké je roční období?
PJ: Je podzim.
Niamh: Dobrý, tak to už mají lístky oddělené řapíky glukózou.

Madla: Ty jsi hraničářka, že?

Družina bojuje s Blaiddem, se kterým právě Thorgri udělal krátký proces.
PJ: Tak jsi mu rozsekl hlavu napůl…
Niamh: On ještě žije?

Madla s Thorgrim mají společně hlídku.
Madla: A taková normální hobitka jako já to pozná, jestli je to trpaslík, nebo trpaslice?
Thorgri: Se zeptáš.
Madla: Ty, Thorgri… A jsi trpaslík, nebo trpaslice?

Některým členům družiny se zdá zabití Blaidda příliš jednoduché.
Niamh: Třeba to nebyl Blaidd, třeba to byl vlk, co se za něj vydával… Nebo Blaiddovo dvojče…

Niamh provokuje PJe.
Thorgri: Prosím tě, nech toho, nebo nám přineseš bandu kostlivců!
Niamh: Ale blbost!

Niamh i nadále provokuje PJe.
PJ varovně: Všimli jste si, jak padá hvězda.
Niamh: Přáli jste si někdo něco?

Družina vstoupila do hospody, PJ právě popsal šenkýřku.
Maira: Super, tu ženskou nesnáším.
PJ: Proč?
Maira: Už od toho popisu musí být blbá.

Družina jde po stopách asi tuctu unesených panen z jejich vesnice (čistě náhodou předtím pobila 12 vlků + Blaidda a teď je v hostinci s 12 lidmi + hostinským).
Niamh: Víš, co si myslím, že ti vlci jsou ty panny… Že ty panny jsou už vlastně po smrti a teď jsou to ty lidi… Že je to prostě nějaká psychóza tam.

Thorgri: Promluvme si jako chlapi!

Většina družiny chce odejít z hospody.
Madla: Otočím se na podpatku a dupnu!
Niamh: Jdeš?
Madla: Jdu!
Niamh: Ty nemáš boty!

Niamh: Já chci jenom vědět, proč jich tam je dvanáct.
Thorgri: Tak já ti jednoho klidně zabiju pro radost!

Družina potkala v lese dryádu a Madla ji chce pozdravit jak to dělává se Strnadanem.
Madla: Tak sestoupím z koně… Já vlastně nemám klobouk ani koně…

Dryáda poprosila družinu, aby zabili ohnivého vlka, který po lese pobíhá.
Madla: Jak budeme bojovat s magií?
Někdo: Můžeš ho zapálit.
Niamh: Proč bych zapalovala někoho, kdo se může zapálit sám?

O tom, jak se asi vůdce loupežníků změnil pomocí černé magie:
Niamh: Třeba zmutoval v těch dvanáct panen.

Družina se nakonec dostala do kobek v podzemí hradu a osvobodila dívky z vesnice.
Thorgri: Bože, co s tolika ženskýma?

Thorgri: Madlenko, máme pro tebe strašně důležitý úkol. Půjdeš tam nahoru a budeš koukat na cestu, kdy půjde těch dvanáct. (Loupežníků)
Madla otráveně: Mně se nechce.

Madla: Ale ne, do háje, mám největší charismu, tak to musíme nějak využít, kurňa!

Loupežníci se vracejí na svůj hrad, který mezitím obsadila družina.
Maira: Pojďme někde na ránu, ať to máme za sebou rychle.

PJ: Kam jste vlastně uklidili ty panny?
Maira: Někam rozumně a daleko.
Niamh: Abyste je tam ale nezapomněli.

Maiřina sestra (také byla unesena) je prokletá a její duše je teď svázaná s vůdcem loupežníků, který tím nabyl nadpřirozených schopností. Kletba bude zlomena, jen když Maira pro sestru obětuje život, ale družina zvažuje i jiné varianty…
Madla: Zabijem je obě, nebudeme si muset vybírat.

Maira se pro sestru obětovala a ta se teď začala probouzet z bezvědomí. Thorgri se ji pokouší odnést někam pryč, ale na sestru padla mrtvá Maira.
Thorgri: Hlavně si toho nesmí všimnout.

Vůdce loupežníků byl poražen, Madla pak uřízla jeho hlavu a hodila ji ostatním loupežníkům, kteří se nechtěli vzdát.
Madla: Váš vůdce je mrtvý, nemáte šanci, smradi!

Družina přinesla mrtvou Mairu k dryádám, aby ji oživily.
Niamh: Dryádo, co s ní máme dělat? Je úplně mrtvá.

Dryáda: Nechte nám ji.
Madla: Na pokusy?

Mimoherní hlodíky

Aik (= Istaron; který nakonec nehrál) si právě přečetl úvod na pozvánce, kde je zmínka o obrovském bílém vlkovi se silou 10 rytířů.
Aik: Můžeš hádat, za budu hrát.
Edhel: Za deset rytířů?

Složitosti se jmény:
Edhel na Wirga: Jak se vlastně píšeš? Kolik tam máš „t“?
William Gattling: (chvíle přemýšlení) Asi dvě... Musí to přece být Ga-ta-ta-ta-ta...
(William Gattling je vynálezce rychlopalných pušek)

Nahoru

Silvestr 2006 - Z pohádky do pohádky

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letošního ročníku se zúčastnily dvě družiny, jež hrály zaráz v jednom světě a nakonec se v jiném světě potkali.

Vôllôsova družina - PJ Edhel

Armesis Qiarym - elfka hraničářka (Vendy)
Calmariel - elfí čarodějka (Ještěrka, Seditta)
Maira - lidská válečnice (Magdalene)
Trnka - hobit zloděj (Lachtanka)
Vôllôs - trpasličí válečník (Finglas)

Hráči popisují, jak vypadají jejich postavy:
Calmariel: A dále mám černou kočku.
Armesis: A jak vypadá?
Calmariel: Je černá.

Trpaslík Vôllôs verbuje družinu na cestu pro mocnou magickou zbraň:
Vôllôs: Přátelé čarodějové!...

Armesis zvažuje, zda nabízené peníze přijme a na cesty se vydá.
Vôllôs: Přemýšlej rychle! Taková nabídka se naskytuje jednou za život... I za elfí život!

Družina míří ke kouzelnické věži, jež se nachází snad 2 dny cesty daleko, a odtud ještě dál.
Vôllôs: Takže jídlo tak na 4 dny by mělo stačit..
PJ: Mno... A co na cestu zpátky?
Vôllôs: Ono bude i zpátky?

Postavy spěchají lesní pěšinou za čarodějovou učednicí Wraetbasu, ta však zanechává zvláštní stopy; levá levá, pravá pravá, levá levá...
Maira: Já si taky myslím, že měla 4 nohy.

Wraetbasu je trošku zbrklá a vypálila po družině dvě ohnivé koule.
Vôllôs: Počkej, PJ, neříkej hop, dokud nás nezapálíš!

Postavám blokují cestu tři vlci a Armesis se s nimi pokouší zdlouhavě domluvit.
Netrpělivá Maira: Já bych to vyřešila...

Sedmero trpaslíků pustí družinu dál jen, když slíbí, že Wraetbasu nijak neublíží.
Vôllôs: Taky, že na ni nebudeme zlí... Useknu jí hlavu.
Trnka: Cože?!
Vôllôs: Cenzurováno.

V klidném večeru se družiníci napili a dostali se do lepší nálady.
Armesis: Nevím, jak smrdí trpasličí nohy, ještě jsem to nikdy nezkoušela.
Vôllôs: Zkus!

Armesis: Já taky nemám nic proti tvé výšce.
Vôllôs: Jakou já mám výšku?! Já mám nížku!

Armesis předvádí funícího trpaslíka:
Armesis: To je jak kdyby polili draka vodou...
Vôllôs: Zaprvé, elf neví, co je to drak! A za druhé, zkus polít draka vodou!

Družina vyzvídá od vesnického blázna, co ví o víle Lorelei, ale ten jim jen opakuje báseň o ní.
Calmariel: Mám takový dojem, že nás vůbec neposlouchá a jenom si opakuje to svoje.
Maira: To není dojem, to je tak...
Ale není špatné to poslouchat.

Postavy odchází z hospody:
Vôllôs: Hej, elfko, zaplať a jdem!

Hysterky - PJ Andúne

Aew - elfí hraičářka (Finderiel)
Kuňka - hobití zlodějka (Strnadan)
Mirathea - krollka válečnice
Samanta - barbarka čarodějka

Hysterky se baví s babou Jagou:
Mirathea: Nesnědla jste někoho... v poslední době?
Baba Jaga: Hmmmm...

Baba Jaga i Kostěj nesmrtelný naverbovali Hysterky, aby jednomu z nich přinesly magický kámen, který by určil, kdo má vládnou začarovanému lesu. Právě vystoupila Kuňka s tím, že je oba mají v hrsti, načež se na ni Kostěj ohradil.
Kuňka: Nerozkřikuj se na mě, černochu!

Kostěj nesmrtelný na Babu Jagu: Ty sis najala dobrodruhy na tu práci! To není v pravidlech, to se nesmí!
Baba Jaga: Ale ty sis je najal taky!
Kostěj nesmrtelný: Já jsem prohnilý od přírody!

Baba Jaga nechala oživnout strom a poslala ho na Kuňku.
Kuňka: Strome, jestli chceš vylepšit politickou situaci v tomto lese, tak se mě ani nedotkneš!

PJ o Kostěji Nesmrtelném a Babě Jaze: A teď jsou na vás oba.
Kuňka: Ano, tak je to správně, spojte se!

Kuňka: Je kolem mě někdo?
PJ: Jo, jeden strom, co se na tebe sápe.
Kuňka: Ježiš, strom, na to já nemám nářadí.

Dohromady

Po průchodu bránou do jiného světa se na kostěném pobřeží dvě družiny setkaly, a tak se opět popisují.
Maira: Já jsem lidská žena s mečem... Nic zajímavého není vidět.

Nejprve je třeba vyřešit, co tu vlastně kdo pohledává:
Vôllôs k Mirathee: Jaký je váš úkol?
Samanta k Mirathee: Jaký je náš úkol?
Zbytek Hysterek: Jaký je náš úkol?!

Mirathea: Na trpaslíka jsi, brachu, moc zvědavý.
Samanta: Ale to jsem se ptala já!

Vôllôs: Jdeme! ... Nebo už jsme došli?

Družiny se nakonec shodly, že tu hledají magickou zbraň.
Samanta: O té zbrani už jsem něco slyšela.
Mirathea: Ten meč my hledáme, tupče!

Vôllôs: Miratheo, v kterém pluku legie sakra makáš?

Mimoherní

Po dokončení hraní je třeba vše uklidit, mimo jiné i protřídit odpadky, asi tak v 5 ráno.
Kuňka: Hm... Už ses někdy hrabala v odpadcích?
Maira: Tohle je premiéra, ale užívám si to! ... Hej, tohle je boží Silvestr!

Nahoru

Silvestr 2007 - 16:58

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

V družině PJe Edhela, jejíž perličky se dochovaly, byli letos tito hrdinové:
Rufus Black – elf čaroděj (Istaron)
Bloody Marry – hobití lupička (Strnadan)
Liley Hagalas – elfí šermířka
Hugo Tox zvaný Drtinoha – trpasličí bojovník

Andúne zadává družině úkol, mají najít kronikáře a získat od něj klíč k chrámu.
Liley: A ten kronikář je kde?
Andúne: No v tom městě.
Rufus: Takže ho máme zabít a vzít si jeho klíč.

U města není družina příliš vřele přivítána, a tak se ohání glejtem od císaře.
Strážný: Tohle si nechte, to ukážete kapitánovi.
Liley se zájmem: A kolik je kapitánovi?

Při vstupu je potřeba sdělit účel pobytu družiny ve městě.
Hugo: Obchodovat tu nebudeme…
Liley: Leda s vlastním tělem.

Zvažují se různé noční aktivity:
Liley: Uvidíme… Uvidíme, co bude ráno…
Rufus: Kocovina.

Je to sice jen malé městečko a družina dostala podrobný popis cesty, ale…
Rufus: Zabloudit, tady? … Kde vlastně ta holka bydlí?

Nebohá dívčina má přívěšek, který družina opravdu potřebuje.
Liley: Ukradneme jí to.
Marry: Však jo, zítra na pohřbu.
Liley: Ne, dneska na plocho!

Marry se rozvzpomíná na své pirátské kořeny:
Marry: Moc vám děkujeme za vaši návštěvu, a teď už jdeme… Dopr****

Družinu by měli pořád sledovat dva vojáci.
Marry neviňátko: My slíbíme, že půjdeme spát a budeme hodní.

O tom, zda by nemohli být nějací svědci kronikářovy smrti.
Marry: On to musel slyšet, když na toho kronikáře padala ta skříň.
PJ: Třeba ho něžně přiklopili.
Marry: A pak si na něj sedl kroll.

V trpasličí hrobce je nachystaný mechanický strážce.
Rufus: Můžu do toho napálit blesky za všechny magy.
Marry: A co budeš dělat potom?
Rufus: Utíkat.

V časech, kdy herní doba už značně pokročila, se Marry plíží ke „spícímu“ mechanickému trpasličímu strážci.
Marry: Už se to vzbudilo?
Rufus (ukazuje na Liley a Huga): Ne, ti dva pořád spí.

Marry: Jsem neviditelná, takže si stoupám tak, aby nebyl vidět můj stín.

Marry se rozčiluje, že jeden z městských domů je zamčený.
Marry: Vždyť v tamtom baráku taky nezamykali… Aha, on tam byl vlastně ten mrtvej.

Na mapě stojí několik statků mimo hradby města.
Marry: A co je to divné vedle?
Rufus: To je takový ten We-can-make-it-alone-statek.

Asi tak ve čtyři ráno hracího času se vzbudili Liley a Hugo.
Rufus: Máme klíč! Máme klíč! A jdeme k chrámu!
Liley: … To bylo rychlé… (spí dál)

Rufus konečně zkouší otevřít dveře chrámu.
Rufus: Když tak běžte dál, když to nepřežiju, tak to zkuste vy… (Žádná odezva, všichni spí)

Hlášky pronášené z čirého zoufalství:
Rufus: Jdu stavět sněhuláka.

V chrámu jsou mezi sloupy do bloků „zamrzlí“ mocně vyhlížející hrdnové.
Rufus: Tak tohle by měli být zakletí hrdinové… A nebo možná ne, nebo je to někdo úplně jiný a tohle je jenom dekorace?

Konečně byla vysvobozena jedna družina z časové smyčky.
Rufus: Vy jste hrdinové!
Salin var Drim: Tak to je dobře… Líbíš se mi chlapče.

Mimoherní

Plánování událostí, jak se zřejmě odehrají:
PJ Edhel: Takže ráno máme zádušní mši... Co bude potom?
PJ Andúne: Obviní postavy... A popraví postavy...
PJ Thingol: Zádušní mše za postavy...

Nahoru

Silvestr 2008 - O Slunovratu

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Opět se dochovaly pouze perličky PJe Edhela, v jehož družině letos byli:
Calmariel - elfí čarodějka (Ještěrka, Seditta)
Cedron - barbar chodec (Rogalen)
Ethi - elfí chodkyně (Finderiel)
Tylluan - elfí lupička

Družina se seznamuje:
Calmariel: Můžeme ti říkat Cedr?
Cedron: Jo, ale moje tvář vypadá spíš jako dub... Hodně starý dub.

Po cestě lesem hrdinové zahlédli, jak se něco mihlo mezi stromy.
Cedron: Taky by to mohl až medvěd... Ale medvěd to nebyl, medvědi se nemíhají.
...
Cedron: Přece nejsme žádní srabi!
Tylluan: Mluv za sebe.
...
Tylluan: Jdeme se najíst, přece neumřeme s prázdným žaludkem.

Postavy dorazily ke světovému jasanu Yggdrasilu, je ohromný, nahoře sedí orel, u kořenů se plazí hadí, po kmeni pobíhá veverka a na jeho větvích poskakují čtyři jeleni.
Tylluan: Jsem z toho jelen a na větvi ještě k tomu.

V labyrintu pod kouzelnou studnou je na kamenném podstavci runový nápis, který umí přečíst jen Calmariel.
Cedron: Napiš nám to na papír.
Calmariel: Já mám jenom pergamen.

V bažinách za hvozdem se někteří nechali zmámit bludičkou a vydali se za ní mimo pevné ostrůvky.
Zmámený Cedron: Do té bažiny už zapadám, že?
Tylluan: Tam už zapadáme nějakou dobu všichni.

Aby posílili slunečního boha Daega, musí v jeho chrámu obětovat živlům.
Tylluan obětovává Zemi: Vstávej semínko, holala, bude z tebe fiala...
Ethi obětovává větru: Ó, Větře, rozežeň nám mráčky, abychom si mohli pouštět dráčky.

Nahoru

Silvestr 2009 - Zápisky o válce Adwerské

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Do občanské války Východního a Západního Adweru (neboli Východní aliance a Královských) se připojily i barbarské kmeny z jihu spojené s nekromanty. Tou dobou se několik vojáků Aliance i Královských ztratilo během jednoho útoku a potkali se na území barbarů. Každý z těchto obyčejných vojáků byl něčím výjimečný, jediný z nich znal mapu a polohy táborů všech stran, jiný znal šifrovací kódy, třetí zvyky barbarů... A sjednotil je jeden s tajným posláním, dostat se do pevnosti obsazené barbary a získat odtud mocnou zbraň proti nemrtvým.

Hlody Edhelovy družiny:

Prvé se zde vyskytují hlody družiny PJe Edhela, jíž tvořili:
Alexa zvaná Drtička - krollka bojovnice, vojín Východní aliance (Mirathea)
Brkoslav Trylka - hobití bojovník, vojín Východní aliance (Strnadan)
Derea vir Gedren - barbarka sicco, četař Královské armády (Šedák)
Elisa Doolittle - lidská chodkyně, desátník Královské armády, toho času dezertér (Finderiel)
Lanaya - elfí chodkyně, vojín Východní aliance v přestrojení za Královského vojáka (Melian, Silwaniel)
Patlorád Marmeládový - hobití čaroděj, kapitán Východní aliance (Ještěrka, Seditta)
Vixor - barbar šermíř, desátník Královské armády (Rogalen)

Postavy se potkaly na barbarském území, kde společnými silami zabili nemrtvou příšeru:
Patlorád: Přátelé,... i nepřátelé...

Derea k Patlorádovi: Poslouchej, já tady mám tajné poslání...

Patlorád: Jmenuji se Patlorád Marmeládový... Prosil bych, abyste mi neříkali Patlo...
Alexa: Budeme ti říkat Džem.

V zájmu přežití se vojáci z nepřátelských stran rozhodli alespoň na chvíli spolupracovat.
Brkoslav: Zvláštní, že jsme se se tak dobře dali dohromady, když pobili tolik našich bratří...
Alexa: Kdo my?
Brkoslav: No oni.

Derea seznámila všechny se svým plánem - proniknout do barbarské pevnosti, získat tam zbraň proti nemrtvým a vrátit se ke svým lidem.
Derea: Pochopili všichni?
Brkoslav: Jasně sestro.

Elisa popisuje, co má na sobě, jako jediná se totiž netváří jako voják, což některé znervózňuje.
Elisa: Šaty a klobouk...
Lanaya: Předpokládám, že uniformu máš v urně...

Někomu se nelíbí chování Derey (v podání Šedáka).
Derea: Počkej počkej, kdy jsem na vás byl naposledy hnusná?

Skrz podlahu lze trochu slyšet, co dělají hráči ve spodní místnosti.
Alexa: Já slyším, co se dole děje... Oni se tam normálně něčemu smějou...
Elisa: Ty máš ucho na zemi?
Alexa: Jo. Já zapojím svůj ultrasluch.

Brkoslav: A kdo nás poslal? ... Kdo k tomu dal rozkaz?
Derea: Já?

Derea a Lanaya se chystají proplížit se do pevnosti plné barbarů:
Lanaya: Tak uložíme hru a jdeme.

Zatímco byly Derea s Lanayou v pevnosti, došla Vixorovi trpělivost s tajemným Patlorádem a zezadu na něj zaútočil.
PJ: Patlo, otočíš se a co?
Alexa: Jde stepovat. Její poslední slova před smrtí byla ťapy ťapy ťapy ťap.

Alexa zvedla polomrtvého Patloráda a začala s ním třást, aby vyklopil, co ví.
Brkoslav: Já vezmu trumpetu a praštím krolla do kolene. To přece nemůže nemůže brát ani jako útok.

Mezitím se Lanaya dostala až do hrobky, kde našla zamčený trezor a mrtvolu bývalého majitele, který by měl mít kód k trezoru někde vytetovaný.
Lanaya: Na zádech to nemá třeba?
Brkoslav: Na záda? Jak si něco vytetuje na záda? Zatluče hřebík do zdi a bude po něm jezdit.

Družině se podařilo získat artefakt a dorazila s ním až k táboru Královské armády.
Lanaya o aliančních vojácích v družině: Je necháme tu...
Patlorád: A vy se vmísíte mezi vaše lidi.
Lanaya: ... My normálně vejdeme mezi naše lidi.

Aby vypadly věrohodněji, nabízí Derea Lanaye falešné frčky s vyšší hodností.
Derea: Furt tady žebráš o nějaký povýšení...
Lanaya: A teď budu stejná verbež jako ty.

V barbarské pevnosti mimo jiné zjistili, že místní velitel Královské armády je nemrtvý a spolupracuje s barbary a nekromanty.
Derea: Řekneme jim, co se tady děje, tím ukončíme tuhle pošahanou válku...
PJ: Se směje...
Derea: Tak co, jsem idealista.

Derea seznamuje majora Montymara de Arbin s informacemi o nemrtvém veliteli:
Derea: Nespala jsem čtyři dny, pane...
Major: Před chvílí to byly dva.
Derea: Letí to strašně rychle, pane.

Hlody Andúneho družiny:

A dále se nalézají z propadliště dějin vyzvednuté perly družiny PJe Andúneho, kterou vytvářeli:
Magnus Pecunius - krollí bojovník (Baldrick...)
Marion - elfka lupička (Aglaja)
Mavor Taureó - elf druid
Nakor - lidský theurg (Milan)
Rufus Black - elf čaroděj (Istaron, Kar...)
Tylluan - hobití lupička
Vous - barbar čaroděj (Zerafel)

Družina zajala jednoho barbara a snaží se z něj klasicky dostat nějaké informace:
Mavor: Odkud ty jít?
Vous: Ty umíš barbarsky?!

Výsledky tiché pošty:
Marion si stěžovala Vousovi, že zjistila od Nakora, že Mavor si objednal jed do jídla. Ten jed chtěl po Mavorovi Vous.

Barbaři chtějí koupit ohnivou hlínu a snáší různé cetky.
Magnus: Das is vénich, tho je málo. Budete muset připlatit.

Družina řeší, jak se dostat přes dveře pokreslené nekromantskými kresbami. Zloději se už neúspěšně pokoušeli hledat mechanismy.
Marion: Tak vezmu za kliku.
PJ: Dveře se otevřely.
Vous: To... bylo matoucí...

Po zhodnocení situace a prozkoumání pozic znepřátelených stran:
Vous: To je první fantasy, kde je na východě dobro.

Poté, co se družina dozvěděla, že místní velitel armády Královskýchje nemrtvý.
Vous: Tak budeme předstírat, že jsme loajální, a pak tam naspamujeme bílé střely.

Hlody z tvorby a jiné mimoherní:

O příšeře Determinaci, která má přimět družinu, neboli vojáky z nepřátelských stran, aby spolupracovali:
PJ Edhel: Bude to nabušená plusková potvora a všichni se budou divit, proč háže 2k6+

O náhodných setkáních s nepřáteli:
PJ Andúne: Potvor bude 1k6 krát logaritmus hlasitosti.

Řeší se životaschopnost jednostlivých členů družiny:
PJ Edhel: Mavor sice neusne, ale bude od 12 nepoužitelný... Rufus neusne, ten je v pohodě...
PJ Andúne: A tamty tři zabiju před dvanáctou.

Ideální časová linie?
- Akční úvod
- Setkání družiny a zabití potvory Determinace
- Tříhodinová hádka družiny zakončená průchodem barbaří armády a smrtí všech postav

Breptu zajímá, odkud je Ještěrčin (Calmariel, Patlorád) hobit.
Brepta: A je Ještěrka taky z Ptačích Zobů? ... Ona je určitě z nějaký jeskyně, kde ji vyrobil Frankenstein.

O alchymistově vidění magenergie:
PJ Edhel: To ani nemůže vidět, co má v truhle.
PJ Andúne: To si musí vést účetnictví.

Šedák si vytváří postavu:
Šedák: Chci lehké letní šaty, to zdůrazňuji LEHKÉ, je to kurzívou.
Brepta: Ty budeš lehká děva?
Šedák: Když na to přijde, tak ano.
Brepta: Já myslím, že sicco nepracuje rukama ani jinou částí svého těla.

Brepta si vytváří postavu:
Brepta: Ještě nevím, co budu mít za zbraň...
PJ Edhel radí: Halapartnu?
Brepta: Rozsvítily se jí oči. Halapartnu... Co to je? To zní jako hudební nástroj.

PJ Edhel: Hoď si pětkrát šestistěnkou.
Brepta: 5,4,2,5 Kostky jsou vrženy.
PJ Edhel: Brepti...
Brepta: Co?
PJ Edhel: Ještě jednou.

Nahoru

Silvestr 2010 - Patnáct jich sednulo na rakev

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Několik dní plavby na východ od pobřeží bývalého Sutelionu leží Les Illes Lointaines, Vzdálené ostrovy. Řád Strážců koruny na nich střeží prastarou korunu elfího krále, o niž už po století usiluje řád Služebníků Proroctví. Pokud se však koruna ocitne v nepravých rukou, podle prastaré kletby se ostrovy potopí... Možná.

Zde jsou vypsány hlody družiny PJe Edhela, perličky od PJe Thingola utonuly v hlubinách času. Tuto družinu tvořili:
Derea Vir Gedren – barbarka sicco s fajnovou uniformou (Šedák),
Felix – člověk čaroděj a bývalý pirát (Andúne),
Kampus Hypo – trpasličí druid s oprsklým papouškem (Samanta) a
Tylluan – hobitka lupička a japonská lovkyně perel na tři.

Felix se právě dozvěděl, že býval pirátem, a tak musí pozměnit svůj vypracovaný původ.
Felix: Místo doprovázení obchodních lodí jsem se dal na piráty…
Tylluan: Doprovázel jsi obchodní lodě – jako pirát.

Hráči popisují vzhled své postavy:
Felix: Nějaká vesta, takové ty nabírané kalhoty, ty jsem vždycky chtěl.

Než se vydají na moře, musí si družiníci doplnit vybavení.
Felix: Ještě chcu polévkové koření.
Hostinský: Na co?
Felix: Chystám se do Velké země a kdyby mě chytli lidojedi…

Pro družinu přijeli námořníci s člunem, aby ji dopravili na loď, a nejistě koukají na stařečka trpaslíka.
Námořník: Tohle chcete vzít s sebou?
Derea: Jo, psa i trpaslíka.

O chytrosti kouzelníkovy kočky:
Kampus: Víš, že ta kočka má docela inteligenci? Asi jako já.

Felix skočil poblouzněn z lodi do vody za mořskou pannou, ale ta mu nakonec uplavala, když ji ostatní zahnali střelbou.
Derea: Najdeme ti ji na zpáteční cestě, polez z vody, ty idiote!

Felixovi se nelíbí, že by na něj měl Kampus při léčení sahat.
Kampus: Jako ruky mám docela čisté.
Derea: Oholené?

PJ leze dveřmi do místnosti, kde se hraje, a omylem šlápl na Felixův osobák.
Derea: Zašlápl nám kouzelníka, to jsme ho rovnou mohli nechat té panně.
Kampus: Myslíš, že to byla ještě panna?

Na lodi je starý Ben, který Felixovi nabízí, že ho vyléčí, a povídá něco o magické síle proudící vším živým.
Felix: Co má magická síla společného s mým zraněním? Já mám… obvaz.

Na okraji džungle našel na pěšině Kampus stopy, které tam někdo zanechal kolem poledne.
Kampus: Kolem oběda… Kurník, už mám zase hlad.

Felix: Já bych šel po stopách.
Derea: Já bych šla po pěšině.
PJ: Ty stopy vedou po pěšině.
Tylluan: Tak to máte dobré, to půjdete kousek spolu.

Na mapě je uprostřed džungle na ostrově veliké nezarostlé prostranství.
Kampus: Tam jsou ty… mořské soušní panny.

Felix slíbil rybáři na pláži zlaťák, když mu poví, jestli tu neviděl v poslední době kotvit loď Čarodějku z Amesburry.
Felix: Tak to za tu zlatku nestálo.
Rybář: Ale pané…
Felix: Dám ti pět stříbrných.
Rybář: Ale…
Felix: Nemáš na rozměnění? Já mám jenom stříbrňák.

Derea vyběhla z krčmy za šmírákem, ale vrátila se aniž by ho chytila.
Kamp: Já za mých mladých let běhal klidně třikrát denně.
Tylluan: To bylo tolik průšvihů?

Družina přišla před bránu sídla řádu, který jejím zaměstnavatelům ukradl kouzelnou korunu, a strážní chtějí slyšet, o čem přesně s nimi chtějí jednat.
Derea: Taky máme na mysli válečnou karavelu, co tu bude za čtyři dny.
Kampus: Počkej, nevyhrožuj, oni míří na mě.

Vyjednávání pokračuje:
Felix: Počkej, ale tím nechceme říct, že tamti jsou naši.
Derea: Oni… Tamti…
Felix: Oni jenom platí.

Vyjednávání už vázne.
Tylluan na Kampuse: Zkus projít dveřma, třeba utečou.
PJ: Brána je zavřená.
Tylluan: Ale ty dveře by mohly utéct.

Postavy získávají od místního kněze informace o kouzelnici Marii, která zahynula na prokletém ostrově.
Kněz: Posílala dopisy holubí poštou.
Derea: Třeba došli holubi.
Kampus: Hlad je sviňa.

Kněz: … A nikdo ze záchranných výprav, kdo tam jeli, se nevrátil…
Kampus: No, hlad je sviňa.

Neviditelná Derea se vplížila do pracovny lorda Maxwella, představeného řádu Služebníků Proroctví, kteří měli ukrást kouzelnou korunu. Lord Maxwell sedí v křesle a čte si knihu.
Felix: Poslední slova dobrodruha: „Je to kouzelník, má málo životů.“

Loď družiny napadl v noci mořský had, PJ se vyžívá v popisu, jak nestvůra ukousla kapitánovi nohu.
PJ: Tam, kde předtím nohu měl, jen krvavý pahýl čněl. „Zaútočte na povel!“ zakřičel…

Kampus: Za mého mládí, velká bitva, stréc vzal těžkú kušu a prostřelil skřeta a ještě jedneho za ním.
Felix: Proč nám to vlastně vypráví?

Trpaslík si dělá reklamu před piráty.
Kampus: Takový dobrý ran… Takový ranhojič se može vždycky hodit, žejo!
Tylluan: Jo, třeba přes palubu.

Postavy prchají společně s piráty před hordou duchů přes mostky nad roklinami a Derea jeden z mostků shodila, aby duchy zpomalila. Později:
Tylluan: Co tam bylo dole, nějaká řeka hluboká?
Derea: Já nevím, já se nestihla podívat.
Tylluan: Tam byl most, tak jsi ho prostě zbourala?

Po konfrontaci s duchem, ztrátě několika set zlatých zálohy a skoku z útesu do moře, když plaval k pirátské lodi:
Felix: To mě vždycky znervózňuje, když mám jednociferný počet životů, magů a zlatých.

Motto dobrodružství: Strýček Kampus vypravujú.

Nahoru

Silvestr 2011 - Stahují se mračna

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Právě ve chvíli, kdy družina předvedla zrádného Stína k regentovi Velemirovi na popravu, z ničeho nic se zjevil prokletý Gošum, proklel království Nebekam deštěm, popadl princeznu a zmizel s ní. Zdá se, že družina ji bude moci zachránit jedině, když bude spolupracovat se Stínem.

Zde vám opět předkládáme perličky družiny PJe Edhela (holdy družiny PJe Andúneho nebyly bohužel dodány). Tuto družinu tvořili:
Berenika řečená Křeček – hobitka bojovnice (Barča Inara),
Evženie Petrželovna – hobití lupička (Barča Tylluan),
Nimue – elfí mágyně (Aglaja),
Polda – krollí bojovník,
Barbar Rogar - barbar šermíř (Zerafel) a
William Gattling zvaný též Stín - člověk lupič (Thingol)

Stín právě prozradil družině, že ví, kde se Prokletý Gošum ukrývá.
Rogar: Jak to víš, kde to je? Kde je Gošum?!
Stín: No protože je u mě doma!

Je večer, leje jako z konve a družina posílá krolla Poldu na dřevo:
Rogar: Bereniko, mohla bys jít na dřevo s ním?
Berenika: Proč já?
Rogar: No, on je ruce a ty jsi hlava... Nebo oči...
Stín: A nebo nos! Všimli jste si, že má nos?

Postavy stále pátrají po nějakém uschlém stromu:
Stín: Vidíš nějaký suchý strom?
Evženie: Koukám... Nevidím... Všechny jsou mokré, když takhle leje...

V podzemí pod hradem řádu rytířů Záře poledního slunce čekaly na družinu obtížné zkoušky. V rámci jedné z nich se Nimue obětovala a nechala se zavřít do strašlivé železné panny. Po jejím srdceryvném výkřiku plném bolesti:
Rogar: Jste tam v pořádku?

Nimue zemřela v železné panně.
Stín: Minutu ticha za její oběť...
Berenika v zápětí: Tak dobré, jdeme dál, ne?

Stín družině dokonce pomohl splnit obtížnou zkoušku.
Stín: Vůbec nechápate mou složitou duši...
Berenika: Jsi jako cibule?

Všichni rytíři Záře poledního slunce za každou větou musí říct: „Tak pravím já, který jsem selhal.“ Po dlouhém rozhovoru s nimi nad jejich hradem, který se po návštěvě družiny nečekaně proměnil v hromadu hořících trosek.
Stín: Vpřed! Pravím já, kterému je to úplně šumák!

Družina Stínovi stále úplně nevěří, a tak ho Nimue zhypnotizovala, aby jim vyzradil, jestli je nevede do pasti. Po té, co Stín vypověděl, že je sice do pasti nevede, ale ani se nehodlá nechat kvůli nim zabít:
Stín: ... To je asi všechno, co mám v plánu... Možná cestou zprzním nějaké panny...

Stín si s některými členy družiny stále nerozumí:
Stín: To je alibismus.
Rogar: Co to na mě používáš za odporná slova?!
...
Polda: Hele, buď zticha a nerozumuj, nebo ti rozmáznu hlavu tady tím kyjem. Slovo „paranoidní“ neznám a uráží mě!

Je večer a Stín právě končí rozpravu s jedním z rytířů, kteří je doprovázejí.
Stín: Tak co kdybys tentokrát byl ten který hlídal?

Ráno si Polda uvědomil, že se mu zranění z včerejšího souboje ještě nezahojila, a tak šel za velice drsnou hraničářkou z řádu Záře poledního slunce.
Polda: Ty, Carol, mohla bys mi tady na tu ránu plivnout?
Carol: chrr flus ... S radostí, pravím já, která jsem selhala.
Polda: A nějaké životy jsem dostal?

Po velice náročném souboji s Gošumem, po němž se Berenika proměnila v nového Gošuma a Rogar se rozhodl situaci neřešit a vzal nohy na ramena, si potřebovala vyčerpaná Nimue odpočinout, a tak sebrala omráčenému Stínovi deku, aby se měla čím přikrýt. Když na to Stín přišel, zhypnotizovala ho, aby si myslel, že ta deka je její.
Stín: Mně je to jasné, ty jsi jako mladá elfka studovala magii, protože jsi neuměla říct „prosím“.

Nahoru

Silvestr 2012 - Vraždy v Podhvozdné

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Družina se potkala v místní strážnici, kam je odvedli strážní - každého za jiný „zločin“. Dostali však nabídku, že nepůjdou do vězení, když vyřeší záhádná úmrtí ve vesnici Podhvozdná.

Perličky Ještěrčiny družiny:

Edhel zapsal perličky družiny PJe Ještěrky, kterou tvořili:
Arbrofi ar Anifeiliad - elfka sicco (Šedák),
Berenika Temná řečená Křeček nebo prokletý Gošum – hobitka bojovnice (Barča Inara),
Fillostenes Amor z Podhoubitína zvaný Fill - hobití druid (Thingol) a
Ilves Mielikki Runolaulaja Salainentar - zelená elfí theuržka (Edhel)

Fill vysvětluje, proč ho strážní chtějí zavřít.
Fill: (Namasíroval klienta a ten, když odcházel...) On se nahnul a... a přepadl přes zábradlí.
Arbrofi: A ty ses u toho nechal... chci říct styď se!

Strážní nechtějí dát družině na cestu žádné koně.
Ilves: Provádíme služby městu, platíme daně a nemáme ani nárok na mulu?
Fill: To je pravda, já jsem daně několikrát platil.

Fill je zmalovaný masér s láskou pro všechny, Bereniku sebrali za rvačku v hospodě a Ilves si dala hlt vína na cestu.
Arbrofi: Úchyl, notorik, nervák a já, to je teda parta.
Berenika: Jaký nervák?!

Družina konečně přijela k vesnici, kde záhadně umírají lidé, a kouká na mapu.
Arbrofi: (Ukazuje na velké obdélníky, kterých je méně než malých obdélníčků.) To je půdorys domů?
PJ: Ne, to jsou políčka a tohle domy.
Arbrofi: Aha, já se lekl, že to jsou domy a tohle hroby.

Družina se ptá paní na návsi, jak tu vlastně ti lidé umírají.
Paní: Ráno se probudili mrtví.

Starosta seznamuje družinu s okolím:
Starosta: Tam je hřbitov. Ten nám teďka roste.

Než se vykope hrob, mrtví se obyčejně nechávají „odpočívat“ ve vlastní posteli, jen se otevírá okno, aby duše mohla odejít.
Fill: To se u nás nedělá, u nás se to dělá humánně... Se to upeče a sní, ne?

Brepta se přišla podívat, jak se nám daří hra; Arbrofi (čili Šedák) se zrovna ptá vdovy, kde umřel její manžel:
Arbrofi: Mohu se zeptat, kde je vaše ložnice?
Brepta: No Šedáku!

Stále u vdovy:
Arbrofi: Nepozorovala jste během noci něco podivného?
Fill: Horší výkon, lepší výkon...?

Družina právě zjistila, že rodina zemřelého má kočku, zároveň se rozvinula teorie, že po vesnici obchází přízrak zvaný můra, který nebožtíky ve spánku zabíjí.
Ilves: Kočky jsou určitě schopné můru vidět. Ony jsou napůl tady a napůl v jiném světě.
Fill: To já, když se napiju, tak jsem taky občas napůl někde v hajzlu.

Vesnický zahradník Kozel v noci z dědiny odjíždí, družina právě našla jeho koně a chce z něj dostat nějaké informace.
FIll: Uhodím na koně.
Ilves a Arbrofi: Úder nenávisti!

Fill: KONI! Kde jsi včera byl a ským?
Kůň a družina sborem: To se nikdo nedoví, ty můj kvítku medový.

Družina se šla zeptat místního kněze, jestli o něčem neví.
Fill: ... jestli tu nebyla nějaká zbloudilá ovečka, kterou by netížilo svědomíčko?
Kněz: Zpovědní tajemství zachovávám.
Fill: Jistě, ale může nám říct, jestli Ano, nebo Ne.

Postavy uvažují, jestli říct vesničanům, na koho mají podezření.
Fill: Nám je vlastně jedno, co s ní udělají. Jestli ji upálí, aspoň se ohřejeme.

Družinu zavolali k čerstvě zesnulé.
Fill: Změřím jí tep.
PJ: Pííííííp...
Fill: Tak tady už nepomůže ani Kolaloka.

Přímo před družinou se zhroutila na zem holčička otrávená neznámým jedem, které už ke smrti chybí jenom krůček.
Arbrofi: Ví někdo, jak se jmenovala... jmenuje?

Družina se vydala do ztraceného kláštera pro léčivou bylinu, aby holčičku zachránila. Arbrofi strčila hlavu do magického portálu, aby zjistila, co je čeká na druhé straně.
Arbrofi: Já než jsem si uvědomila, že koukám na strop a ne na zeď...
Ilves: Myslíš podlahu.
Arbrofi: No vidíš, jak je to složité.

Postavy se vrátily zpátky do vesnice.
Ilves: Neumřel nikdo další?
Doktor: Ne, teďka ne.
Fill: Jakto? Co jsme udělali špatně?

Družina porazila zlého padoucha, přičemž rozbila kouzelnou lebku, ve které byl uschován život zesnulých vesničanů. Ti teď znovu obživli.
Fill: Tak to je dobře, že jsme nedělali ty pitvy.

Perly družiny Davidovy:

Zde následují perličky družiny pod vedením PJe Davida, v níž hráli:
Evžénie - elfí lupička (Barča Tylluan),
Gordík - krollí bojovník (Polda),
Sirael zvaná Sirka - hobití theurgyně (Aglaja),
Somne Orolin - elf sicco (Zerafel) a
Velký Alkazam řečený Al - hobití čaroděj (Andúne)

Velitel stráží vyplatil zálohu za výdaje všem členům družiny, kromě Evžénie. Ta o peníze přišla poté, co v jeho přítomnosti prohlásila, že je lepší z města utéct s penězi než bez nich.
Alkazam: Já mám prachy, já jdu na trh.
Evžénie: Já nemám prachy, já jdu na trh.

Družina dorazila do vsi a zjišťuje příčinu úmrtí lidí.
PJ: Vesničani se ráno probudili mrtví.

Družina už od místního lékaře zjistila vše, co potřebovala.
Alkazam k lékaři: Tak kdybyste si na něco vzpomněl, najdete nás v hospodě.

Postavy hledají správného člověka na výslech:
Somne: Vy jste pan Řehoř Samozřejmý?
Řehoř: Ano, jak to víte?
Evžénie: No to je přece samozřejmé.

Výslech zahradníkovy milé Mařenky Milusové:
Mařenka: A co Toníček říkal?
Alkazam: Že mu hnijí mrkve.

Družina je vybavena létajícími prkny - skyboardy.
Somne: Budeme v noci hlídat nad vesnicí na skyboardech, co se kde šustne.
Gordík: Sprosťáku!

I krollové mají potřeby jako běžní smrtelníci.
Gordík: Dostávám hlad.
PJ: Na hřbitově ne!

Družina dorazila do starého chrámu, kde našla knihovnu.
PJ: V knihovně je knížek tak na dva životy čtení.
Somne: Tak já si teda uberu dva životy.

Družina se chystá vlézt do lávového jezírka, ale všichni se rozhodli se nejdříve svléknout, aby jim neshořely věci.
Gordík: Jdem do naha a jdem do lávy.

Mimoherní hlody:

Berenika si vytváří postavu a uvažuje, jaký kouzelný předmět si vezme.
Berenika: Já si asi fakt vezmu toho démona lásky.
Fill: Já jsem démon lásky.

Šedák předčítá PJům vybavení své postavy:
Šedák: PJi, měl bys vědět, že nejsem ochotný smlouvat o jediné položce! Je to teda elfí siccině a jmenuje se Otopsea Autopsiya Sekcja Zwłok Obduksjon Boncolas Ruumiinavans Leichenschau; Vévodkyně z Leichenschau, kněžna D'Ivolo i Di' Mavolo, baronka obojí Kvisanie, zemanka Novdvorska, hraběnka Kortan, Mihradska a Zahradska, Svobodná paní Chesacu - jediná legitimní dcera Vojvody z Leichenschau. Majetek - samozřejmě nemyslím rodový majetek, s tím nemůžu disponovat, myslím to, co je přímo její: 3 hrady v Kortanech, Mihradsku a Zahradsku, lovecký zámeček v Leichenschau, údělná města D'Ivolo a Di Mavolo, 10 dvorců v Novdvorsku, Krisunská pláň se všemi dvorci, vesnicemi, městečky a jinšími državamai a šperkařské dílny a zlatnictví v Chesacu. Osobní majetek: garda 120 zbrojnošů, 30ti železných pánů a 50 pavézníků. Dvůr: - zapomněl jsem teda na herolda.
Brepta: Já budu tvůj herold!
Šedák: Takže dvůr: 15 dvorních dam, 2 eunuši, 11 minstrelů, astrolog, 3 alchymisté - dva z nich jsou pyrofoři - 2 mágové, 1 čaroděj, učitelé tance, zpěvu, hry na loutnu, flétnu a klavír - plus samozřejmě patřičné hudební nástroje - historik, kronikář, 2 malíři, zeměpisec, 12 kejklířů, tajemník, sklepistr, lovčí, knihovník, zbrojmistr, 3 lékaři, komoří. Čeleď: 8 kuchařů, 12 panošů, 9 štolbů, kadeřník, lazebník, krejčí, švec, 5 švadlen, 30 číšníků, 25 sloužících. Ostatní vybavení: 25 večerních šatů, 62 běžných šatů, 138 párů bot, 25 jehlic, 14 náhrdelníků, 82 prstenů, 23 broží, 185 párů naušnic, 41 náramků, 78 klobouků, 12 koní, směčka 12ti loveckých psů, 14 luků, 5 kuší, 14 vykládaných dýk, 5 loveckých tesáků, 11 šavlí, 3 meče, 1 oštěp, truhlice s 456 svazky knih, 86 map, 25 astrologických map, 12 jídelních sad, 14 obrazů, 821 lahví kvalitního vína, stříbrné zlodějské náčiní, strava a nápoje na cesty mezi městy, pohladna na cestovní výdaje s cca 150 000 zlatými plis kameny a šperky v hodnotě dalších 80 000 zlatých, různé dary pro vzácnější návštěvy v hodnotě 60 000 zlatých (celkem) plus nájemné vybavení na cesty - jako koně povozy, nosiči a další sloužící.

Nahoru

Silvestr 2013 - Hvězda nad Waelhamem

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letos byla nachystána dvě dobrodružství; to první, prologové, se odehrávalo na východě Sutelionu v temném Visionském hvozdu a to druhé, hlavní, se odehrávalo na druhém konci světa, ve městě Waelhamu na západním pobřeží, kde měli hrdinové vyšetřit úmrtí bratrance jedné z postav a zabránit temnému kultu ve vytvoření nové hvězdy.

Vision - perly Edhelovy družiny:

Družinu PJe Edhela tvořili:
Fillostenes Amor z Podhoubitína zvaný Fill - hobití druid (Thingol)
Kampus Hypo – trpasličí druid (Samanta)
Pokustón – krollí čaroděj (Ještěrka, Seditta...)
Stehno Ubruk – krollí lupič (Rav)
Vaako – barbar šermíř (Istaron, Kar...)
Vrba – elfí čaroděj (Daivd, Inurian)

Družina si pročítá seznam kouzelných předmětů, ze kterých si může tři vybrat do dobrodružství. Jsou mezi nimi i pravé hobití botky, což ovšem někteří špatně zaslechli.
Stehno: Hobití fotky?
Fill: Smrdí jako noha… Skoro se mi chce říct, smrdí jako stehno.

Hrdinové se vydávají do Visionského hvozdu, je však zvykem předtím přivázat na šňůru barevný praporek, chtějí-li se vrátit.
Fill: Na praporek se vys*ru.
Stehno: A pak ho pověsíš?

Kouzelník Pokustón je oblečený do černého fraku, má bílou košili, černé lakýrky a cylindr.
Stehno: Takhle velkého tučňáka jsem ještě neviděl.

Druidi mají ve Visionu velice nepříjemný pocit, jako by je pozorovala velice naštvaná obrovská šelma.
Campus: Tak se na něho (Filla) namáčknu. Cítíš to?
Fill: Cítím, ale myslíš, že je teď na to čas?
...
Stehno: Takovýhle kecy dělají blbě na přední zuby.
Pokustón: Chceš ho sežrat?

Postavy přepadli temní elfové, jejich první šíp zasáhl čaroděje Vrbu.
Fill: Táhnu vrbu za nějaký strom.

Družina se chystá udělat nějakou kapitální blbost, jako vyhrabávat mrtvolu zpod tajemného stromu.
Stehno: Ty myslet, že... Ne, to bych neřekl, mám inteligenci 6... To být dobrá nápad!

Stehno: Zmklnout! ... zašeptám.

Stehno: Je to konspirace proti mé osobě.
Fill: Není to pro tebe příliš dlouhé slovo?
Stehno: To říkám jako hráč.
Fill: Stále se ptám, není to pro tebe příliš dlouhé slovo?

V místnosti, kde se družina zabarikádovala proti nemrtvým stínům, se propadla podlaha a kromě Pokustóna, který tam pak odletěl, Vaaka, který byl odteleportován pryč, a Stehna se tam všichni propadli. Zezdola je slyšet hukot vody, a tak se tam Stehno opuštěný v temnotě hodlá vrhnout.
PJ: OK, zacpeš si uši, svůj jediný orientační smysl, a skočíš?
Stehno: Jo, mám rád překvapení.

Vision - perly Maiřiny družiny:

V družině PJe Mairy byli:
Bifurie – trpaslíčí bojovnice (Kamila, Aglaja)
Bombadurin – trpaslčí bojovník (Zerafel)
Mirathea – krolí bojovnice
Olaf – barbar chodec (Míra)
Ordondil – elfí chodec (Jindřiška)
XIV. z Corvina, jenž vyslyšel zvěst o Nugetu a vydal se ji šířit – trpasličí chodec (Šedák)

Družina měla hromadnou halucinaci, při níž XIV. koukal na kompas.
XIV.: Vypadám snad jako pos*anej kouzelník?
Mirathea: Ne ale měl jsi něco pos*aného v ruce...

Bombadurin: Začíná mi to šroubovat v hlavě... S inteligencí 7

Debata nad posilňováním se ve hvozdu a rozumné míře alkoholu vzhledem k situaci.
Ordondil: Hlavně že já jsem střizlivej!
XIV.: No ty se do toho nepočítáš.

Někteří členové družiny padli do bažiny, a tak si ti, kteří jim chtějí pomoci, hází na obratnost, jak dobře hodí lanem:
Olaf nadšeně: -3 tak to jsem to lano asi zahodil.

Jde se tahat z bažiny, elf si háže na sílu:
Družina sborem: Tak a teď chytejte elfa!

Postavy se po noci ve hvozdu probudili ve svých zámeckých komnatách, kde je uvítala lady Waldemara.
Bifurie: Byla tu nějaká ženská, která odešla po schodech, co tu nejsou.
Bombadurin: Tak jdeme za ní.

Debata nad místem na spaní mezi hraničáři:
XIV.: Tady stojí strom uprostřed ohniště, z druhého čouhají boty a tobě to tu přijde vyčištěné?

Waelham - perly Edhelovy družiny:

Na toto dobrodružství se družina PJe Edhela skládala z:
Evženie Petrželovna – elfí lupička (Barča Tylluan)
Klea Nosoplasata – lidská lupička (Jindřiška)
Nimue Limbelin – elfí mágyně (Aglaja)
Win – elfí chodkyně (Ještěrka, Seditta...)
Žula – trpasličí bojovník (Daivd, Inurian) a
Vaako – barbar šermíř (Istaron, Kar...)

Při rozdělování družin nakonec PJové namíchali hráče a postavy tak, že všechny hráčky skončily u PJe Edhela.
Win: To určitě vymyslela Maira, ona chtěla ty chlapy.

Družina si vybírá kouzelné předměty, mimo jiné je v nabídce Karkulčin pláštík, díky kterému nositeli nikdo neodolá, a přilba Krvavého Johna, jejíž nositel zase působí velice hrůzostrašně... A elfí kráska Nimue je chce obě!
Nimue: Namísto temného pána byste měli královnu, ne temnou, ale krásnou a strašlivou jako úsvit a zrádnou jako moře! Všichni me budou milovat a budou si zoufat!

Dámy a Žula tvoří družinu, která byla vyslána do města Waelhamu, aby tam vyšetřili smrt Kleina bratrance Filipa. Šermíře Vaaka, kterého sem poslala magická bytost, vylovili cestou z moře.
Klea: Já jsem tady hlavní zadavatel. Na mě záleží, jestli s náma půjdete, jestli se mi budete líbit.

Většina družiny šla doprovodit Nimue na registr kouzelníků, ve Filipově bytě zůstal jen Vaako a Klea, která má děsný hlad, a tak se Vaako vydal za postarší sousedkou.
Vaako: Mně je to hrozně trapné, ale naši přátelé nás opustili, aby si zařídili něco hrozně důležitého, a naše šéfka má hrozný hlad. Můžete nám v rámci dobrých mezisousedských vztahů pomoci, můžete nám, prosím, poradit, jak se vaří krupicová kaše?

Klea nosí pravé hobití botky, které svému nositeli propůjčují kromě schopnosti tichého plížení také pravý hobití apetit.
Klea: Já jím úplně normálně. Já když pocítím hlad, tak si dám trochu jídla.

Družina se vydala na večeři do krčmy U Penelopy, o které se záhy dozvěděla, že je to bordel. Nimue za cosi podrbala svého havrana, což vzbudilo všeobecné veselí.
Nimue: Já nesouložím se svým ptákem!

Postavy se chystají ke spánku ve Filipově bytě. Po několika minutách horlivé debaty o tom, jestli by neměly hlídat:
Vaako: Co kdybychom se prostě zamkli?

Vaako se šel odreagovat do bordelu k Penelopě, ale Klea chce, aby se vrátil zpátky k družině, a tak přemlouvá Alici, jedno z tamních děvčat, aby ji k němu do pokoje zavedla.
Alice: Ale já vás tam nemůžu pustit, to je za příplatek.
Klea: Ale já to hrozně potřebuju!

Klea nakonec získala důvěru Alice a objevila se ve dveřích Vaakova pokoje zrovna ve chvíli, kdy byl šermíř v tom nejlepším.
Klea: Pojď dom!

PJ Maira zapsala jen pár perliček z dobrodružství ve Waelhamu, ale bohužel jsou všechny veřejně nepublikovatelné nebo je po sobě PJ nepřečte. Což neznamená, že by se její Waelhamská družina nebavila.

Nahoru

Silvestr 2014 - Comedia dell'arte

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Družina protloukající se tvrdým životem ve Waelhamu byla požádána, aby rodině Agravalaových našla ztracenou dcerku Anitu, která měla moc ráda divadlo a prý „žla z kažpárkem pomoct jeho nemocné kamarátce“...

Andúneho družina:

Členy družiny PJe Adnúneho byli:
Jája - hobití lupička (Kejtý)
Karsa - barbar šermíř (Rav)
Liante - elfí sicco (Daivd, Inurian)
Terestrial Yensen - elfí čaroděj (Thingol)
Win – elfí chodkyně (Ještěrka, Seditta...)

PJové si opět přichystali pro družinu seznam nových magických předmětů, mezi nimiž byl i Kapesní generátor černých děrTM. Kouzelník Terestrial vysvětluje, co taková černá díra je:
Terestrial: To je jako když vezmeš čerstvě upečenou šunku a přiblížíš k ní Rava.

Terestrial je čaroděj obchodující s časem a při jedné debatě jsme se dostali ke stárnutí.
Win na Terestriala: Jsem elfka stejně jako ty.
Karsa: On je elfka?

Při hledání kuní chůvy, slečny Popinové, se družina střetla s Bratrstve kuní pracky.
PJ: A pak je tam hromada výrostků.
Karsa: Jakože leží na hromadě nebo stojí?

PJ na Karsu: Jeden po tobě hodil kamenem..
Win: Hoď po něm chlebem!
Karsa: Já po něm hodím hobitem!
Liante a Terestrial: Jo ty po mně kamenem, já po něm hobitem!

Karsa právě zastrašil Bratrstvo kuní pracky.
Jája: Já myslím, že když na tebe takto někdo zařve, tak pustíš nejen tu kunu, ale i do kalhot.
Terestrial: Pustíš kunu do kalhot!

Při rozhánění Bratrstva kuní pracky družinu štvalo, že se pořádek střežící „červenopláštník“ vůbec nezapojil.
Karsa: Jdu k červenopláštníkovi a udělám „BU!“

Chtěli jsme mluvit se dvěma akrobaty oblečenými do kašpárkovského oblečení a Karsa to zařídil tak, že jim přesekl lano, po kterém chodili.
Win: Ty jsi debil!
Jája: Řekla ti, že jsi debil.
Karsa: No a co? Jestli chce sex, ať si řekne nějak normálně.

U věštkyně Madam Esmeraldy
PJ matfyzák: ... Vypadá jako cikánka, má černé osy...

Karsa na madam Esmeraldu: A z čeho všeho umíte vykládat budoucnost?
Madam Esmeralda: Madam Esmeraleda umí vykládat z ruky a...
Terestrial: A z prdele.

Madam Esmeralda vyložila Karsovi vizi o muži s knírkem uprostřed světélkujícího kruhu. Karsa o ní pověděl Terestrialovi, aby se zamyslel, jestli mu to něco neříká.
Terestrial: No, záleží jaký kruh. Čtveratý je Země a záleží to na démonických sférách. Jaký to byl kruh? Jo vlastně, kruh je kulatý.

Terestrial si také nechal číst z ruky. Předtím se ale napil Esmeraldina moku.
Terestrial opilecky: To je všechno? A co nějaká poznámka pod čarou?

Terestrial si při tvorbě postavy nenaházel peníze a během dobrodružství jen utrácel. Pak ho spoluhráči donutili, aby si hodil a odečetl 13 zlatých. Terestrial hodil 01.

Win: Někdo mi ukradl tužku. Rave?!
Karsa: Jo! Já jsem ti ji ukradl a princ s ní zabil draka.
(Tužka se dostala do maňáskového divadélka, kde ji PJ použil coby princův meč)

Perly Edhelovy družiny:

Letos družinu PJe Edhela tvořili:
Grivous syn Vousův - elfí čaroděj (Zerafel),
Mirathea - krollí bojovnice (Mirathea),
Morticie - lidská lupučka (Maira),
Nimue Limbelin – elfí mágyně (Aglaja),
Saně Šestizabiják - barbar chodec a lovec odměn (Istaron..., Kar...)
Tylluan - elfí lupička (Bára)

I tato družina přemýšlí o Kapesním generátoru černých děrTM:
Morticie: Děcka, to si neberme, to za dvě hodiny budeme v černé díře stejnak.

Družina se představuje:
Mirathea: Nevím, kdo byli mí rodiče, nevím, kdo jsou mé děti...

PJ popisuje vybavení pokojíku ztracené holčičky:
PJ: ... postel, tabule, pár jednoduchých příkladů, špatně spočítaných...
Vous: Opravím to.

Ve stole děvčátka našla družina několik obrázků, na jednom je i tlustý muž v černo-bílém pruhovaném triku.
Nimue: Co ten vězeň?
Morticie: To je klaun.
Tylluan: To je zebra.

Při hledání chůvy slečny Popinové se družina dostala i do kuního ghetta, kde si jedna kuna stěžuje, že musí živit svých pět dětí.
Nimue: A proč se tak množíte?

Stále v Ghettu na náhodnou chudou kunu, od které chce družina nějaké informace:
Vous: Pane kuno!

Na Mostě se Mirathea potkala s krollím mimem.
Mirathea: Když potká kroll mima, mají radost oba.

Morticie chce od vzpěrače na Mostě, aby jí vyprávěl, co viděl.
Vzpěrač: Já nejsem muž slov, já jsem muž činu.
Saně: Spíš muž činek.

V klubu Hvězda Morticie zbila a vyhrožovala drogovému dealerovi Aloisovi.
Morticie s úsměvem: Přijdem zas‘.

Ztracenou holčičku nakonec družina zachránila ze spárů šíleného Harlekýna – poučení pro ni:
Saně: A nikdy už se nebav se zfetovanýma cizákama!

Mimoherní hlody:

PJové do dobrodružství umístili krokodýla, který svému krotiteli utekl do kanalizace
PJ Andúne za krotitele: Ale to je hodný krokodýl, on nekouše
PJ Edhel: Krokodýl, který štěká, nekouše.

Nahoru

Silvestr 2015 - Nová naděje

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Družina dostala od tří různých stran - zástupce teroristického Nového Řádu, velitelky městských stráží a radního za Přístav s mafiánskou pověstí - stejnou nabídku práce: jít do hrobky dávného architekta, zjistit tam, kde je letní zámeček čarodějky Adrii a odtamtud přinést legendární kopí Cedrika Drakobijce.

Družina byla letos jedna a vedli ji společně PJ Thingol a PJe Edhel. Byli v ní:
Brenda - lidská lupička (Agi),
Irbis - lidská lupička (Kamila, Aglaja),
Mortis Mord - barbar šermíř (Daivd, Inurian),
Nicolas Trade - člověk čaroděj (Ještěrka, Seditta...),
Somne - člověk sicco (Zerafel) a
Tylluan - elfí lupička (Bára)

Hráči představují své postavy, je řada na Irbis a došlo na její obvyklý styl boje:
Irbis: ... a kopu většinou...
PJ Edhel: Do popelnic?
Somne: ... Chvíli jsem přemýšlel, co kope... hroby, kanály...

V Hostinci U Lovkyně zápasí Mortis v páce s cizím barbarem Matauem. Somne vyzvývá k sázkám, mimo jiné i hostinského.
PJ Thingol za hostinského: Co?! Já tady žádné sázky nebudu podporovat!
PJ Edhel: Tak to rozhodně nebyl hostinský.
Somne: Pardon, já si vás spletl s hostinským.

V noci si Nicolas užíval se šlapkou Jahodou a některé členy družiny by zajímalo, proč proboha zrovna s ní?
Nicolas: Přišla... A byla to kost...
Tylluan: A kůže.

Tylluan s Brendou se vydaly za radním za Přístav, Jetrho Yerebashem, aby zjistily, jakou práci může družině nabídnout. Udělaly na něj takový dojem, že jim dokonce složil poklonu:
Yerebash: Jste kluzká jako čerstvě vytažená ústřice.

Toho samého rána zavítala družina pro zadání úkolu i k drsné velitelce stráží; když došlo na otázky zbroje:
PJ Edhel: Má na sobě jenom koženou pobíjenou vestu.
Nicolas: Noční košile?

V hrobce stavitele Von Timbera čekalo na družinu pět zkoušek, aby postavy dokázaly, že jsou skuteční hrdinové.
Somne: Hele, je nás šest a úkolů je pět... Tak se nějak rozdělte.

Jednou ze zkoušek byla i zkouška skromnosti, na družinu se čtyřmi zloději tam čekala police plná...
PJ Thingol: Diamanty, drahokamy, ta čelenka, ta by ti tak pěkně slušela...
Irbis: Já chci kopí, abych mohla ovládnout svět, nějaký šperky mě nezajímají.

V hrobce na postavy zaútočila cizí družina a během souboje Nicolas, Irbis a Tylluan zemřeli. Od mocných božských bytostí ale dostali možnost vrátit se zpátky mezi živé. Nicolas vstává z mrtvých jako poslední.
Nicolas: Jé, to byl sen...
Mort: Né, ty taky...

Nahoru

Silvestr 2016 - Svitky Bruce Partingtona

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Družina otevřela trezor ve svém novém domě a dostala vzkaz z budoucnosti varující před probuzením draka Faellskora a zničením města. Jejich letošní cesta vedla nejprve za Pochodní a po sléze po stopách elfího špiona na fomorské ostrovy.

Opět pod vedením PJů PJ Thingola a PJe Edhela tvořili jedinou družinu:
Brenda - lidská lupička (Agi),
Lida - trpasličí bojovnice (taky Bára),
Sirka Kovbojská - hobitka theurgyně (Kamila, Aglaja),
Mortis Mord - barbar šermíř (Daivd, Inurian),
Nicolas Trade - člověk čaroděj (Ještěrka, Seditta...),
Somne - člověk sicco (Zerafel)

Sirka má problém se srstí jejich domácí kuny Fred, a když kuna odmítla nechat se oholit, trvá Sirka aspoň na tom, že si ušije livrej a bude nosit rukavice
Fred: No... tak za čtrnáct dní bych to mohla ušít...
Sirka: Za týden to ušiješ, i kdyby ti pacičky měly upadnout!

John Hart, kapitán Pochodně, který z 200 let vzdálené budoucnosti poslal družině zprávu, má v současnosti trochu skeptický postoj
Somne: To jste nám mohl v budoucnosti říct, abyste nám v minulosti uvěřil, o vašem znaménku, co máte třeba někde na p... Já teda nepředpokládám, že tam nějaké máte...

Lida se pomocí kouzelného pláště proměnila v sokola a vrátila do domu pro kouzelný časový záznamník. Svůj návrat oknem hlásí ptačím křikem.
Mort: To znělo jako racek.
Lida: To byl ten racek za mnou, je tu docela fronta.

Družina líčí stařešině v kuním ghettu, co by se mohlo stát, kdyby se drak Faellskor dostal ze svého zajetí:
Brenda: A ani kuny by to nemusely přežít a to by mohlo být... trochu mrzuté...

Při návštěvě pitevny, kde patoložka Polly zkoumá mrtvého úředníka zavražděného elfím agentem:
Polly: Zemřel na trauma do ledvin.
Somne: Myslíte dýku?
Polly: Vždyť říkám, trauma.

Mortovi se návštěva pitevny a patoložka samotná velice zamlouvá
Lida: Tak ji pozvi na rande.
Mort: Však na tom dělám.
Lida: Mám ti taky ztraumatizovat ledvinu, aby ses jí líbil?

Během pitvy postupně postavy odcházely zvracet. Po skončení pitvy:
Mort na Polly: Kdy tady končíš?
Lida: Můžu si hodit na odolnost?

Družina připlouvá k fomorskému ostrovu a chtěla by to udělat nenápadně.
Somne: Myslíš, že s lodí se schováš někde za strom?
Mort: S lodí ne, ale jako člověk ano. Viděl jsem tě to dělat mockrát.
Somne: Pokud jsi mě viděl, tak jsem to dělal špatně.

Postavy dostopovaly elfa až k jeskyni ve skalách, ze které se ozývají dva hlasy, jeden tišší, druhý rozléhající se ozvěnou, a Mort je přesvědčený, že v ní je drak.
Somne: Jak víme, že je to drak?
Mort: S naprostou jistotou.
Sirka: Protože PJ mluví do hrnku.

Družina se vrátila k Linusovi Hopeovi, radnímu za Staré město, s ukradenými dokumenty a zprávě o zabitém drakovi. Pan Hope jim za to slíbil pasování na rytíře.
Linus Hope: Buďte zítra v deset ráno nějak slušně upravení u císaře na audienci.
Družina otrávěně: Už zase? ... A musíme všichni? ...

Nahoru

Silvestr 2017 - Soumrak bohů

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Dračí bůh Faellskor se probouzí, město upadá do chaosu a naši hrdinové se zatím ocitli „uvěznění“ v Sokolím domě plném magických anomálií.

Letos pod jediným PJem Edhelem hráli:
Brenda - lidská lupička (Agi),
Sirka Kovbojská - hobitka theurgyně (Kamila, Aglaja),
Ažár - barbar pyrofor (Ještěrka, Seditta...),
Mortis Mord - barbar šermíř (Daivd, Inurian),
Somne - člověk sicco (Zerafel)
Terestrial Yensen - elfí čaroděj (Thingol)

Místo úvodu dostala letos družina bitvu s Novým řádem; na straně hrdinů je i bardka Scapiel hrající povzbudivé písně.
Somne počítá Brendě OČ: A ještě plus jedna za tutururů.

Postavy se ráno scházejí na snídani, začíná zimní období, a tak jim domáci kuna Fred nosí i teplý čaj.
Mort: Čaj mi přinesla?
Ažár: Co normálně piješ?
Mort: Pivo!
Ažár: Tak ti přinesla teplé pivo.

Jako obvykle, družina dostala své oblíbené noviny, Waelhamskou kometu, ale vzhledem k situaci venku v podobě spousty malých opálených kousků papírů a Ažár má trochu problémy se čtením:
Ažár: Renovovaný malíř... To je blbost! ... Aha, renomovaný.
...
Ažár: ... šlechtic držený v zajetí baronských zemích...
Somne a Mort: Barbarských!

Terestrial zmínil, že se mu vrací ve snu báseň, ve které je „černé slunce“, a tak logicky přišla řeč na zatmění slunce:
Somne: Zatmění slunce, to je když se mezi slunce a nás dostane nějaký velký objekt, třeba drak.

V Sokolím domě se objevují pokřivené výjevy ze vzpomínek, postavy z minulosti, a tak ve sklepě družina narazila na původní družinu bardy Scapiel a čarodějky Miracle. Jen elfce Miracle „z minulosti“ nepřijde úplně příjemné, jak přátelsky se k ní Mort má.
Mort: A to ještě nevíš, co jsme spolu dělali za tři týdny.

V jiné vzpomínce se objevil Nick, předchozí Ještěrčina postava, jehož zabila assasinka.
Nick: A ty jseš kdo, prosímtě?
Ažár: Tvůj náhradník.

Nick zemřel, když šel s Brendou do jejího pokoje ve věži užít si milostných hrátek. Teď je zpátky, do věže nechce, ale milostné hrátky s Brendou by se mu pořád líbily:
Ažár na Brendu: Neboj, my budeme za dveřma.

Když se ale spolu Brenda a Nick zavřeli v pokoji, Nick zmizel a objevil se znova na svém původním místě pod schody. Ažára napadlo, že to mohlo být tím, že v pokoji s nimi byl navíc i neviditelný ďáblík a že by při tom opravdu měli být sami.
Ažár: Tak pojďte všichni do patra a nikdo se nekoukejte.
Brenda: Vy jste se chtěli koukat?!

V jedné větší místnosti je místo obvyklého vybavení pódium, před ním řady lavic...
PJ: ... a na těch lavicích sedí hromady žrav.
Ažár: Žiraf?

Na věži se odehrává vzpomínka z konce prvního Silvestra ve Waelhamu, kdy se válečník Vaako nechal obětovat, aby zabránil Novému řádu ve vytvoření jejich hvědy. Uprostřed všeho tam stojí elfí čarodějka Nimue v kouzelném červeném pláštíku, nejkrásnější a nejdokonalejší stvoření, jaké kdy viděli, a chlapi v družině se k ní hned hrnou.
Mort: Omluvte mě tak na půl hodiny.
Brenda: Koukám, že na tuhle vzpomínku bude fronta.

Ve vzpomínkách byly ukryté runy (rad, feoh, os, lagu, tir), které sloužit jako heslo k trezoru, a družina je teď dává dohromady.
Somne: Os... Rad...
Sirka: Osrat?

Došlo k závěrečné bitvě, ve které bohyně v lidském těle Colombina bojuje proti dračímu bohovi Faellskorovi. Až ho porazí, má podle dohody s Pochodní družina vzít kouzelnou dýku, očistit ji v kouři s ebenového dřeva, namočit v magické vodě a s tou pak budou moci porazit Colombinu. Manipulaci s magií dostal na starost Ažár, který vyčkává na svůj moment:
Ažár: Až to přijde, tak kouřím a močím.

Nahoru


84153