Perličky

Lovci Veverek - Školní družina - Silvestry - Úsvitcony - Tangroby - Jiné

Tangroby

Tangrob 2004 - Útěk z Lurvoru

Zápis o dobrodružství v Kronikách

Složení družinky bylo letos takovéto:
Mihloň - barbar šermíř, ztracený král barbarského království
Austin - hobit pyrofor, na Tangrobu poprvé
Sek - kroll bojovník, na Tangrobu poprvé
Naděžda - barbarka čarodějka, na Tangrobu poprvé (Samanta)*
Dworkin - elf čaroděj, na Tangrobu poprvé
Strnadan Pelikánek z Ptačích Zobů - hobit lupič *
Thingol - elf chodec *
Edhel Thorongil - elf chodec *
* patří k Lovcům Veverek
Co je kurzívou, říkají hráči.
Družina prchla z Lurvorského zajetí do barbarského království, kde všichni mluvili barbarskou hatmatilkou a uměl ji jenom Mihloň - budoucí král.

Austin (o barbarském válečníkovi Halgornu Eriagovi, jemuž v žilách koluje krev boha Vigarduna):
Takže on je něco jako polobůh, něco jako Herkules. Znáte ho?

Sek: Vyměním palcát za sekyru.
Austin: Palcát stojí 10 zlatých, sekera 1 zlatý!
Sek: Tak chci 10 seker.
Austin: Na co sekeru, já mám… já mám tornu.

Austin: Já se zhulím.
Sek: To ale ztratíš čich!

Mihloň: Na co se ho zeptáme?
Strnadan: Já bych se ho nejdřív zeptal na počasí.

Družina chce na návštěvu k velkému barbarskému válečníkovi - polobohovi Halgornovi Eriagovi a otevřel jim asi dvacetiletý mladík.
Mladík: Co chcete panu Halgornovi?
Austin: To jste vy?

Asharu (elfka léčitelka) k hraničářům: Vy jste hraničáři?
Thingol + Edhel: Ano, jsme.
Austin: A já jsem vosk?

Vesničan (popisuje základní mravní kodexe): … Chovat se čestně…
Strnadan: Ty jsou vtipný.

Vesničan: Víte, cizincům se může něco prominout, když to tady neznají.
Edhel: Co třeba?

Asharu: Takže vy jste ten ztracený král?
Mihloň: Jsem.

Dworkin (sděluje ostatním svou představu dosazení Mihloně na trůn): Víte co, tak ho v tom necháme samotnýho a kdyžtak ho pak vysvobodíme, ne?

Dworkin (tentokrát, jak si představuje uzmutí ruky trolímu králi a svedení činu na Lurvořany): Co když spí? Mu usekneš ruku, on se probudí a řekneš: „Já jsem z Lurvoru.“

Mihloň král (veleknězi): Nevíš, co se stane, když umře trolí král?

Strnadan: Vždyť ani nemůžou být naštvaní, vždyť jsme jim vzali jenom jednu ruku.

Austin (z křoví vyskočil Halgron - polobůh a jeho družina - chodkyně a šermíř): Co blázníte, vždyť jsou jenom tři, nás je osm! Jdeme bojovat!

Souboj s Halgornem Eriagem, aneb Jak Pejsek a Kočička o život přišli

Během souboje dostal Austin flashback z ganji a podává polomrtvému Mihloňovi neznámý lektvar (může to být „Chodec Jan“, „Mlhovina“ nebo „Digitalis“!).
Strnadan: PJ, tohle mu přece nemůžeš dovolit!!!
PJ: No mně to připadá docela vtipný.
Austin: Neboj, to tě zabije až za tři směny, do té doby tě z toho dostanem:).

Souboj pokračuje: Sek, Mihloň, Dworkin a Naděždina příšera útočili na Halgorna - berserkra, Thingol a Strnadan na šermíře a Edhel na chodkyni.
PJ (na Austina): Co děláš ty?
Austin: Vytahuju dýmku…

Sek si nechal postříbřit kyj a využil k tomu i stříbrňáky, na které si dělal nárok Thingol.
Thingol: Aspoň ses mohl zeptat.
Sek: Můžu?
Thingol: Ne! Přetav mi je zpátky!

Mihloň zkoušel před palácem meč uzmutý mrtvému Halgornovi.
Přihlížející vidlák: Hele, to je meč Halgorna Eriaga?
Král Mihloň: Možná, že je, a možná, že není… Teď musím jít, oni mě volají.

Thingol: Šmarjá, to chce nějaké vznešené fráze…
Austin: Drž hubu!

Sousední král (družina je u něj na „diplomatické“ misi): Na tom ostrově se objevila setnina kostlivců, kteří mluví lurvorsky a chodí ve zbrojích lurvorské armády.
Strnadan a Thingol: Hurá! Budeme jim rozumět!

Kostlivci (v lurvorských zbrojích a mluvící lurvorsky): Jste z Lurvoru?
Družina nadšeně: Jsme, ano, jistě,…
Austin: A vy?

PJ: Okna jsou dost vysoko, takže tam nevidíte, leda by si kroll stoupl na hobita.

Dworkin: Jak se říká kvarteto, když je jich osm?

Austin: Je nás osm a on je jeden…

Dworkin: A ten bratr určitě bude velký dealer medoviny.

Austin: A co jim řekneme?
Strnadan: Pravdu.
Dworkin: A jaká je pravda?

Mihloň: Dojdu k opilci a říkám: Kde bydlej ti dva? No tamti…

Dworkin přemýšlí o útoku: Šarak Bachor!

Edhel (o záhadně fungujícím kouzelném štítu): Stejně to musíte mít zapnuté, aby se to dalo vypnout.

Strnadan (o zářícím štítu, který nemůžeme vypnout, viz. výše): Tak já ho schovám do stínu.

Strnadan: Jak dlouho se jede do Lurvoru?
PJ: Pár měsíců.
Strnadan: Víc než dva?
PJ: Jo.
Austin: A když se necháme zatknout, bude to rychlejší?

Nahoru

Tangrob 2005 - Věčná bouře

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Tento rok naši družinu tvořili:
Völös - trpaslík válečník (Finglas)
Thorg - trpaslík válečník (Fladrif)
Mihloň - barbar šermíř
Rowen z Hory - člověk mág (Andúne), který se později ujal vedení trpaslíka námořníka Malbuta
Naděžda - barbarka čarodějka (Samanta)
Strnadan Pelikánek z Ptačích zobů - hobit zloděj
Thingol - elf chodec (poslední záchvěv Thingolovy duše)
Edhel Thorongil - elf chodec

Tentokrát družina ztroskotala na velikánském ledovci na pustém severu, který neustále ofukovala věčná bouře a nedovolila nikomu odplout.

První, co družina potkala, byla skupina několika kanibalů.
Kanibal: Připojíte se k našemu kmeni?
Völös: Přicházím s návrhem, že můžete spojit svou barbarskou krev s naší božskou… Dočasně.

Družina vyslýchá zajatého kanibala, kterému Rowen pomocí kouzel čte myšlenky.
Rowen: Zahrajeme si hru, jo? Teď nemysli na to, odkud jseš.

Výslech se poněkud nevydařil a kanibal ho nepřežil.
Strnadan: Tak si chytíme dalšího, tenhle se nepoved.

Na družinu zaútočila v ledových chodbách dvanáctinohá příšera, které mezi každým párem noh vyčuhuje z těla znetvořený lidský obličej.
Strnadan: A ono to má oči?
PJ: No jejej, ono to má očí.

Naděžda: To, že je to dvanáctinohá příšera čítající dvacet čtyři očí, neznamená, že je krvežíznivá.

PJ o smrti příšery: Ona tak spadla tam dolů, takže nikoho vlastně nezavalila a žádná zábavná scéna se zavalováním se nekoná… Škoda.

Družina našla vesnici trosečníků a PJ jí popisuje jednotlivé posádky, které vesnici tvoří.
PJ: Je to výkvět Lurvorských legií… Blonďáci, bruneti, černovlasí, plešatí…
Strnadan: A jsou živí, ne jako minule?

Naděždě se jaksi podařilo zařídit, že se do ní zakoukal kapitán barbarské posádky, takže netrvalo dlouho a družina začala jednat o svatbě.
Naděžda: Mám mu říkat manželi, nebo budoucí manželi?
Rowen: Říkej mu čumáčku.

Družina se vydala na Pohřebiště lodí a cestou uviděla tři kanibaly. Rowen si naštěstí jednoho z nich podrobil a teď přemýšlí, jak zařídit, aby kanibalové družinu nepotkali:
Rowen - Kanibal: Otočíme to, já jsem tam viděl nějaké lidi vepředu.

O ovládání podrobeného kanibala:
Thingol: To je prostě počítač, který občas využije tvůj server.

O krollovi, domnělém vůdci kanibalské vesnice:
Rowen: Ale jak může být nabušenej, když je to jenom jejich šéf?

PJ popisuje družince loď, v níž se nachází, a využívá k tomu pseudo-model korábu vyrobený z různých pamlsků:
PJ: Jak je ta loď, tak vy jste tady v tý bábovičce.

O tom, za jakých podmínek vezmou padlého trpaslíka do Wallhally:
Strnadan: Myslíš, že když tady jako blbec dobrovolně skočíš pod led, že tě tam jako vezmou?
Völös: Tak aspoň roznášet pivko.

Na Völöse, čerstvě zvoleného kapitána naší posádky, a Thorga útočí nemrtvý, který jim každým dotykem ubírá dvě úrovně (a jediná věta, kterou pronáší, je „Opusťte loď!“¨).
Strnadan: Náš kapitán klesl pod svou úroveň.

Při akci, jíž se účastnili jen Rowen, Strnadan, Mihiloň a Edhel, byl náš mág zabit. Ostatní s jeho mrtvolou ještě chvíli běhali po Pohřebišti lodí, až se s ním Mihloň propadl do jedné lodě a ostatní tam naskákali za ním.
Strnadan popisuje ve vesnici vše ostatním: Pak jsme se tedy dostali ven z té jámy plné smrti… Rowenovy.

Naděžda s Thingolem právě zjistili, že jedna chodba vydávaná za slepou je ve skutečnosti zatarasená dřevěnou zdí.
PJ: Více méně jste to nějak poznali, protože jste oba chytří… Protože ty jsi čarodějka a ty jsi… elf.
Rowen: Já jsem si to myslel!
PJ nadšeně: Odhalil jsem je! Že jo!

Thingol: A kapitáne, jak jsou tam ty dvě jako slepé chodby, tak jedna je slepá a jedna je vidoucí.

Družina předhodila shromáždění náčelníků hlavu krolla - kanibala, kterého považovala za jejich vůdce.
Mihloň (za kapitány): To není on, to je náš agent.

Naděžda chce pomocí metamorfózy prozkoumat zatopené podzemní chodby.
Edhel: Buď se proměníš na rybu a sní tě mlokočlověk, nebo se proměníš na krávu (sněžnou krávu - tvora podobného mroži) a sní tě barbar… Vlastní manžel…
Strnadan: Manželka je kráva!

Patrně o polévání něčeho svěcenou vodou:
Völös: Pěkně šufánek po šu… Naběračku - sběračku po sběračce…
PJ pražák: To je dobrý, já už rozumím tady těm slovům cizím.

Náš kapitán právě uzavřel dohodu s Mardaisem - kapitánem jiné posádky.
Völös: Tak mu podám tu tlapu. Há! To je úplně největší projev trpasličí věci. Příště mu dám rovnou do zubů!

Völös o Mardaisovi: Doufám, že mě zklame, abych ho mohl zabít!

Družina zjistila pro Mardaise očerňující informace na místního kněze, čehož Mardais ihned využil ve svůj prospěch (alespoň zdánlivě).
Mardais: Bohužel jsem mu musel říct, že jste to byli vy, kdo mi o něm prozradil ty informace, a taky jsem mu řekl, že vás zabiju…

Völös: Jó! Ale teď jsme byli děsně charakterní! Víte o tom?

Družina naverbovala do svých řad trpaslíka Malbuta, kterého předtím musela zneškodnit, když na ně v šílenství zaútočit. Völös si tehdy „vypůjčil“ jeho koženou zbroj a stále ještě mu ji nevrátil.
Malbut: Kde mám svou koženou zbroj?
Völös: Pujč si jinou… Ta tvoje stejně není ani nijak moc dobrá.

Družina neúmyslně probudila obrovského krakena (chobotnici) a teď se neviditelná schovává v jedné chodbě. Naštvaný kraken tam ale pomalu strká chapadla, což Thingola dost vyvádí z míry.
Malbut: Máš na něj +1, pořád si to opakuj.

V temné jeskyni, kam světlo přichází jen několika průrvami ve stropě:
PJ: Takže tady je vidět i pro normální lidi.
Mihloň: Takže elfové nic neviděj.

Družina narazila na jednoho opravdu mocně vyhlížejícího kouzelníka.
Malbut: On má určitě ta zakázaná kouzla… Zesměšni!

Nahoru

Tangrob 2006 - 120 dnů Vedary

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letošní složení naší družiny bylo takovéto:
Mihloň - barbar šermíř
Strnadan Pelikánek z Ptačích zobů - hobit lupič
Ori Guttan - trpaslík bojovník (Šedák)
Yarwain - člověk mág (Andúne), který se později opět ujal vedení CP, tedy lidského vojáka jménem Haife
Samanta - barbarka čarodějka
William Gattling - člověk lupič (Thingol)
Liloa - elfka chodkyně (Tindúveniel nebo Tanulka)
Edhel Thorongil - elf chodec

Už třetí rok po sobě pod vedením PJe Balroga.

Letos byla družina hned na začátku oloupena o karavanu, jíž měla chránit, vržena s neznámou šlechtičnou do kanálu, aby ji ochránila, a vyvržena do válkou, fanatickými kněžími a pletichami sužovaného města Adanaibisu.

Hned po chvíli v kanálech na družinu narazila první ozbrojená hlídka, která se pod pohružkou násilí dožadovala vydání šlechtičny.
Samanta: Buďte pozdraveni, pánové... A tak se ukloním, pěkně hluboko... (Uklání se opravdu hluboko) Dosvítí na mě aspoň ta lucerna?!

O útoku na nehybného nebo vyřazeného protivníka:
Samanta: Vezmi mu KZ, odečti, myslím, 8 a pak mu nehaž.
PJ: (Nevěří svým uším)

Družinu zajímá, proč je nepřátelských vojáků (uctívajích boha Siara) tak moc.
Velekněžka Vedary: Siarovi kněží mají tolik vojáků, protože...
Ori: Blbej bůh.

Siarův velekněz Vedhet přemlouvá družinu, aby za něj pracovala, ale ta zvažuje ještě případnou práci pro Obchodní alianci.
Vedhet: Já vím, co je obchodní aliance...
Samanata: Ale kdybychom pro vás pracovali, do budoucna, kolik by byl asi ten váš církevní stát ochoten obětovat?

Po prvním útoku na nepřítele:
Yarwain: Jak moc je živý? Jako že leží na zemi a chroptí?

Krátce po té, co družina zjistila, že Vedhet je tu jenom proto, aby je odlákal od královny (šlechtičny, kterou hlídali), přiběhly stráže a bojuící od sebe odtrhly.
William: (Má jedno kolo na mluvení) Stráže! Zatkněte okamžitě toho muže! Porušil svatost tohoto místa! To za prvé! ... Za druhé...

Družina se vydala přímo do města, kde má najít schovaného prince, teď je u královnina vojevůdce a „žádá“ od něj náhradu za padlého Yarwaina.
William: Vy nám dáte jednoho zkušeného muže, který by případně vašim lidem vysvětlil, ať na nás neútočí, že jsme s váma. A když potkáme Siarovce tak nám pomůže.
Ori: Nebo ho zabijeme, aby jsme si získali jejich důvěru.

Družina má hledat prince u člověka jménem Hezmal, a tak se zvažují různé způsoby pátrání po něm, třeba kouzlo najdi předmět.
Edhel: Kdyby si kouzelník představil to jméno napsané tím klínovým písmem, našlo by ho to? Takový Google...
Samanta: Jako, že by to měl napsané na cedulce u zvonku?

O trpaslících:
Haife: Trpaslíci nemůžou mít 200 kg, víš, jakou by měli hustotu!

Družina bojuje se skupinou Siarovců, ovšem nedaří se jí zrovna nejlépe, Ori totiž dostal berserka.
William: Po bitvě je každý generál.
Ori: No, my jsme v půlce, takže jsme tak plukovník.
William: Spíš tak major.
Ori: Já jsem skoro po bitvě, já jsem plukovník.

Hráče zachvátila s příchodem nedělní noci nejistota:
Andúne: Myslíš, že by Balrog tak pozdě intrikařil?

Nahoru

Tangrob 2007 - Čas hrdinů

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Tentokráte jsme se Tangrobu zúčastnili v takovémto složní:
Andúne - elf mág
Dworkin - elf čaroděj (Dworkin řečený Smažka)
Samanta - barbarka čarodějka a jeho milá
Tidli - elfí lupička a snoubenka velitele jednotky(Tindúveniel nebo Tanulka)
Maira - barbarka bojovnice (Magdalene)
Mihloň - barbar šermíř
Thingol - elf chodec
Edhel Thorongil - elf chodec a zvolený velitel jednotky

Opět s PJem Balrogem v čele:)

Tentokráte to vypadalo nevinně; v bažinách jsme měli najít svého krále a k tomu případně pobít pár dezertérů.

Edhel poslal Samantu, aby zjistilal, kolik zběhlo trpaslíků.
Trpaslík: Brý ráno... Co si přeješ?
Samanta: Brý ráno... Kolik vás je?

Kdo Samantu poslal?
Trpaslík: Ten elf jo?
Samanta: No... Je to elf... (s nadějným úsměvem) Ale jsem tu já.

Thingol: Mám dobrý nápad... HEPČÁ!!!

O možnosti nenápadně se hyperprostorovat za pár goblinů, kteří na družinu číhají ve vedlejší místnosti. (Těsně poté, co se pod postavami zhroutilo několikapatrové schodiště.)
Mihloň: Ještě nás prozradíte tím bliknutím.

V zasypané staré elfí věži se řeší, jestli se postavy někdy zajímaly o architekturu.
Dworkin: No, já jsem studoval v jednom elfím městě... A tam jsem chodil s jednou architektkou...
...
Dworkin: Za takový příběh bych si aspoň něco zasloužil, ne?
Samanta: Leda tak facku!

PJ popisuje sklad mrtvol.
PJ: ... Na zemi podle stěn je vyskládána řádka obratlů...
Maira: Juchů, puzzle!

Poslední přeživší svázaný goblin, jehož družina připravila o celou rodinu.
Goblin: Pomoc, pomoc!
Samanta: My ti přece neublížíme.

Co s ním?
Edhel žertem: Adoptujeme ho?
Tidli nadšeně: Jo, jo, pojďme!
Maira ještě nadšeněji: Halapartnou!

Na otázku, jestli goblini jedí mrtvé elfy:
Goblin: Vy jíst elf?
Družina: Prosím?! Cože?!
Andúne: My být elf!
Goblin: Elf může jíst elf.
Thingol: Vy jíst goblin?
Goblin: Když být hlad...

Někteří elfové mají různé názory.
Thingol na Dworkina: Hele, miláčku, já jsem stějně elf jako ty.
Samanta: To je můj miláček!

Družina narazila na nemrtvou trpaslici a zahrnula ji otázkami jako „Jaké je být mrtvý?“, Kdy umřela?“ atd.
Dworkin: Proč odpovídá všem, jenom ne mně?
Mihloň: Protože pokládáme inteligentní otázky.

Samanta testuje, jestli nemrtví mají smysl pro humor:
Samanta: Jak se vlastně jmenuješ?
Trpaslice: Bidrune.
Samanta: Ty, Bidrune, a víš, proč se kůň nevejde do bečky?...

Hned vedle je žebřík vedoucí na povrch.
Dworkin: Jak ses dostala sem?
Bidrune: Probohy!
Thingol: A jaký je smysl života?

Samanta: Nemůžeš diskriminovat chudáky nemrtvé, taky mají svá práva!

Několik nemrtvých žádá od družiny pomoc, ale ta není příliš ochotná.
Nemrtvý: Nech si ty srandičky a hejbni zadkem!
Samanta: Ale je to hezkej zadek, žejo?

Poté, co čarodějové seslali sedm bílých střel, čímž rozmetali na cucky všechny nemrtvé v dosahu a „slabší“ polovinu družny taktéž, protože celá naše banda byla kupodivu také nemrtvá (právě takhle se to dozvěděla), situaci zřel a zhodnotil Ilivren, nemrtvá vrchní stráž mocného kouzelníka.
Nertvý Ilivren: Tak to jsem za svůj život neviděl.

Zrovna při řešení důležitých otázek smyslu bytí se zvenku třídy ozval hlas.
Civil: Můžu vám poradit?
Dworkin: NE!

Zbytek nemrtvé družiny vstoupil do chrámu, kde je levitující nemrvtvý kouzelník rovnou přivítal hrozbami a útočnými kouzly.
Thingol: Nenech prchlivost cloumat svým majestátem!

Zbylé postavy chtějí znovu v táboře naverbovat nové postavy, které by hráli hráči zemřelých, a PJ je zrovna vybírá...
PJ: Proč by vám dávali nejlepší kuchařku v táboře?
Dworkin: Protože nemrtví nepotřebujou jíst?

Nakonec jsme dostali elfího kouzelníka Dworkana (bratra zesnulého Dworkina), elfí lupičku Ti (nahradila padlou Tidli) a krollího bojovníka Conana (zastoupil Samantu).

Záchranná mise vstoupila do zikkuratu, kde konečně našla svého nemrtvého krále. Ten popisuje situaci.
Král: ... A navíc je tady jedna šílená osoba...
Dworkan: Sakra, jak to tak rychle poznal?

Onou šílenou osobou byla (opět nemrtvá) ženština Vidgara, jež byla pospojována zářícími magickými nitkami a byla strážkyní zikkuratu.
Mihloň: Ty nápisy dole určitě budou důležité.
Dworkan: Ty nápisy ano, ale ona?

U třetího patra zikkuratu.
PJ čte nápis na dveřích: Za těmito dveřmi je jen smrt.
Thingol: A co je nám po tom, my už jsme mrtví.

Conan má praštit do magického zrcadla.
Conan: Tak jó... Ale já to nechápu...
Družina svorně: Nevadí.

Thingol přemýšlí o Vidgaře. (Ultrich je rytíř, který zradil krále a je v místnosti se zrcadlem na obraze.)
Thihnol: Musíme z ní dostat víc informací... Z kama je, kde se potkala s UIltrichem, jak dlouho spolu chodí...

Thingol se snaží blafovat a bruslí při tom na tenkém ledě.
PJ pobavěně: (Vidgara) Stojí tak nad tebou a vypadá dost naštvaně... Nebo spíš hrozivě?

Jediný způsob, jak se ze zikkuratu dostat ven souvisí s podepisováním se někoho, kdo je toho hoden, na obrazy a zrcadlo, do čehož se družině příliš nechce, a tak se na obraz podepsala Vidgara.
Vidgara: Vypadá to, že jsem neumřela, ani nevybuchla...
Thingol: Že byste na to nebyla dost dobrá?

Před zikkuratem přivítal postavy zástup skřetů vedených trpaslíkem, který družině nabídl přidat se k jeho pánům - Černému kruhu. Hned na to Thingol vytáhl černý kovový kruh, se kterým kouzlila Vidgara.
Thingol řádně sebejistě: Ke komu se máme přidávat? Snad vy se přidáte k nám, ne?!
PJ s úsměvem: On se na to tak podívá... To je jinej černej kruh.

Hlod dobrodružství: Nemrtví neutíkají.
(Tvrdil Dworkin, když chtěl ke dvěma nemrtvým hodit ohnivé ovoce a utéct. Hned, jak družina zjistila, že je nemrtvá, celou dobu už jen sprintovala, protože nemrtví se neunaví.)

Nahoru

Tangrob 2009 - Šifra mistra Lervanta

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Družinu Lovců Veverek na posledním Tangrobu tvořili
Alim - elf čaroděj
Gwendolyn Bedlamová - elfka pyroforka řečená Gwen (Samanta)
Mihloň - barbar šermíř
Morticie Tichošlápková ze Stínova - lidská lupička (Maira, Magdalene)
Thingol z Yawannamírë - elf chodec
Edhel Thorongil - elf chodec

Nakonec pod vedením nami do té doby nedotčeného PJe Adama.

Postavy přijely do města Rikat Rimaru a byly doporučeny jejich známým, geniálním skladatelem Lervantem, aby vypátraly, kdo tam zabil kapitána místní lodi.

Družina si nechala čtyřmí námořníky odnést do hostince přenosou laboratoř.
Nosič: Tak bude to 7 stříbrných.
Družina: Cože? Tolik?
Nosič: Vždyť jsme platili převozníka.
Družina: My jsme jeli přívozem?
Nosič: No, vy jste byli natolik unesení městem, že jste si toho ani nevšimli.
...
Nosič: Ale vždyť jsme platili toho převozníka.
Thingol: Já jsem žádného převozníka neviděl.

Postavy se konečně daly do vyšetřování, právě dorazily na místo činu, kde stráže drží očumující civily dál od rozpárané mrtvoly.
Thingol: Co jste zatím zjistili?
Voják: Byl zabitej.

Družina také navštívila místní márnici, aby zsjitili, jestli hrobník nenašel na těle nějaké další podezřelé věci. Po dlouhém rozhovoru, který se mezitím stočil na výrobu umělých očí a podobně...
Gwen: Jen tak z profesního hlediska, kam jdete dneska večer do hospody?

Gwen se téhož večera baví s hrobníkem v hospodě:
PJ: Kupodivu, když se bavíte o mrtvolách, jako by ožíval.

Ve městě je veliký karneval a hostinská nabízí družině masky.
Thingol: Já bych si vzal třeba vlka.
Hostinská: Vlka? To vám nevyléčím, to musíte za doktorem.

Morticie se pokouší na karnevalu vybrat pár kapes.
Morticie: (Hodila 80%) A Ku*va.
Thingol: (Právě vešel do místnosti) Tak co se děje?
Morticie: 80% na hod.
Thingol: A ku*va!

Během toho, co družina vyšetřovala vraždy, jejich známý, skladatel Lervant, zmizel. Po dlouhých řečech o ničem:
Edhel: Hej, zmizel nám kamarád!
Morticie: A potřebujeme najít jeho mrtvolu!

Postavy se rozhodly prohledat Lervantův dům, ale narazily tam na jinou skupinu, která už dělala to samé. Nakonec se dohodli, že zabíjet se nemá smysl. Naše družina zvažuje možnost poslat k těm druhým neozbrojeného člověka (kouzelníka naklonovaného kouzlem Dubl, nebo někoho z družiny) jako pozorovatele.
Mihloň: Když dubl nemá žádnou inteligenci, ten člověk, co tam půjde neozbrojený, taky žádnou inteligenci nemá.

Po jen tak hraných cvičných soubojích lupičky Morticie a dalších postav:
Mihloň: Poslední věta před smrtí: „Taková sušinka mi nemůže ublížit, klidně si do mě zezadu kopni.“

Gwen se během karnevalu promenádovala po městě ve velice průhledném vílím kostýmku a značně opilá nakonec skončila s krátkodobou známostí v posteli. Dalšího dne mluví s jedním alchymistou:
Gwen: Tak říkáte, že už mám pověst?
Thingol: Zkaženou...

Předtím, než zmizel, dostal Lervant od jistého Impressaria, majitele divadla, zakázku na hudbu k opeře, ale zmizel, než práci odevzdal. Impressario se teď po něm shání.
Impressario: Lervant vždycky dodal, co měl... Pokud se neožral jako dobytek.

Družina nějaké noty získala a Thingol je nabízel Impressariovi k nahlédnutí, za „drobný“ poplatek.
Impressario: Děkuju vám za snahu, moc, ale váš přístup je opravdu divnej.

Dalším mrtvým byl trpasličí mistr kovář. Na místě už jsou stráže i družina a Thingol právě vstoupil do domku vedle kovárny, kde sedí několik zdrcených trpaslíků.
Thingol: Dobrý den, NCIS, tady někoho zabili, víte o tom?
Trpaslík: To byl můj otec.
Thingol: Výborně, takže víte.

Morticie, družinové médium, a Edhel, který na ni byl při posledním „vidění“ napojený, se začali chovat podezřele a tajnůstkářsky, proto se zbytek družiny začal shánět po nějakých opatřeních. U jednoho alchymisty:
Thingol: Nějaký amulet, nebo tak něco.
Alchymista: Já ale nejsem theurg.
Překvapený Thingol: Nejste?

Morticie s Edhelem se chtějí vloupak k Lervantovi do domu a potřebují zabavit sousedku, která permanentně vysedává u okna a pozoruje okolí; toho se ujal Mihloň - kapitán vyšetřující incident, který se tam odehrál. Po krátké době se rozhovor stočil na témata čaj, úklid, neschopné služebnictvo...
Sousedka o svojí služebné: A jedna mi řekla, že jsem stará fuchtle!
Mihloň: No to je zločin!

Mihloň musí sousedku udržet co nejdál od okna.
Sousedka: Pojďte se podívat, pane kapitáne, já vám ukážu, odkud jsem to viděla...
Mihloň: Ha! Není tohle prach?
Sousedka: KDE?!

PJ: Takhle si povídáte chvilku... Chvíli... Židle je čím dál tvrdší, i když je pólstrovaná...

Při posledním souboji robotický homunculus zabil kouzelníka Alima, do něhož následně vstoupila jiná duše a znovu vstává.
PJ: Máš dvojnásobnou sílu.
Mihloň: Takže -4.

Nahoru

Tangrob 2010 - Dědictví Dvorgalu - Tangrob in memoriam

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Na vzpomínkový Tangrob se Lovci Veverek vydali ve složení:

Marten – Barbar šermíř (Andúne),
Mirathea – Krollka bojovnice,
Morticie Tichošlápková ze Stínova – Lidská lupička (Maira, Magdalene),
Samanta – Barbarka čarodějka a
Edhel Thorongil – Elf chodec

Opět s loňským PJem Adamem.

Družinu si najal elfí šlechtic Vorgent Moldharen, aby lapila a přivedla jeho zrádného bratra před jeho spravedlnost.

V krčmě potkaly postavy slepého trpasličího veterána.
PJ: Vypadá to, že jeho kariéra skončila…
Marten: Tady v hospodě.

V té samé hospodě si k Samantě přisedl otravující ožrala.
Ožrala na Samantu: Tak krásná a sama, jo? ... Kolik stojíš?

Družina se dostala bez Edhela (jediného hraničáře) do lesa.
Marten: Ty, Morticie, nerozděláme oheň? Já nevím...
Morticie: Já se bojím.
Mirathea: A já se nebojím, já jdu rozdělávat!

Postavy v lese napadli vlci. Po vítězném souboji se zjistilo, že Samanta chybí a vysoko na stromě snad sedí vlk (Samanta s metamorfózou). Poté, co po ní Morticie střelila z kuše a minula:
Marten: Šetři šipky, já mám těžkou kuši!

PJ: Tak se vám honí hlavou, jestli ta hromada těch mrtvých vlků další vlky přiláká, nebo odradí...
Mirathea: Tak já je sním.
...
Morticie: Vlk žere vlka?
Samanta: Když být hlad.

Edhel se po noci neobjevil, ale jeho pes, který s družinou zůstal, vypadá, že by ji někam rád zavedl.
Samanta: Já se teda vydám za psem... Už jsme toho dneska pokazili dost.

Družina se dostala do souboje s trolly a Samanta se snaží útočit výbušnými hruškami.
Samanta: Tak jako, není to souboj tělo na tělo, že?
PJ: No jasně, kde stál jeden, tam teď stojí druhej.

Mirathea útočí: Tak já ho asi zbouchnu, ne?

Postavy se dostaly do podzemí. Protože toto dobrodružství bylo napsáno před deseti lety, kdy i Tangroboví PJové kreslili chodby na čtverečky, prosí PJ o čtverečkovaný papír.
Marten nadšeně: Teďka bude čtverečkovaný dungeon, takové retro!

V trollí žumpě, kam družina naskákala, aby se do podzemí dostala, našly postavy krollku Monu, náhradu za Miratheu padlou v boji. Samanta vyvolala pomocníky, aby v žumpě našli Monin kyj.
Pomocníci: Smrdí, smrdí to to smrdí!

Ve sklepeních družina potkala sídliště goblinů, s nimiž se po krátké chvíli spřátelila.
Goblin: Vy nechtít na hostinu?
Morticie: My hodně smrdět.
Goblin: To nevadí. My tu mít...
Morticie: Smrad?
Goblin: To tady máme pořád.

Hostina s gobliny se díky balíčku Thingolovy veselé trávy pěkně zvrhla.
PJ na Monu: Ty lituješ, že nejsi tak malá, jako goblini…
Mona: Nelituju.
PJ: Tak lituješ, že nemáš nikoho tak velkého, jako jsi ty.
Mona: Nelituju.
PJ: ... Promiň, lituješ, jsem sugestivní PJ.

Ještě hloub v podzemí našla družina místnost, v níž se kdysi pokoušela jakási čarodějka něco vyvolávat. Samanta, která už za dobrodružství stihla zlikvidovat čtvery šaty, se jala ohledávat její mrtvolu.
PJ: Je oblečená v černém...
Samanta: Má šaty!

Ve sklepeních nakonec družina našla Neirona Moldharena, „zrádného“ bratra Vorgentova, přidala se na jeho stranu a ten ji poslal do rodinné hrobky, aby našla klíč ke zrušení prokletí spočívajícího na jeho rodu. V hrobce samozřejmě číhají nemrtví.
Mona útočí na kostlivce: Já z něj udělám prášek do pečiva!

Mona útočí kyjem pomazaným veverčím sádlem na spektru: Jak do ní půjdu tím kyjem, to bude pěkně mastné!

Z hrobky si kromě informací o prokletí odnáší Marten i kouzelný obouruční meč, hrozí ale, že by ho někdo mohl poznat.
Marten: Tak já ho schovám do torny, aby nebyl vidět.

Družina se vrátila k městu, kde už si stihla znepřátelit stráže, a poslala Morticii v přestrojení na výzvědy, aby zjistila, jaká je situace. Morticie cestou potkala starou druidku a Edhelovi mezi řečí o setkání vypráví.
Morticie: (Ona říkala...) Něco... děsně druidského, nějaké staré učení, které řídí celý smysl světa nebo něco podobně nepodstatného...

Morticie se dostala až do hradu, kde od služebné, která straní (již zatčenému) Neironovi, vyzvěděla, že v tajném křídle hradu je zavřená nevlastní sestra obou bratrů, o které vůbec nikdo neví.
Morticie: A kde je začátek té tajné chodby?
Služebná: Nevím... Počkejte chvíli... Já si to teď nemůžu vybavit... PJ listuje.

Celá družina se pokouší nenápadně projít do hradu. Mona šla jako poslední, ale zastavili ji strážní.
Mona: Mám se hlásit ve strážnici, mám tam nějaký džob.
Strážný: Džob? No to je bezva. My hledáme nějakou krollku (Miratheu), ale ta by nebyla tak blbá, aby sem vlezla.

Velitel stráží si chce Monu ozkoušet, jak dobře umí bojovat.
Velitel stráží: Začneme, zaútoč na mě.
Mona: Tak když na tom trváte... hod na útok 28/+6
...
Těžce zraněný velitel stráží Monu hned vyhodil, chvíli ale ještě uvažoval, jestli ji nezavřít do vězení.
Velitel stráží: Ještě bych ji musel živit ve vězení... Co bych řekl šéfovi? Že jsem ji zatknul, protože na mě zaútočila, když jsem jí to řekl?!

Nahoru


84153