Perličky

Lovci Veverek - Školní družina - Silvestry - Úsvitcony - Tangroby - Jiné

Úsvitcony

Úsvitcon 2006 - Ročník III.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Družinu na našem historicky prvním Úsvitconu, který pořádají Linelflorenští, tvořili:
Katyja - barbarka šermířka
Fíriel - elfka lupička (Asyn neboli Finderiel)
Rinarfin - trpasličí mág
Laureo - elf šermíř a Thingolův bratr (Thingol)
Edhel Thorongil - elf chodec

Chrám boha Cohase - PJ Jestřáb

Družina se vzbudila se vězení bez jakýchkoliv vzpomínek na blízkou minulost a při „útěku“ a procházení podzemí plného pastí občas narazila na dost nepříjemné překážky (např. obrovský žaludek tvářící se jako místnost).
Rinarfin: Myslím, že po tomhle dobrodružství na sebe sešlu kouzlo „zapomeň“.

V jedné místnosti seděla na podstavci nahá žena a držela v rukou luk Fíriel.
Fíriel: Slečno, můžu si zvít svůj luk?
PJ: Nic.
Fíriel: Dej to sem, mrcho!

Družinu pokoušející se odemknout dveře vyrušil nebohý strážný ozbrojený pouze chlebem a Laureo ho okamžitě zmasakroval (a málem zabil).
Fíriel: Ty seš...! Ty seš...!
Laureo: Rychlý?
Fíriel: Pitomý!

Laureo se vydává za veleknězem, aby z něj dostal Dračí oko - kámen, který nám sebrali.
Laureo: Já jsem diplomat, já to vyřeším.

O kněžích:
Laureo: Oni jsou sice šílení, ale nejsou to blázni.

Tma a světlo, světlo a tma - PJ Dajen

Toto dobrodružství jsme hráli zhruba od osmi večer do půlnoci (oficiálně).
Rinarfin: Jedna pozitivní zpráva pro družinu: v noci mi to myslí třikrát líp než ve dne.
Laureo: Ale pozor: třikrát nula je pořád nula.

Po cestě se k družině blíží jakási ženská postava:
Rinarfin: Je to cesta, že? Takže buď jde s námi nebo proti nám.

Ona žena je Rinarfinova bývalá sousedka, které se za podivných okolností ztratila dcera. Některé postavy zajímá, co dostanou za její nalezení.
Edhel: To je přece k nezaplacení, taková zachráněná dcera.
Laureo: Chceš se vsadit?

PJ popisuje události během cesty:
PJ: ... A co se nestalo! Všichni jste najednou umřeli.
Družina: ?!??!!?!??! (nechápavé a dosti vražedné pohledy)
PJ: Říkám: „Co se nestalo“. (Náramně se baví:)

Družinu přepadli dva „loupežníci“ a ohromně ji pobavili, Laureo jim na oplátku začal radit, ať raději přepadávají osamělé kupce...
Fíriel: Neříkal jsi, že jsi zmatené dobro?
Laureo: No, jsem zmatený, tak jim dobře poradím.

Postavy se byly zeptat místního kněze, jestli neví něco o ztracených dětech (ztratilo se jich víc), načež si vyslechly spoustu nadávek na ty malé haranty.
Kněz: To jsem se zase rozčílil... Sakra!

Fíriel: Ticho! Katyja mluví!
PJ na Katyju: Jé, ty jsi na řadě? Tak mluv, to bude zase perla.

Ve vesnici se ztrácejí děti, a tak družinu překvapila holčička hrající si na rynku.
Fíriel na holčičku: Jak pak se jmenuješ?
Holčička: Katka.
Edhel: Takže Katka... Tak já si ji rovnou píšu do seznamu obětí...

Fíriel si povídá s holčičkou Kačenkou, které se ohromně líbí Edhelův pes Laika.
Fíriel: Třeba ti maminka koupí taky takového pejska.
Kačenka: To asi ne, maminka je chudá... A tatínek je ještě chudší.

Družina se od Kačenky dozvěděla, že studna je prý moc nebezpečná.
Katyja: Já bych do tý studny spustila Fíriel a uvidíme, co se stane.

Družina se nemůže odhodlat k činu:
Edhel: Jestli do tý studny nikdo nevleze, tak já tam vlezu sám! Zapaluju pochodeň!

Postavy se nechaly pozvat místním lenním pánem - upírem na večeři (= sprostě se mu vnutily) a mluví s ním o situaci v kraji:
Katyja: No, když jsme tady byli poprvé, tak jsme byli ve vesnici...
Upír: Já se vám opravdu omlouvám...
Katyja: Hele, neskač mi do řeči!

Družina na upíra zaútočila, on se proměnil v mlhu, a zatímco na něj všichni útočili, odplul oknem a Edhel, Laureo a Katyja za ním skočili.
Fíriel nadšeně: Já chci taky skákat z okna!
Rinarfin: Počkej, až po mně! Do fronty!

Nahoru

Úsvitcon 2007 - Ročník IV.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Naši družinu letos tvořili:
Maira - barbarka bojovnice, řeznice a koželužka (Magdalene)
Tidli Mikšovská - elfka lupička, cukrářka (Tindúveniel nebo Tanulka)
Andúne - elf pyromág, student
Laureo - elf šermíř, samuraj písař (Thingol)
Edhel Thorongil - elf chodec, lingvista a řezbář lukař

Bílá slza - PJ Rybářka

Družinu oslovil obchodník Derek Talar s tím, že jeho žena se ztratila, zatímco on byl ve městě.
Maira: A kde jste vlastně byl dneska vy, když žena zmizela?

Derekova manželka Gwen pocházela z ostrova Kirin La, prý jí odtud měla přijít zpráva, a tak poslala družina Mairu do krčmy, aby tam nenápadně zjistila, kdy odtud připlula poslední loď.
Maira: Jak se jmenuje ten ostrov?
Edhel: Kirin La.
Maira na celou hospodu: Hej, hostinský! Nevíš něco o nějakém ostrově... Kiril Land? ...

Postavy se nakonec na ostrov přeplavily a hned se vydaly do hospody.
PJ popisuje hostinského: Trošku se mu třese ruka, kape mu z nosu...
Maira: Co mu kape z nosu?

Zoufalý hostinský: Přijde konec světa, nikdo nás nezachrání...
Laureo: A mohl byste nám říct, kdy?

Na ostrově uctívají holuby, ale panuje tam teď strach a krize, protože v řece našli dva holuby mrtvé.
Edhel shrnul situaci: Ptačí chřipka...

Stařenka: Proč jsem se narodila do takové doby? Mladíku...
Laureo uklidňuje: Ále, babi...

Když družina svačila v lese, Laureovi spadlo do batohu nejdřív něco malého a potom bílá veverka. Okamžitě byla konfrontována s Maiřinou halapartnou (SZ 8, útočnost +10).
Laureo: Mairo, já vím, jdeš po veverkách, já to dělám taky, ale nemlať mi do batohu!!!
Maira neviňátko: On byl v cestě.

Postavy se seznamují s obyvateli vesničky Podhory.
Vesničan: Těší mě, já jsem Karel.
Laureo: Těší mě, Laureo z Yavannamírë.
Maira: Těší mě, Maira, všude zdejší.

O přípravách ochrany vesnice před kočkovitými šelmami.
Andúne: Tak oni to organizovali a já jsem zatím dělal oheň.

Družina nakonec Gwen našla, zachránila a poléčila.
Gwen: Jmenuju se Gwen...
Laureo: Těší mě, pozdravuje vás váš manžel.

Ochranka - PJ Dajen

Družina má chránit prince z cizího království. Prvním krokem je dostat ho v nosítkách k pronajatému bytu. Zatímco část jdes ním, Laureo se trochu ve zmatku snaží najmout druhá nosítka.
Laureo: Pánové, klídek!
Nosič: Já jsem úplně v klidu. Vy se tady rozčilujete.

Družina chce prince nenápadně provést skrz hospodu a v uličce za ní ho posadi do druhých nosítek.
Princ: Takové jednání! To si vyprošuju, já snad umím chodit sám!
Laureo nervák: PROSÍM!!!

Po střeše se k domku s princem blížila v noci tmavá postava, ale Tidli ji sestřelila dolů.
Tidli: Třeba to byl kominík.

Do domku vlezlo několik temných postav i kanálem ve sklepě, tam na ně už čekali Laureo s Andúnem a jedním strážným.
Andúne: Já zařvu Vzdejte se! A držím se vzadu.
Laureo s katanou v ruce: Jaký „vzdejte se“?!

S Princem zůstala jen Maira.
PJ: Objevil si se tam hobit a kroll...
Tidli: Kroll má v ruce hobita.

Kočka situaci a mairou a princem popisuje Andúnemu:
Kočka: Ty krávo! Tady je takové obrovské hovado a takové malé hovádko...

Hobit popadl prince, proskočil s ním portálem a zmizel. Hned nato se v místnosti objevi další portál a proskočili jím dva čarodějové.
Čaroděj: Ty vy jste tady kouzlili ten portál? Tak to jste porušili výnos o používání časoprostorové magie A23/B.
Laureo: ANI HOV**!!!

Tidli doběhla pro jednoho z velitelů hlídky.
Velitel: Co se tady děje?
Laureo: No právě...

Princ byl odvlečen na loď a už jsou na moři.
Edhel: Budeme potřebovat svitky s hyperprostorem. Na loď, tam a zpátky.
Andúne: Na co? Potopíme.
Maira + Edhel: I s princem?
Andúne: Princ vyplave.

Andúne shání v jednu hodinu vnoci mezi členy hlídky theurga, aby mu zjistil, na které ze dvou lodí princ je.
Andúne: Pan velitel hlídky se vyjádřil, že kdokoli v tomto úkolu selže, bude o hlavu kratší.
Theurg: No dobře... Cože?!

Loď družiny už začala loďe únosců dohánět, a tak se jedna z nepřátelských lodí otočila a míří zpátky k lodi družiny.
Edhel: To je vpořádku. Náš plán je proplout kolem.
Andúne: Náš plán je proplout kolem a nechat za sebou hořící vrak.

Lodě se nakonec zahákovaly a došlo na souboj muže proti muži (několika mužům). Laureo útočí na jednoho nepřátelského vojáka.
Rozběsněný Laureo útočí: (několikerý rachot kostek) 43! ... Od hlavy až po břichonoží... Bude mít jizvičku...

Loď vplula do bouře a obrovská vlna omráčila všechny na palubě, pouze Laureo zůstal sám zmatený při vědomí.
Laureo: What the fuck?!

Postavy se vylodily na ostrově, kde se v džungli skrývali i princovi únosci.
Andúne: Ho ho ho! Až toho čaroděje uvidím, usmažím mu mozek, protože je to JENOM čaroděj.

Družina nakonec únoscům nabídla, že je vysadí, kde budou chtít a nechají je svobodně odejít, když jim vydají prince, což se nakonec stalo.
PJ: Asi bude mít čaroděj o čem přemýšlet.
Edhel: Proč?
PJ: Protože jste dodrželi slovo.

Mimoherní

Postavy mají stupně vlastností dané paušálně, řeší se zrovna Laureo.
Edhel: 15, to není debil... to není špatná inteligence na elfa
Laureo: Ale dost blbej věk...na elfa

Nahoru

Úsvitcon 2008 - Ročník V.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Tento rok byli v družině Lovců Veverek, zvané též Jezdci zakopalipsy (a zřejmě taky koně), samé známé firmy:
Maira – barbarka bojovnice, alias sestra Smrt (Magdalene)
Mirathea – krollka bojovnice, neboli sestra Válka
Laureo – elf šermíř, čili bratr Mor (Thingol),
Edhel – elf chodec, vulgo bratr Hlad, a
Rufus Black – elf čaroděj, též Bob (Istaron)

Turnaj - PJ Dajen

Během turnaje v Havenu se některým účastníkům přihodilo pár „nehod“ a ve městě nebyl nikdo vhodnější na vyřešení, než naše družina.

Postavy se po dlouhém přemlouvání a smlouvání dostaly do arény, kde si chtějí promluvit s některými účastníky.
Trpaslík Axna: Co tu chcete?
Maira: … My jsme se chtěli zeptat, jestli je to pravda.

U jiného účastníka, barbara Gorana:
Maira: My jsme vaši fanoušci.
Goran: A?
Maira: No co, a?
Goran: A co?
Maira: No, nic moc.

Goran: Nic moc?! A praštil Mairu hlavicí meče!
Mirathea: Takhle si teda vážíte fanoušků?
Goran: Drž hubu!
Mirathea: Co komu tykáte?! Můžu chytnout berserka?

Družina probírá případ válečníka Quirma, kterého někdo přepadl a zranil, s dalším účastníkem turnaje, Veverkou z Bítýšky (je to „ten“ Veverka)
Kdosi: Vy víte, co se mu stalo?
Veverka: Možná ho potkala nějaká mimořádná smůla.
Maira: Co tím myslíte? Jako, že třeba zakopl?

Během utkání dalších dvou bojovníků se přihodila zvláštní věc (jeden najednou přestal bojovat a dostal ránu kyjem po hlavě) a postavy si to chtějí nechat povyprávět od někoho, kdo to viděl, tak vytáhli jednoho z diváků, kteří vycházeli z arény.
PJ: Tak nějakého chlapíka jste vytáhli.
Rufus: Je vyděšený?
PJ: Ne.
Rufus: Měl by být.

Rufus se vydává do nejluxusnější krčmy v Havenu, aby něco vyzvěděl od nóbl lady Clarissy, také účastnice turnaje.
Laureo: Dělej tam strašného snoba. Se všema tam jednej jako se sluhama… I se sluhama.

Družina zjistila, že ti, kteří přepadli Quirma a přiotrávili Veverku, se schází v krčmě Pod sekyrou.
PJ: Tak co dál?
Edhel: Půjdeme Pod sekyru?

Interní hlod, aneb představování se Pod sekyrou:
Edhel: Sestra Smrt, sestra Válka, bratr Mor, bratr Hlad a Bob.
Rufus: Kevin zůstal doma.

Páni atentátníci se s družinou však vybavovat moc nechtěli, zato chtěli její peníze a tak podobně.
Mirathea: Říká kdo?
Atentátník: Říkám já.
Laureo: To je ale blbé jméno… Jmenovat se tak já…

LOST - PJ Jestřáb

V malé více v lesích (mimo jurisdikci Havenu) se ztráceli lidé, a tak si naše družina řekla, že si na to posvítí.

Družina vyrazila hned z rána na cestu.
PJ: Ještě vidíte, jak se tam po polích táhnou ty cáry…
Rufus: Masa?

Postavy vyslýchají formana, který vozí do dolu, kde slouží nemrtví, výbušniny a odtud sůl. Zrovna je řeč o šéfech.
Forman Kryštof: Oni tam mají domeček, postavený v tom dole.
Rufus: Jako aby na ně nepršelo?

Nahoru

Úsvitcon 2009 - Ročník VI.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letos byly všechny družiny šestičlené a tu Lovcoveveráckou tentokrát tvořili:
Maira – lidská alchymistka (Magdalene),
Mirathea – krollka bojovnice,
Nevinnost Sama - lidská lupička (Ještěrka, Seditta),
Arixos – barbar chodec (Rogalen, Cedron),
Andúne – elfí pyromág a
Edhel – elf chodec

Prokletí bílého květu - PJ Rybářka

Družina byla vyslána do vesnice Pozdní, aby tam zatočila s netvorem, který žere ovce a snědl už i jednoho rybáře. Právě dorazila do vsi:
Andúne: Je ta vesnice dřevěná?

Postavy vstoupily do starostovy pracovny a po velice krátkém čekání vběhl do místnosti i samotný starosta.
Andúne: Utíkáte zdaleka?

Andúne, ač kouzelník, nedisponuje kouzelnickou kočkou, havranem, ani ďáblíkem.
Edhel: Máš nějakého přítele?
Andúne: Já mám rád elfky.

Před vstupem do doupěte bažinného netvora se samozřejmě řeší, má-li družina nějaké světlo.
Různě z družiny: Já mám pochodeň... Já lucernu... Já taky pochodeň...
Mirathea: Já mám cigarety.

Při souboji s netvorem část družiny ochrnula, což může stařičká léčitelka Mar napravit pomocí starobilého rituálu, potřebuje však drobnou oběť:
PJ: Asi tak půl deci krve... Bude vás to stát život.

Zatímco je celá družina včetně Mařiny vnučky Aljy, která jim také chtěla pomoci, ochrnutá, krátí si dlouhý čas dlouhými řečmi. Alja vypráví o své babičce:
PJ: Tak ona povídá, jak by taky chtěla být taky tak moudrá, dobrá a...
Andúne: Stará...

Krysař, aneb Až Flétna zavelí - PJ Dajen

Desátník hlídky v podání PJe Dajena zadává družině úkol, (omylem) padlo slovo únos.
Arixos: Koho, čeho?
Nevinnost Sama: Kým, čím?
Edhel: A kam?

Zmizela dcera bohatého obchodníka a postavy teď pátrají v jejím pokoji po stopách:
Andúne: Tak já mezitím hledám Narnii ve skříni.

Výpověď koželuhova synka dovedla družinu v pátrání po nezvěstné Adélce až na náměstí, kde chce vyzvědět něco od odsouzence v kládě.
Andúne: Já mu dám napít.
Arixos: Já mu dám kus chleba.
Mirathea: A já mu dám cigaretu.

Ve stokách pod Havenem napadl družinu ohromný krokodýl.
Mirathea: Budu mít krásnou novou kabelku!

PJ zmínil, že onen krokodýl je bílý s rudýma očima.
Maira: Albín?
PJ: Jo.
Maira: To ho nemůžeme zabít, je to rarita.

Nevinnost Sama vrhla po krokodýlovi dýku:
PJ: Zásah.
Nevinnost Sama: Potopená!

Krokodýl byl nakonec poražen.
Alchymistka Maira: Vytáhněte ho, já chci jeho srdce!

Družina dále postupuje ponurou kanalizací...
PJ: Najednou se vám pod nohama prohnalo hejno...
Mirathea: Holčiček!

Postavy nakonec pod havenskými stokami nalezly staré město a v něm, kromě spousty duchů, i Adélku a dalších deset dětí. Jedno z nich se právě rozplakalo, když vyprávělo, že mu zemřela maminka.
Jiné dítě: Ale notak, neplač Honzíku, to už jsme probírali.

Děti tu hlídá obrovské hejno krys a družina přemýšlí, jak se s nimi vypořádat.
Maira: Nechcete chvíli počkat? Já namíchám pár hlín.
Andúne: Nechceš namíchat jed na krysy?

Nahoru

Úsvitcon 2010 - Ročník VII.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letošního Úsvitconu se Lovci Veverek zúčastnili v mírném pětičleném oslabení, jež tvořili:
Nevinnost Sama - lidská lupička (Ještěrka, Seditta),
Samanta - barbarka čarodějka,
Andúne – elfí pyromág a
Laureo z Yawannamíre – elf šermíř (Thingol),
Edhel – elf chodec

Doubrava - PJ Jestřáb

Ve vesnici Doubrava se prý objevila sukuba a terorizuje tamní mužské. Kouzelná část družiny se právě vrátila z knihovny s informacemi.
Samanta: Má to křídla.
Laureo: Tak hledáme obrovského netopýra?
Andúne: Ne, je to nahá ženská s drápama.
Laureo: No to je popis!

Nejrozumnější osobou ve vsi se podle popisu zdá být kovářka.
Kovářka: Hujer, ten toho vždycky nakecá, ten je vždycky chytrý jak rádi...o...

Sukuba prý každou noc s muži v obci obcuje.
Laureo: Ve vesnici se tam každý večer chlapi... blbnou.

Kousek v lese narazila družina na kruh hub, také se mu prý říká Vílí kruh.
Andúne: A ty kruhy tam vznikly jak?
Laureo: To mohlo samovolně... Horké léto, houby rostou...

Víly vycházejí každý večer z jezera, kde mají svého víla (vodníka). Postavy probírají možné varianty řešení s kovářkou.
Samanta: A kolem toho jezera by ten kruh udělat nešel?
Kovářka: No, očividně ne, ony potřebují z něčeho čerpat energii.
Samanta: A z vodníka ne? Je to přece jejich manžel.

Družina shání dobrovolníka, který by se obětoval a šel na věky na jezero tančit s vílami. Zkoušeli to u dědy Hujera, který přišel s fámou o sukubě, ale ten jim vůbec nevěří.
Laureo: Dobrá, nechte si svoji sukubu, my to nějak vyřešíme... Ale přišel jste o skvělý zážitek.

Máme štěstí, drak spí - PJ Žaba

Z královského hradu byla unesena princezna a družina ji má najít a zachránit. Prý té noci viděli v zahradě i draka. PJ Žaba dočítá vývěsku: Podepsán král Altar čtvrtý.
Edhel: He makes the rules.

Družina vyslýchá spitého zahradníka, co to vlastně viděl:
Zahradník: Jak ten drak přijde, tak zase odejde a přijde opica...

Před opuštěním města si chtějí postavy koupit rachejtli a smlouvají o ceně.
Pyrofor podezřívavě: Vy mi nepřipadáte jako obchodník...
Laureo: Já taky nejsu obchodník.
Pyrofor: Á! Tím to bude!

Aréna - PJs Pavla a Anet

Nad mentálním soubojem...
„Nepřátelský“ kouzelník Jerviel: Představ si reálnou situaci...
PJ Anet: Tohle není reálná situace, tohle je aréna, která má daná pravidla!

Družinka Scoia'tael dostává na frak, a tak už to její členové pomalu vzdávají:
„Nepřátelská“ hraničářka Eilonwy: Tak já si probodnu krk šípem.
Laureo: Velký respekt, ale nech to na mě, já jsem na to profík.

Nahoru

Úsvitcon 2011 - Ročník VIII.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Lovci Veverek se letošního Úsvitconu zúčastnili v silném oslabení doplnění externími hráči. Družinu tvořili:
Drung – trpaslík válečník (Samanta)
Erik Berengar – člověk čaroděj (Andúne)
Nevinnost Sama – člověčí lupička (Ještěrka, Seditta)
Božidar Krutikvítek – hobit pyrofor
Elsinor – člověk chodec
Verity Farseer – elf chodec

Noční můra - PJ Žaba

Drung přikazuje Erikovi, aby si zapamatoval jméno hledaného alchymisty:
Drung: Víš, jakú mám sklerózu. Už mi to nemyslí jako tobě za mlada.

Mirzil zjišťuje, jestli se zhostíme úkolu: Mizril: Tak jdete do toho? Máte na to koule?
Nevinnost: Já teda koule nemám.

Drung chce zabouchat na dveře.
PJ: Je tam i klepadlo, ale nevím, jestli na něj dosáhneš.
Drung: Klepadlo je pro ženské.

Drung se snaží smazat znamení na dveřích, ale nedosáhne tam. Pak si pod sebe postaví svůj soudek a povede se.
Drung: A pak že su malý!

Lékárník potřebuje zelenou chlupatou plíseň.
Lékárník: Chtělo by to něco starého.
Verity se podívá na Drunga: Hmm...
Drung: Říkal, že z noh by to nestačilo.

Božidar ťuká na dveře.
PJ: Nic se neozvalo... Kromě toho ťukání.

Drung na hostinského: My máme takovú speciální misu.
Erik: Takový speciální taléř.

Verity si stěžuje: Já tady nic necítím přes některé.
Drung: Já za to nemožu, že smrad z mých nohou ti zatemnil mozek!

Božidar v doupěti ghůlů: Útočím na dítě, které má větší pusu.

Erik přemýšlí, jak se dostane z ghůlí díry
Erik: Jestli bych se moc ušpinil, tak se vyhypuju.
Nevinnost: Ty jsi hippie!

Drung plánuje, jak sehnat čerstvou mrtvolu pro lékárníka.
Drung: Tož počúvajte. Já bych šel do té chudinské čtvrti a trochu to tam obcházel. Tady na ulici nám nevyroste.

Nevinnost je nakažená morem, ale nechce dělat družině starosti.
Verity: Ty, Nevinnosti, co to máš za vyrážku?
Nevinnost: Ále, snědla jsem nějaké jahody.
Verity: Tady?
Nevinost lhostejně: Tak dobře. Je mi celkově nějak špatně. To bude ten mor, co je tady.

Erik plánuje, jak proniknout do hradu:
Erik: Já bych mohl s nějakým vozem propašovat kočku. Ta by asi zjistila... kulové.

Řešíme, jak se dostat do hradu, aniž bychom museli někoho zabít.
Nevinnost: Nebo bychom mohli ještě sehnat nějaké mnišské kutny.
Drung: Ale to bychom museli ještě odkráglovat 5 mnichů.

PJ na Erika procházejícího hradem: Dostal ses do prádelny a narazils na děvče.
Erik nadšeně: Ahá!

Prokletí domu Asherů - PJ Jestřáb

Zase máme nějakou práci. Tentokrát v prokletém zámku.

Erik: Měli bychom se tam jít podívat ještě za dne.
Nevinnost: Kam? Do hospody?

Nevinnost: Jaký je den v týdnu.
PJ je zaskočen dotazem a vymýšlí si: ... Úterý.
Nevinnost: Tak to je dobré.
PJ: To su rád.
Nevinnost: Tak třeba v pondělí jsou zámky zavřené.

Drung v prokletém zámku: Snažím se našlapovat v té plátové zbroji potichu.

V místě, kde je Verity zazní hrozný jekot. Ženeme se k němu.
Drung: Podívám se, jestli nemá mokré kalhoty.

Drung hledá barona Liama a narazí na chlápka laškujícího s dívkou.
Chlápek: Tak až skončíme, já ti ji nechám.
Drung: Ale já nechcu ju, já chcu Liama!

Erik a Drung konečně našli Liama, ovšem v objetí dvou děvčat.
Liam je vyhání: Říkám zítra. Teď jdi a zavři z druhé strany.

PJ na Drunga: Hoď si na obratnost.
Drung: 5.
PJ: No, vidiš to.
Drung se strachem: Co?
PJ: Nic, dobré.

Nevinnost se snaží odemknout truhličku, ale nedaří se jí to. Drung si ji přesunuje, aby ji mohl lépe rozseknout.
PJ: Tak jaks' jit tak nadzvedl, tak pod ní je klíč.

Dostáváme se zase do jiného času. Před zámkem si nás všimne Teodorik.
Teodorik: A co tu děláte vy?
Drung přímo: My jsme se tu teď zjevili.

Drung chce zabránit Teodorovi, aby zabil svoji dceru:
Drung: A já se tam mezi ně vmáčknu, i kdyby ta dýka měla zasáhnout mě. Ty jo, já jsem tak statečný trpaslík!

Vracíme se zpět do naší doby (možná), kde nás vítají děti jako hrdiny.
Jedno dítě: Já, já jsem to říkal, že bude mít tákhle veliký luk!
Jiné dítě: A já, a já, já jsem to říkala, že budu větší než ten trpaslík!

Nahoru

Úsvitcon 2012 - Ročník IX.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letos měli Lovci Veverek trochu potíže se setavováním družiny, ale nakonec se jim podařilo získat i dva externí hráče, kteří se nakonec úkazali jako hodní záznamu i do perliček:) V družině byli:
Drung – trpaslík bojovník (Samanta)
Tomáš Směšný zvaný Fun Thomas – člověk čaroděj (Ještěrka, Seditta)
Kopsej Visej - barbar chodec (Šedák)
Poslední Naděje - elfí lupička (Edhel)
Křovák - krollí bojovník
Oglog - člověk lupič

Mezi námi hobity - PJ Žaba

Družina byla vyslána do hobití vesnice, aby zde vyřešila problémy s kočovným cirkusem a našla starostův prstýnek.

Hráči popisují své postavy:
Kopsej: Taková životní troska... Tři roky ženatej, no!

Družina vchází do hobití nory tety Hruškové:
Teta Hrušková: Pojďte dál a hoďte si na obratnost!

Jedním z úkolů je i najít Andulku, která se někde schovává s kouzelným prstenem neviditelnosti.
Drung: No, počúvajte, já mám takú tu infravizu... a to by mě zajímalo, estli to bude fungovat... Ona už teda moc nefunguje, ono už je to všechno také modro modré...

Družina přišla k cirkusu, odkud utekla většina vzácných zvířat.
Kopsej: Na co tolik prázdných klecí?

Principál: Já jsem slyšel, že...
Drung: Počůvajte, já ne.

V cirkuse vystupuje i kouzelník a dobrodruhy zajímá, kde se naučil kouzlit. (Hraje se v době, kdy se v ČR řeší nový zákon o školném.)
Kouzelník: Tři semestry na kouzelnickém lyceu a teď tu dělám praxi.
Drung: Počůvaj, a platils'?

Krotitel je zkroušený, že mu utekla zvířátka.
Tomáš: Poslouchej, a nechceš si o tom popovídat?

PJ: Vy se hrozně dělíte, vždycky se někdo ztratí, někam zmizí...
Kopsej: Počkej, až se někde zapomenu.

Družina se vyptává na informace o uprchlém baziliškovi:
Krotitel: Žije hlavně v noci...
Oglog a Křovák: Takže na noc umírá?

Oglog se schoval ve stodole, kam chodívá uteklá Andulka spávat, počíhal si na ni, skočil na ni, přepral ji a teď se ji pokouší uklidnit a získat její důvěru:
Oglog: Neboj, jsme tu sami dva...
Drung: To občas taky používám.

Andulka pověděla Oglogovi, jak v lese natrefila na baziliška, který měl být ještě pod vlivem sedativ.
Oglog: No, to buď ráda, že jsi ho nepotkala za čtyři dny.

Oglog šel ráno vzbudit Drunga, který ho ale chytil za fousy a přitáhl si ho do postele.
PJ: Ještě před pár hodinami jsi klečel na nevinné panně a teď víš, jak se cítí.
Oglog: Ale já ji nedržel za fousy.

...
Drung: Kam jdeš?
Oglog: Probudit ostatní.
Drung: Ty nepotřebujem.

Oglog ráno seznamuje družinu s tím, co zjistil od Andulky:
Oglog: Dávejte si pozor, už je bez medicíny, už něco sežral.
Kopsej: Trpaslík?
Oglog: Ne, ale toho by jsme měli taky nechat vykastrovat.

Poslední Naděje navrhla Kopsejovi, aby zkusil najít uprchlá zvířata pomocí hraničářských kouzel. Všichni si předtím házeli na inteligenci, jestli ono zvíře znají.
Kopsej: Maximálně tak velblouda, u tygra absolutně netuším, jak vypadá!

Dále o možnosti hledání tygra podle stop:
Kopsej: Prostě hledám stopy, a až najdu nějaké, co neznám, tak to je on.

Družina došla k chaloupce bábi Pošmourné, která má střechu porostlou mechem.
Drung: Jé, ten domek vypadá jako moje nohy!

Od tety Hruškové se postavy dozvěděly, že bábi Pošmourná má křišťálovou kouli, kterou dokáže vyhledávat osoby.
Bábi Pošmourná: Tak povídejte, o co vám jde?
Oglog: TY-MÁŠ-KOULI!

Družina už po několikáté přišla k tetě Hruškové, která má u sebe schovaného huňáče z cirkusu.
Oglog: Víte, jak jste Andulce říkala, že se mají vracet věci, co vám nepatří...

Na družinu se řítí nepříčetný bazilišek.
Drung: Vytáhnu svoji sekeru ... už jsem vám říkal, jak jsem k ní přišel?

Pokletí Opona - PJ Jestřáb

Jelikož jsme toto dobrodružství hráli hned ráno poté, co jsme do noci hráli dobrodružství první, je z něj bohužel o něco méně perliček.

Družina byla v hospodské rvačce prokleta, aby zmizela z tohoto světa, a tak všem začaly postupně mizet nohy. Ve městě se šly postavy zeptat na radu alchymisty, který jim prozradil, že už tu měl jednoho lovce s úplně stejným prokletím. Poradit mu nemohl, a tak lovec odešel.
Poslední Naděje: A už jste ho pak neviděl, co?

Není času nazbyt, a tak se Poslední Naděje pokouší popohnat ostatní k odchodu:
Poslední Naděje: Mizíme?

Po sedmi dnech cesty dorazila družina do vsi a tam vrazila do hospody.
Drung: Dal bych si půl kurácka.
Hostinský: Racka?

Postavy se dostaly až do hradu nekromantů, kde v souboji s nimi většina družiny poumírala.
Drungova poslední slova: A to jsem vám vyprávěl, jak jsem přišel o svou sekeru?

Nahoru

Úsvitcon 2013 - Ročník X.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Tento rok se Lovcům Veverek podařilo dát dohromady několik starých harcovníků a dokonce expandovat i do další družiny. Skupinu Lovců Veverek tvořili:
Laureo - elfí šermíř (Thingol)
Magistr Theodoricus - člověk theurg (Andúne)
Margarita – barbarka chodkyně (Maira, Magdalene)
Otopsea Autopsiya Sekcja Zwłok Obduksjon Boncolas Ruumiinavans Leichenschau - elfí mágyně (Šedák)
Rung vnuk Drungův – trpaslík bojovník (Samanta)
Poslední Naděje - elfí lupička (Edhel)

Prokletí nemrtvých - PJ Dajen

Jako obvykle se má družina vydat z Havenu do vsi, kde se dějí zvláštní věci (pár zabitých ovcí a jeden vesničan), ovšem než vyrazí, chtějí si někteří doplnit svěcenou vodu.
PJ: A chrám jakého boha hledáš?
Rung: No tož lásky...

Rung: Když mně jednou děda vyprávěl, jak ho ta svěcená voda zachránila...
Poslední Naděje: Nezachránila.
Rung: No, on jak viděl ty nemrtváky, tak si přihnul.

Laureo se skutečně vydal do chrámu bohyně lásky, touhy a podobných příjemností. S jednou z mnoha spoře oděných kněžek probírá možnosti požehnání na jeho cestě některou z jejích kolegyň.
Kněžka: Jak se tak na vás dívám, tak o vás bude docela rvačka.
Laureo: No výborně, můžeme začít s obřadem.

Družina dorazila do Zelené vsi, cíle její cesty. Poté, co PJ popsal okolní kopce:
Otopsea: Říkal jsi, že pasou ovce, ne kamzíky.

Ve sklepení hospody v dávno opuštěné vedlejší vsi, odkud se do okolí šíří problémy, našli hrdinové několik lahví vína.
Theodoricus: Narvu tam lakmusák.
PJ: Lakmusák ti řekl, že je to hodně zoxidované.
Theodoricus: Nedá sa.

Družina na místním hřbitově usekala asi dvaceti spícím nemrtvým hlavy a spálila je. Zombíci pak večer vylezli z hrobů, hlavy si nasadili a pustili se s družinou do boje. Po pár kolech začala jedna ghůlka nečekaně volat, ať toho necháme.
Laureo: Moment, moment, my spolu můžeme mluvit? To je pro mě novinka.
...
Theodoricus: To je zajímavá anatomická anomálie... Můžu vás pitvat?

Otopsea: Já to říkala hned - prostý lid by neměl dostávat vzdělání, protože blbne!

Magistr Theodoricus se družině svěřil, že se mu v noci zdálo o mrtvých, kteří vylézají z hrobů, bílé sově a vesnici kdesi v horách, a začal to brát jako znamení ohledně dalšího vývoje dobrodružství.
Otopsea: Ještě, že se mu nezdálo o ženských.
Theodoricus: Zdálo se mi o nevěstinci v Havenu.
Otopsea: A to už není znamení, jo?!

Družina se vydala pátrat po vševědoucí knize bohyně Artivy.
Rung: Musíme se povznést nad povrchní záležitosti, jako jsou stříbrňáky.

Postavy se dostaly přes řadu hádanek a překážek až ke knize, ale zjistily, že je to jen iluze.
Laureo: Vau, já myslím, že můžeme říct, že jsme viděli knihu moudrosti.

Podle vševědoucí knihy pokračovali hrdinové dál do hor až do hrobky černokněžníka Zarkena, tam bojovná část družiny pustila do boje s osmi kostlivci.
Otopsea: Je tam podlaha hodně zaprášená?
PJ: Jo, docela jo.
Otopsea: Tak to postojím.
Margarita: Ty sis chtěla sednout, co?

Laureo dostává od kostlivců zabrat, tak se rozhodl vrátit k podpůrné části družiny pro kouzlo rychlost.
Laureo: Tak já ustupuju a jdu si pro tu rychlost. Otopseo, Otopseo...
Otopsea: Řekni prosím.
Laureo: KU*VA PROSÍÍÍÍM!!!

I magistr Theodoricus několikrát nabízel lektvar rychlosti, ale nikdo nereagoval.
Theodoricus: No, já položím tu rychlost na zem. Kdyby ji někdo chtěl, tak tady je.

Deset Ergoských ran - PJ Žaba

Dobrodružství se odehrává v exotickém emirátu Ergo, jejž sužuje strašlivá kletba.

PJ Žaba se ptá na jména postav.
Rung: Rung, trpaslík, bojovník.
PJ: „K“, nebo „G“?
Rung: Začíná na „R“.

Dobrodružství začíná poněkud netypicky: loď, na které se družina plaví, napadl kraken. Otopsea se na palubě snaží vyhnout jeho chapadlům a nepřijít k úhoně.
Otopsea: Kašlu na to, nebudu si hrát na hrdinu.
Poslední Naděje: Tak to jsi na špatném turnaji.

Družina jde na audienci k místnímu emírovi, takže musí samozřejmě neochotně odevzdat všechny své zbraně.
Rung: Kdybyste měli chvilu čas je trochu nalšetit a nabrousit...

Protože byly postavy značně poznamenané cestou, byla jim nejdříve nabídnuta lázeň.
Otopsea: Oddělené podle pohlaví, předpokládám?
Laureo: Jasně, ženy, muži, trpaslíci.

Noc v luxusním emírově paláci družině zkazil nálet krvechtivých komárů.
PJ: Kolem páté hodiny ranní to utichne a můžete dospat.
Laureo: Zatímco v šest se ozve: ALÁHÁBÁZÁDÁVÁÁÁÁ!!!!

Po třech dnech cesty bloudění pouští zavedl bílý velbloud družinu konečně k vytoužené vědmě. Skeptické Margaritě i potvrdil, že to skutečně je vědma.
Otopsea: Ten velbloud je idiot, a to si říká koráb pouště.

Vědma: Můžete mi říkat prostě „Vědma“ a já vaše jmén znám.
Otopsea: Tak schválně.

Vědma obchází družinu a dává jednotlivým členům věštby, které by je měly navést ke zlomení kletby.
Vědma u Poslední Naděje: Vidím, jak jdeš ve stopách velikého lva...
Vědma u Margarity: Vidím, jak dvakrát sestupuješ pod zem.
Vědma u Runga, který ukusuje z kýty: Vidím... nic nevidím...

Poté, co celá družina utonula v tekutém písku.
Otopsea: Pěkná vědma, prý o půlnoci na hřbitově.
PJ: Nebylo to o půlnoci, ale za svitu měsícě.
Otopsea: No to je jedno, nebudu tam.

Bonus: Perly Vyvrhelů z Úsvitconu 2013

Družinu Vyvrhelů lehce cáklou Lovci Veverek tvořili:
Calmariel - elfí čarodějka (Ještěrka, Seditta)
Čuchomls řečený Sklenička - hobit pyrofor (David, Inurian)
Drrn - barbar chodec (Draken)
Guttix - elf mág (Filip)
Olaf - trpaslík bojovník (Hroch)

Prokletí nemrtvých - PJ Jestřáb

Při představování hráči navrhnou, že by se měl Guttix psát s dvěma „t“, protože to vypadá líp.
Guttix: Odedneška mám o písmeno víc.

První den družina dostala v hospodě heslo, které mají využít, budou-li se vracet po setmění. Druhý den se takto vrací:
PJ: Dojdete do vesnice, všude je zavřeno...
Většina hráčů: A změnilo se heslo!

Guttixův havran se vrací z noční hlídky nad hřbitovem, kde předtím družina vykopala a zapálila mrtvoly, které v noci tak trochu ožívaly. Družina ho však ze srandy nechce pustit do hospody.
Havran: Hele, ale jeden (nemrtvý) přišel přímo až sem k hospodě.
Olaf: Beru kladivo a jdu na něj!
Olaf otevře dveře, havran vletí dovnitř: Chachacha, kecal jsem!

Zase jsme se jednou vrátili pozdě do hospody.
Hostinský: Vychladla vám večeře.
Čuchomls: Hlavně když je studené to pivo.

Družina nechává ve vesnici koně vypůjčené v Havenu, protože se pro další cestu nehodí. Vesničané však tuší, že na další cestě pravděpodobně zahynou.
Vesničan: A když se do 14 dnů nevrátíte...
Calmariel: Tak nás v Havenu zabijou.

Guttix se napije léčivého lektvaru: Ještě pořád mám málo životů.
PJ: Nechceš se napít znovu?

Deset Ergoských ran – PJ Dajen

Drrn navazuje telepatické spojení s Olafem a klepe mu přitom na hlavu.
Drrn: Crr, máš telefon.

V oáze družina potkala věštkyni, která na její otázky odpovídala rčeními.
Guttix (umí kouzlo Zmiz): Jestli ještě řekne jedno moudro, jeden z nás zmizí.

Na hřbitově na hrdiny zaútočilo nespočetně duchů (v jednom kole šlo na každého šest útoků).
Calmariel po druhém útoku: Jsem mrtvá.
PJ: Dobře… Další.

Ve hřbitovní kapli se družina dostala poklopem do místnosti, kde hlídal malý ďábel. Chtěli od něj vyzvědět cestu do pekla. Když jim pověděl, že už ji prozradil jednomu chlápkovi, protože ho bil, tak mu nabídli, že ho v pekle ztrestají, když jim cestu řekne.
Ďáblík: Já myslím, že teď už je ztrestán vrchou měrovatou.

Ve vstupu do pekla byly umístěny nástrahy. Jednou z nich bylo vyřešit hádanku a vstoupit do správné hlavy Cerbera. Guttix poslal svého havrana do špatné hlavy a ta ho sežrala.
Guttix: A jsem bez ptáka.

Nahoru

Úsvitcon 2014 - Ročník XI.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Jelikož někteří se moří za mořem a jiní na Úsvitconu posilovali svou gameconovou kliku, v letošní pětičlenné družině Lovců Veverek byli:
Win – elfí chodkyně (Ještěrka, Seditta...)
Žula – trpasličí bojovník (Daivd, Inurian)
Otopsea Autopsiya Sekcja Zwłok Obduksjon Boncolas Ruumiinavans - elfí mágyně (Šedák)
Drung syn Rungův – trpaslík bojovník (Samanta)
Poslední Naděje - elfí lupička (Edhel)

Ledová královna - PJ Rybářka

Družina se dostala portálem na daleký sever, po několika hodinách bloudění ledovou pustinou dorazila do města, kde je k sobě domů pozval lovec Rmut.
Rmut: Host do domu...
Drung: Hůl do ruky.

Starostovic synka prý unesla ledová královna, která létá v saních tažených labutěmi.
Win: Stopy žádné? ... Trysková čára třeba?

Drung má rande s knihovnicí, s níž si chce připít trpasličím pivem.
PJ: Ona donese dva kalíšky...
Otopsea a Žula: A kalíšky se rozpustí.

Družina se vyptává místní poustevnice na informace o ledové královně, ale ona na ně používá chodcova psychická kouzla na odvedení pozornosti.
PJ: Drungu, jak ses jí tak ptal, tak jsi úplně zapomněl, na co ses to ptal.
Drung: Jo, to se mi stává pořád.

Postavy nakonec přistihly knihovnici s poustevnicí a dalšími dvěma stařenami, jak ze starostovic syna vysávají pomocí černé magie život, aby omládly. Drung se se svou sekerou řítí na knihovnici, se kterou předtím strávil noc.
Drngův bojový pokřik: TOHLE JE NÁŠ ROZCHOD!

Všude dobře, v dungeonu nejlíp! - PJ Dajen

O výbavě z minulého dobrodružství:
PJ: Léto, sluníčko svítí...
Drung a Poslední Naděje: Tak to už ty sněžnice nestřelím.

Družina dorazila do malého městečka a usadila se v tamní krčmě.
Drung: Vypadá tam nějaká obsluha jako dobrá volba?
Otopsea: Víš, jak to dopadlo s tvým posledním vztahem.
PJ: Jo tímhle směrem... No je tam hostinský.

K hodujícím postavám přišel tajemně vyhlížející cizinec.
Cizinec Jonatán: Dobrý večer, nenechte se rušit...
Drung: Nenechám.

Jonatán nabídl družině dobře placenou práci, a tak se mu postavy začaly představovat.
Win: Já jsem Win.
Drung: Drung.
Žula: Já jsem Žula.
Otopsea: A já bych chtěla definovat „dobře placená“.

Jonatán chce hrdinům popsat pozadí příběhu o temném mágovi.
Win: Jak pozadí?
Jonatán: Já vám to povím, jenom abyste byli v obrazci.

Ve zřícenině temné věže:
Win: Tak se rychle otočím a pomalu jdu.

Drungova sekera se jmenuje Bezvýchodná situace a on ji teď seznamuje s elfocvakem.
Drung: Poznej mou Bezvýchodnou situaci!
PJ: Jak bezvýchod...
Drung: (hod na útok) 17+6
PJ: Aha.

Jediný vchod do podzemí věže temného mága vede skrze zatopenou chodbu, do které družina poslala Win se svítícím mečem, aby to tam prozkoumala.
Win: A pak tam voda skončila.
Žula: Jak skončila?
Win: Schody nahoru... ukončí vodu.

Trpaslíci zkoušejí, jestli je podlaha skutečná tím, že na ni hodili těžkou kamennou dlaždici.
PJ: Tak to propadlo podlahou.
Drung: Chudák ten, co je tam dole.

Ve sklepení našli hrdinové ztraceného, hladového a k smrti zesláblého dobrodruha.
Naděje: Neboj, Naděje dorazila.
Drung: Popravdě, dorazila i Bezvýchodná situace.

Postavy skáčou přes dva sáhy širokou propast, v níž bublá láva.
PJ: A Drung udělá žbluňk.

V podzemí narazila družina i na tři slavné sochy, jimž se musí strčit ruka do tlamy, a uvažuje, že by nechala polomrtvého zachráněného dobrodruha, aby tam strčil ruku on.
PJ: No, on by to asi nepřežil, kdyby mu to tu ruku ukouslo.
Drung: Tak my ti tu ruku podvážeme rovnou.

Ve výklenku na sametovém polštáři našli hrdinové legendární meč krále Jana. Poté přišla družina k místnosti, u níž začalo Otopseu mrazit v zádech a meč začal hučet.
Otopsea: Já bych nadhodila možnost kouzelné zbraně proti neviděným, ale nechci vás strašit... Už se stalo, co?

V poslední místnosti našla družina Jonatána, který jim úkol zadal, jak se chystá obětovat elfí princeznu.
Drungův bojový pokřik: NAŠE OBCHODNÍ PARTNERSTVÍ JE PŘERUŠENO!

Nahoru

Úsvitcon 2015 - Ročník XII.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Laureo zanechal gameconové Chvostoskvosty jejich osudu a dokonce jsme družinu rozšířili o jednoho nováčka, takže Lovce Veverek letos tvořili:
Garrett – člověk čaroděj,
Win – elfí chodkyně (Ještěrka, Seditta...)
Anastázie – lidská pyroforka (Daivd, Inurian)
Laureo - elfí šermíř (Thingol),
Gurn, syn Drungův, bratr Rungův – trpaslík bojovník (Samanta)
Poslední Naděje - elfí lupička (Edhel)

Prokletá země - PJ Rybářka

Jelikož jsme první dobrodružství hráli v sobotu ráno, bylo na perličky mírně chudší. Byli jsme vysláni prozkoumat záhadné jevy dějící se kolem bývalého sídla časoprostorového mága.

Zvenku vypadá sídlo čaroděje jako malá chýška, ale uvnitř je celý palác. Anastázie: (oběhla chýšku...) Zvenku je menší...

Při procházení palácem spadl Gurn ze zábradlí a Win ho teď léčí.
PJ: Hrozně tě to lechtá.
Gurn: Nech toho! ... Teda, pokračuj... ale nech toho!

V časoprostorově deformovaném paláci potkala družina v jedné místnosti své dvojníky, kteří přesně zrcadlově kopírovali jejich pohyby. Naděje toho využila a nechala se od svého odrazu políbit. Sexuálně deprivovaná Anastázie pak políbila Naději také.
Naděje: Hm... Líbám líp...

Démoni apokalypsy - PJ Dajen

Hráči popisují PJovi své postavy
Anastázie: Vysoká, štíhlá, atletické postavy, má správně klenutý hrudník, krátké, ohnivě zrzavé vlasy, zelené oči...
Gurn: Můžeš ještě jednou? Já se zapomněl u správně klenutého hrudníku.

Gurn má problémy s poznáváním pohlaví u ostatních ras - když to nemá vousy, je to ženská - a tak, když družinu kontaktoval nový zaměstnavatel...
Horác: Vy vypadáte, že byste mi mohli pomoct...
Gurn: Dívka v nesnázích? To není problém.

Družina hlídá zboží během plavby do Sirenu a řeší, co dělat v případě díry v trupu. Win navrhla, že by se dala ucpat trpaslíkem.
Gurn: Mně žádnou díru ucpávat nebudeš! ... Mnou žádnou díru ucpávat nebudeš!

Loď dorazila v klidu do přístavu, družina bedny předala, navečeřela se a šla spát. Laureo celou dobu čekal nějakou zradu a útok, a tak ho po ulehnutí Naděje přetáhla polštářem.
Laureo: Laureo sebou cuknul, uhnul, tasil a pak se probudil.

Ve městě propukla válka gangů, které vedli Urson a Snejk. Družina Ursona navštívila, zbila, vzala mu meč s démonem nenávisti, přivázala ho k židli a pak s ním začala rozmlouvat.
Urson: No, ono se to nějak vymnlo z ruky...
Win: My víme, že za to nemůžete...

Stejnou proceduru pak družina provedla i se Snejkem a požadovala, aby s Ursonem uzavřel příměří.
Snejk: A jakou mám záruku, že na to ten zmetek přistoupí?
Laureo: Víš, on je úplně ve stejné situaci jako ty.
...
Snejk: No, možná by jsme se s Ursonem mohli spojit... Koneckonců, vypadá to, že máme společného nepřítele...

Nahoru

Úsvitcon 2016 - Ročník XIII.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Výškový průměr letošní Úsviconové družiny byl asi jen metr padesát, protože sestávala ze tří elfek a tří trpaslíků. Konkrétně to byli:
Berta de Ransa - trpasličí theurgyně (Thingol),
Nurg, ztracený bratr Rungův, syn Drungův – trpaslík bojovník (Samanta)
Zuzanka – trpaslík bojovník (Agi),
Otopsea Autopsiya Sekcja Zwłok Obduksjon Boncolas Ruumiinavans - elfí mágyně (Šedák)
Win – elfí chodkyně (Ještěrka, Seditta...)
Poslední Naděje - elfí lupička (Edhel)

Poslední Štace - PJ Rybářka

V lese Hustolese a přilehlé vsi Pařezově a městě Přívoze se ztrácejí a umírají lidé, a tak, hned jak si po několika měsících vzpomněla, tam Rybářka poslala družinu, aby to prošetřila.

Hráči mají popsat své postavy:
Berta: Toš já sa jmenuju Berta de Ransa a pocházím z teho Solnohradu, kde jsem pracovala jako kuchařka pro rod pána... (o pět minut později) ... No a tak jsem se vydala na cesty, abych hledala ty nejlepší recepty...
PJ Rybářka šeptem k Dajenovi: Já se jenom zeptala, jak vypadá...

Hrdinové dorazili do hospody v Pařezově; zatímco většina družiny si přisedla k místním sedlákům hrajícím karty a byla hned obsloužena hostinským, Otopsea si přisedla ke šlechtičně, co zde také nocuje.
Šlechtična: Dobrý den, co vy tady?
Otopsea: Mně pěčínku, svařené víno a čistou vodu.
PJ: To není hostinský...

Kněz ze vsi byl před nějakou dobou nalezený roztrhaný na kraji lesa, a tak se družina šla podívat do jeho domu. PJ popisuje vybavení:
PJ: Knihy náboženské... Bible, Korán...

Cestou přes les potkala družina loupežníky, ti ale místo slušného pozdravu vzali nohy na ramena a část družiny běžela za nimi. Na cestě zůstaly jen Berta a Otopsea.
Berta: Co budeme dělat?! Co budeme dělat?!
Otopsea: Nic, počkáme, až je přinesou.

Družina si jednoho loupežníka chytla, ale ten by pořád chtěl utíkat.
Berta: Nemel se chlape, nebo tě přišpendlím k zemi. Jsem nervní a mám krámy, tak mě ne*er!

Jeden ze ztracených lidí byl i barvíř Hynek z Přívozu, kterého družina (alespoň podle popisu) potkala v Pažezově s novou milenkou. Teď navštívila jeho ženu.
Berta: Není on takovej malej, plešatej... Trochu ho popíšu...
Bavířka: To je můj Hyneček!
Nurg: Tak toho jsme neviděli.

Berta pověděla barvířce pravdu o tom, že jí muž utekl s jinou ženskou, a tak to s barvířkou seklo.
Win: Aspoň ji pokropte tou svěcenou vodou.

Jeden svět nestačí - PJ Jestřáb

Opět jsme vyslaní do vsi, tentokrát Darkwateru, kde se v místním lese ztrácejí a umírají lidé. Z Havenu už tam poslali předtím poslali dvě jiné družiny, ale ty se neohlásily zpátky.

Postavy dorazily do hospody, kde předtím byly i ty předchozí družiny.
Hostinský: Nechali tady dluh 15 zlatých, jestli byste to v rámci kolegiality nechtěli zaplatit...
Otopsea: Takže tady dá pít na sekeru?

Družina ve hvozdu prošla portálem a probudila se v na Zemi zničené jedovatým plynem, kde zbytky lidstva přežívají v obrovských kopulích a bojují o přežití. Šaty postav byly dezinfikovány a vyprány a teď jim byly vráceny.
Nurg: To není moje, to jde ohnout.

Lidé tu bojují pro robotickým mechanikerům a chtějí po družině, aby se vydala do nedaleké sousední kopule, kterou mechanikeří obývají, a sabotovala jim tam hlavní počítač, protože mechanikeři nejsou odolní vůči primitivní technologii a magii, kterou družina disponuje.
Otopsea: A proč se tam vaši čarodějové nehyperprostorují?
Kapitán: Nehyperprostorují...? To ani nevím, co je...
Otopsea: A prej primitivní techologie...

Nad mapou kopule:
Kapitán: Tady to jsou obranné věže... takové střílny... ty mají dostřel asi tak dvacet sáhů...
Nurg: To není ani jako dlouhý luk...

Berta navrhla družině, že by se do nepřátelské kopule mohli dostat pomocí lektvaru mlhovina, ale potřebuje k tomu nějaké suroviny...
Berta: Máte tu mléko?
Kapitán: No... sušené...

V „nepřátelské“ kopuli našla družina skutečné zbytky lidí a tamní plukovník jim nabídl k napití Johnnyho Walkera.
Plukovník: To je vzácnost, to ještě zrálo v pravých dubových sudech.
Nurg: A ony jsou nějaké jiné?
...
Naději to moc nejede: Taková šťáva...
PJ: A je to dobré a je to nejlepší whiskey, jakou jsi kdy pila! Ne taková břečka, co furt piješ!
Naděje: Vždyť v tom není ani trocha rašeliny...

Nahoru

Úsvitcon 2017 - Ročník XIV.

Zápis o dobrodružství v Kronikách
Galerie fotografií

Letošní družina se skládala z bandy děvčat a jediný chlap v ní byl elfí šermíř. Konkrétně:
Laureo z Yavannamírë - elfí šermíř (Thingol),
Anastázie – lidská pyroforka (Daivd, Inurian)
Lida – trpasličí bojovnice (taky Bára)
Otopsea Autopsiya Sekcja Zwłok Obduksjon Boncolas Ruumiinavans - elfí mágyně (Šedák)
Win – elfí chodkyně (Ještěrka, Seditta...)
Poslední Naděje - elfí lupička (Edhel)

Tmou - PJ Žaba

Postavy se představují
Laureo: ... jsem blonďák.
PJ: Vysoký blonďatý elf...
Lida zhnuseně: Klišé.

Otopsea má kouzelnického havrana.
PJ: To bude jedno mrtvé zviřátko.
Otopsea: Já se budu snažit, aby mi moc nepřirostl k srdci.

Zlý bůh Thandra ukradl slunce a na svět padla tma. Bůh chaosu Opon se zjevil družině a zadal jí za úkol vytvořit nového boha a slunce zachránit.
Opon: Víte, já jsem tak trochu v časové krizi.
Anastázie: Takže pro váš jako pro bohy taky plyne čas?
Opon: .... (dlouhé ticho)...

Opon vysvětluje, že družina bude potřebovat sluneční dýku, ve které je duše temného čaroděje a poloboha...
Opon: A jmenuje se Akar Krvooblek.
Lida: A to si vymyslel sám?

Družina také bude muset přesvědčit živého poloboha, aby se stal bohem přidal se na stranu dobra.
Lida: A máme ho přesvědčit předtím, než se udělá, nebo až potom?

S postupující hrou a přibývajícími hodinami nastupuje zmatení:
PJ: To ujdete v té zimě, ale je ještě vedro.

Družina se vrhla do boje se strážným, který si chtěl užít s Anastázií a místo toho dostal do zásah slzným plynem do obličeje.
PJ: (strážný útočí na Lidu) Zranění 4.
Anastázie: Počítá si ten postih -3?
PJ: Aha, takže 1 život.
Lida: Au au au.

Strážný byl okamžitě zadupán do země a družina rychle opouští místo činu.
Lida: A ještě zavolám takové to (medovým hláskem): Znásilnění!

Vraní stín - PJ Jestřáb

Postavy pátrají po Dirkovi, zřejmě lykantropovi, který ohrožuje kněžnu Anitu.

V prokletém dole družina bojuje proti nemrtvým.
Laureo na Lidu: Nějaký bojový pokřik?
Lida: Uhni!

V elfím hostinci:
PJ: Donesli vám nějaké jídlo.
Win: Ostružinový sorbet.

Při průchodu hvozdem to vypadá, že se družina bude muset nějakou dobu brodit potokem, což se vůbec nelíbí Anastázii.
Laureo: Říkala jsi „roztomilá lidská žena“?
Anastázie: Ano
Laureo: Tak mi vlez na záda.

Nahoru


84153